Pysj Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Svenske mobilkunder svømmer i rimelige 3G-tjenester. I Norge sitter Netcom og Telenor fortsatt på gjerdet og venter på kundene. Les mer Lenke til kommentar
stonhans Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 For 149 kroner i måneden kan svenske kunder av operatøren 3 nyte ubegrenset bruk av 3G og HSDPA, samt en rekke andre tjenester. Dette kan Telenor og Netcom gjøre også. De bare vil ikke! Lenke til kommentar
carnerd Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) norge er altid sene på alt,og når vi får det så blir det svinedyrt det er aldri noe gratis bare i en liten periode Endret 27. januar 2007 av carnerd Lenke til kommentar
Jomac Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Typisk norske operatører! Grunnen til at folk ikke bruker 3g her i norge er fordi det er SVINEDYRT! og verken telenor eller netcom vil innføre push-mail.. som har vært i usa LENGE som minker sms/mms utgiftene! skrive så mye du vil liksom for MYE billigere penge.. men selvfølgelig vil ikke norske operatører gjøre dette for de tenker bare på penger penger og atter penger, i stedet for hva kundene vil ha.. til netcom og telenor, følg etter 3's fotspor! eller se hva amerikanske operatører tilbyr også! en viss sum i mnd for gratis datatrafikk! hva med innføre noe lignende? og ja, like billig som i usa.... og billigere ringepriser, innfør push-mail og billigere 3g, så blir norge ENDA bedre å leve i! og teknologien kommer hvertfall et lite skritt nærmere til resten av verden :-) Lenke til kommentar
falken Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Sjekk denne 3 har i flere år hatt en norsk 3G-lisens. Hvorfor ligger denne lisensen og ikke blir brukt vi trenger konkuranse og Post- og teletilsynet må vel kunne pålegge disse om å bygge ut. forum Lenke til kommentar
bufodill Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Typisk norske operatører! Grunnen til at folk ikke bruker 3g her i norge er fordi det er SVINEDYRT! og verken telenor eller netcom vil innføre push-mail.. som har vært i usa LENGE som minker sms/mms utgiftene! skrive så mye du vil liksom for MYE billigere penge.. men selvfølgelig vil ikke norske operatører gjøre dette for de tenker bare på penger penger og atter penger, i stedet for hva kundene vil ha.. til netcom og telenor, følg etter 3's fotspor! eller se hva amerikanske operatører tilbyr også! en viss sum i mnd for gratis datatrafikk! hva med innføre noe lignende? og ja, like billig som i usa.... og billigere ringepriser, innfør push-mail og billigere 3g, så blir norge ENDA bedre å leve i! og teknologien kommer hvertfall et lite skritt nærmere til resten av verden :-) 7808248[/snapback] Du har altså ikke fått med deg at Telenor HAR pushmail. Og du synes det er rart at de tenker penger? De driver jo business. Klart at flere hadde brukt tjenestene hvis de hadde vært billigere, men de prøver nok å få mest mulig penger ut av et rimelig antall brukere. Dessuten kan du bruke så mye datatrafikk du vil for en fast pris i måneden. For eksempel koster Netcom connect 498 i måneden. Burde vært billigere, men tilbudet er her. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg syns det er kjempebra at Amobil tar opp dette. Er selv en fast bruker av internett, og kan si at W-LAN er redningen for meg. For som telenorbruker er jeg drittlei av mobilregninger på rundt 100 kroner måneden selv om jeg surfer relativt lite med mobiltelefonen og laster ned kun overskrifter av e-post. Er det noe jeg må lese på mobiltelefonen, laster jeg ikke ned mer enn 10 kB e-poster. Blir jo flådd ellers ... Hos Telenor koster det 20 kroner per MB. Hva er poenget med det når maksgrensen er på 10 kroner dagen? Betyr det at hvis mitt internettforbruk overgår 500 kB en dag, så kan jeg surfe så mye jeg vil videre med GPRS/UMTS uten å betale et øre ekstra? Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Nå må ikke folk helt miste hodet her, og huske på at det er DOBBELT så mange mennesker i Sverige som i Norge. Dette betyr større kundemasse; altså kan man gjøre slike ting uten stort tap. Alt er ikke grønnere på den andre siden, men etter på ha spist gress på sin egen side i en lang periode, kan gresset på andre siden VIRKE grønnere.. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg bodde og arbeidet i Japan. Der kan de mobilteknologi. Sist jeg dro fra Japan tilbake til Norge var det som å gå 8 tidssoner og 8 år tilbake i tid. Skuffende. Tragisk. Jeg håper Amobil kan ta seg en tur til Japan og rapportere hva situasjonen er i soloppgangens land på mobilfronten. Lenke til kommentar
Mafo Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Jeg håper Amobil kan ta seg en tur til Japan og rapportere hva situasjonen er i soloppgangens land på mobilfronten. 7819908[/snapback] Da er sjansen stor for at vi hadde blitt værende der borte. Lenke til kommentar
Lil-H Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det ligger vel ikke at Svenskene er så langt foran, tror det er mere at Norge ligger altfor langt bak. Samme leksa når det kommer til internett også :\ Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 @Mafo: godt poeng. @lil-H: dessverre kan nok det stemme. Jeg bodde i Sverige for mange, mange år siden. Da var det rutine å strø med oppvarmet sand om vintern slik at den frøs fast i underlaget istedet for å blåse bort i første vindkast. Ifjor skulle norske myndigheter starte et forskningsprogram om oppvarmet strøsand! Jeg blir matt. Jeg sitter ofte igjen med et inntrykk av at de som bestemmer i dette landet har pottit mellom ørene og nisselua trukket godt ned over hodet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg