Gå til innhold

HJELP Wii tar internetten fra andre maskiner


Gormers

Anbefalte innlegg

Er det noen andre her som har opplevd at pcen din ikke vil koble seg til internnett hvis du har koblet wii maskinen din til den samme ruteren?

 

Jeg har en vanlig ruter og en trådløs en som søstera mi bruker nede på den bærbare de har. Jeg har aldri brukt den før nå, nå som jeg fikk meg wii, bortsett fra med dsen min, som gikk greit.

Nå kan jeg ikke ha på internettet på wiien min hvis de skal slå på maskinen for da må de resete ruteren. (Hvis de allerede er kobla på funker det fett)

Ruteren heter: D-LINK DI-524UP

 

Jeg bare lurer på om det er noen andre som har hatt problemer med dette eller om det er at -jeg sitter så langt vekk

-har på feil innstillinger.

Ruteren er et par meter fra meg og har to vegger mellom (golv og et rom) Søstera mi har maskinen et par meter ifra også.

(vi har ingen mur vegger)...

 

Er det noen andre som har opplevd dette? :wallbash::wallbash:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også problem med dette! Pc'ene klarer ikke motta IP-adresse når Wii'en er tilkoblet det samme nettverket. Uendelig plagsomt. Dessuten har jeg i tillegg problemer med å laste ned update når Wii'en er tilkoblet, den henger seg opp. Alskens tips og råd mottas med store mengder takknemlighet!

Lenke til kommentar
Har du prøvd å oppgradere firmwaren på den trådløse ruteren din?

7809574[/snapback]

 

Nei, det er ikke min ruter, men kan du si sånn generelt hvordan man gjør det, så finner jeg ut resten?

 

Uansett så er ruteren ganske ny men det skader jo ikke å prøve.

Endret av gormers
Lenke til kommentar

Har en D-Link 900AP stående, har DHCP støtte men har den ikke slått på, men den funker uten problemer med internett for alle sammen.

 

Vet ikke helt hva som skjer, men tror en firmware oppdatering av routeren hadde vært på sin plass, samt kanskje forsøke å endre litt på kanalene (f.eks 1 ikke 6).

 

Hvordan du gjør dette er at du går inn på en PC som er koblet opp mot din router, skriver inn IP adressen til den routeren (den står oppført i manualen, om du ikke har manual søk etter den på google eller si router navnet her så skal jeg finne den for deg) og skriv inn brukernavn/passordet.

 

Er så forskjellig fra router til router hvordan siden ser ut, men skal være en knapp eller fane som heter "firmware" eller noe i den duren, hvor du kan oppgradere firmwaren på routern.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takket være en fantastisk kundeservice fra nintendo har jeg fått til dette:P

Feilen var at Wii maskinen og den bærbare pcen hadde samme ip adresse eller noe sånt.

En detaljert beskrivelse av hva man skal gjøre får å få fikset dette er her: http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...yId=manualSetup

 

Takk for all hjelpen uansett :thumbup:

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Takket være en fantastisk kundeservice fra nintendo har jeg fått til dette:P

Feilen var at Wii maskinen og den bærbare pcen hadde samme ip adresse eller noe sånt.

En detaljert beskrivelse av hva man skal gjøre får å få fikset dette er her: http://www.nintendo.com/consumer/systems/w...yId=manualSetup

 

Takk for all hjelpen uansett  :thumbup:

7976345[/snapback]

 

Hehe, det der måtte jeg finne utav selv! Fiksa det for noen dager siden. Sendte mail til Nintendo Norge(kanskje ikke et sjakktrekk) etter hjelp, svaret jeg fikk da var:

 

Nei, jeg har for så vidt ingen bedre løsning å komme med. Sjekk hva feilkodene du får betyr og hva som kan fikse det her: http://wiiportal.nintendo-europe.com/4.html

 

Hilsen

Nintendo Support

 

Men kult at du har fått det til da, jeg vet virkelig hvor irriterende det er når det ikke funker.

Lenke til kommentar

Faen, det går fortsatt likevel ikke :realmad:

Må være ett eller annet med ruteren så jeg må vel få meg en sånn wifi usb greie

 

Vet noen hvor man kan kjøpe dem?

edit: siden de ikke er mulig å finne på dinpris.no, nintendo.com ikke selger til europa og

jeg har heller ikke sett dem andre steder.

Endret av gormers
Lenke til kommentar
Jeg har ikke testa selv, men fant noe på den europeiske nintendo siden:

 

"The Wii LAN Adapter is required to connect the Wii console to a wired router. The Wii LAN Adapter will be available soon. Non-Nintendo LAN Adapters are not compatible with the Wii console. You can still connect with the Nintendo Wi-Fi USB Connector, or by purchasing a wireless router."

7979048[/snapback]

 

thx

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...