Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Heisann. Min "nye" pc starter ikke. Består av: E6300 (gammel) p5b "vanilla" (nytt) 2gb ocz pc6400 powercolor x1950pro noctua uh12 Og det var vel det relevante. En mist 600w psu. Denne vet jeg at funker. Jeg har plugget i 4pin og 24pin atx, strøm i skjermkortet, hdd og dvd. Jeg har plugget i frontknappene. Jeg trykker på knappen, psuen gir strøm i noen få sekunder (ledvifte koblet direkte til psu får akkurat lys før den slukker), og ting nekter å starte. Må plugge ut strømmen i noen sekunder for at det skal starte. Får selvfølgelig ikke skjermbilde. PC-speaker får jeg ikke koblet i, da avstand mellom denne og hovedkortet er for stor. Hva kan være problemet? Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Sitter cpu kjøler riktigt? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Alt sitter skikkelig? Flasha bios? Resatt Cmos? Lyser lampa på HK? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Har resatt cmos Lampa lyser, også etter at jeg har trykt på knappen Alt sitter skikkelig, så vidt jeg vet. CPUkjøler sitter riktig. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Oppdatert BIOS? Power SW riktig?- og fungerer bryteren?-ohm den. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) BIOS er så vidt jeg vet ikke oppdatert. Kortet ble kjøpt som demovare, men jeg gikk ut ifra at det var testet og fungerte. Bryteren fungerte før. Har ikke måleutstyr. Skal prøve å boote fra keyboard, og se om det hjelper (det kan aktiveres med jumper) Boote fra keyboard viste seg umulig. Satt jumperen som den skal stå, men vil ikke uansett. Jaja. Får sove på det. Endret 27. januar 2007 av Herr Brun Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Yes. hør med web supporten du. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Hvis en metallbit (festeplaten til kjøleren) er borti en kondensator på hovedkortet, kan det forårsake dette? Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du har ikke en annen minnebrikke du kan prøve? Jeg fikk iallefall ikke starta pcen da jeg hadde OCZminne til P5B. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Men pcen starter jo ikke i det hele tatt. Hvis det var minnet det var noe galt med, ville vel hovedkortet fått strøm mer enn et halvt sekund? Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du har ikke en annen minnebrikke du kan prøve? Jeg fikk iallefall ikke starta pcen da jeg hadde OCZminne til P5B. 7808172[/snapback] Fungerte som en drøm hos meg... Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du har ikke en annen minnebrikke du kan prøve? Jeg fikk iallefall ikke starta pcen da jeg hadde OCZminne til P5B. 7808172[/snapback] Fungerte som en drøm hos meg... 7809525[/snapback] Det er jo selvsagt noen modeller som fungerer outofthebox, men det var ikke slik jeg opplevde saken. Uansett så er ikke denne diskusjonen til hjelp for trådstarter. Prøv uansett med en annen minnebrikke bare for å være sikker Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Metall mot metall er alltid uheldig! Du sier kjøleren er borti en kondensator. Prøv å isolere med noe. Sjekk også at bakplaten til kjøleren, om av metall, ikke er borti lodde punktene på baksiden av hovedkortet. Husk distansestykker mellom hovedkort og kabinett og at disse er rett plassert. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Nå har jeg flyttet på cpukjøler så festeplatene ikke er borti noe, og pcen booter. Nytt problem er oppstått, jeg får ikke skjermbilde. Grafikkort er plugget i, og har strøm. Hva kan være problemet? PC-speaker er for langt unna hovedkortet, så jeg får ingen feilmelding derifra. Noen som har en løsning? Grafikkortvifta er plugget i en viftekontroller og ikke rett i kortet, kan dette være grunnen? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 prøv en og en minne brikke. resett cmos Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Det at vifta er koblet i en viftekontroller har nok ingenting med saken å gjør. Du får altså ikke noe skjermbilde i det hele tatt? Jeg hadde OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series pc5400 og fikk prøvd dem på både P5B og et gigabyte DS4kort. På DS4 starta pcen i 5 sekunder før den reboota og gikk i loop: Det viste seg at brikkene ikke fungerte med det kortet med mindre en annen (støttet) brikke kjørte sammen med de i flexmode. P5B starta men fikk aldri noe skjermbilde. Prøv en annen minnebrikke fra en annen produsent dersom du kan. Om du, som meg, kjøpte hovedkortet på en lokal forretning, så kan de sikkert hjelpe deg med det. Endret 30. januar 2007 av Xmir Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2007 Skal prøve å få tak i annen ram. Kunne sendt inn hovedkortet på angrefrist, men jeg fikk det sabla billig (demovare), et annet kort ville blitt ganske dyrt. =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå