Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Halvnytt system, starter ikke.

Anbefalte innlegg

Heisann. Min "nye" pc starter ikke. Består av:

E6300 (gammel)

p5b "vanilla" (nytt)

2gb ocz pc6400

powercolor x1950pro

noctua uh12

Og det var vel det relevante. En mist 600w psu. Denne vet jeg at funker.

Jeg har plugget i 4pin og 24pin atx, strøm i skjermkortet, hdd og dvd. Jeg har plugget i frontknappene. Jeg trykker på knappen, psuen gir strøm i noen få sekunder (ledvifte koblet direkte til psu får akkurat lys før den slukker), og ting nekter å starte. Må plugge ut strømmen i noen sekunder for at det skal starte. Får selvfølgelig ikke skjermbilde. PC-speaker får jeg ikke koblet i, da avstand mellom denne og hovedkortet er for stor. Hva kan være problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BIOS er så vidt jeg vet ikke oppdatert. Kortet ble kjøpt som demovare, men jeg gikk ut ifra at det var testet og fungerte. Bryteren fungerte før. Har ikke måleutstyr. Skal prøve å boote fra keyboard, og se om det hjelper (det kan aktiveres med jumper)

Boote fra keyboard viste seg umulig. Satt jumperen som den skal stå, men vil ikke uansett. Jaja. Får sove på det.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar
Du har ikke en annen minnebrikke du kan prøve? Jeg fikk iallefall ikke starta pcen da jeg hadde OCZminne til P5B.

7808172[/snapback]

Fungerte som en drøm hos meg...

7809525[/snapback]

Det er jo selvsagt noen modeller som fungerer outofthebox, men det var ikke slik jeg opplevde saken. Uansett så er ikke denne diskusjonen til hjelp for trådstarter.

Prøv uansett med en annen minnebrikke bare for å være sikker

Lenke til kommentar

Metall mot metall er alltid uheldig! Du sier kjøleren er borti en kondensator. Prøv å isolere med noe. Sjekk også at bakplaten til kjøleren, om av metall, ikke er borti lodde punktene på baksiden av hovedkortet.

Husk distansestykker mellom hovedkort og kabinett og at disse er rett plassert.

Lenke til kommentar

Nå har jeg flyttet på cpukjøler så festeplatene ikke er borti noe, og pcen booter. Nytt problem er oppstått, jeg får ikke skjermbilde. Grafikkort er plugget i, og har strøm. Hva kan være problemet? PC-speaker er for langt unna hovedkortet, så jeg får ingen feilmelding derifra. Noen som har en løsning? Grafikkortvifta er plugget i en viftekontroller og ikke rett i kortet, kan dette være grunnen?

Lenke til kommentar

Det at vifta er koblet i en viftekontroller har nok ingenting med saken å gjør. Du får altså ikke noe skjermbilde i det hele tatt? Jeg hadde OCZ DDR2 2048MB Value Pro Series pc5400 og fikk prøvd dem på både P5B og et gigabyte DS4kort. På DS4 starta pcen i 5 sekunder før den reboota og gikk i loop: Det viste seg at brikkene ikke fungerte med det kortet med mindre en annen (støttet) brikke kjørte sammen med de i flexmode. P5B starta men fikk aldri noe skjermbilde.

Prøv en annen minnebrikke fra en annen produsent dersom du kan. Om du, som meg, kjøpte hovedkortet på en lokal forretning, så kan de sikkert hjelpe deg med det.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...