Gå til innhold

Zoo Station, et samlingssted for U2 fans

Gjest member-101642

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642

Jeg søkte, men jeg fant ingen annen tråd som var dedikert til U2. Denne tråden er ment som et samlingssted for alle som er interesserte i å diskutere dette geniale, irske bandet. Useriøse og lite konstruktive poster vil bli rapportert. Et eksempel på dette er: "haha, u2 suger".

Legger ved et par kjappe spørsmål som dere kan svare på. Det er alltid gøy å se hva andre fans foretrekker. De to siste spørsmålene er vanskelige å svare på. Har problemer med å svare selv, faktisk.

-Når ble du U2 fan?

-Hva slags konserter har du vært på?

-Hva er dine to favorittalbum?

-Hva er dine fem favorittsanger?

Studioalbum

Boy (1980)

October (1981)

War (1983)

The Unforgettable Fire (1984)

The Joshua Tree (1987)

Rattle and Hum (1988)

Achtung Baby (1991)

Zooropa (1993)

Pop (1997)

All That You Can't Leave Behind (2000)

How to Dismantle an Atomic Bomb (2004)

Medlemmer

Bono

The Edge

Adam Clayton

Larry Mullen Jr.

688437_356x237.jpg

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Når ble du U2 fan? - 2000. Så Beautiful Day på MTV. :)

-Hva slags konserter har du vært på? - Konserten i 2005 på Valle, stod helt foran, beste opplevelsen i mitt liv. :)

-Hva er dine to favorittalbum? War og Achtung Baby.

-Hva er dine fem favorittsanger? Where The Streets Have No Name, Exit, Zoo Station, The Unforgettable Fire, Drowning Man

Flott med en tråd, har tenkt på å lage en selv. En av verdens største grupper gjennom tidene fortjente selvsagt en slik tråd.

Gleder meg til ny cd, med Rick Rubin som produserer, og mest sannsynligvis en ny gigantkonsert på Valle Hovin.

Har heller ikke noe til overs for folk som mener U2 suger på grunnlag av å hørt de to siste platene deres. U2 er et band som har variert seg gjennom hele karrieren og det er noe jeg liker ved de.

Endret av NightKeeper
Lenke til kommentar

Har faktisk vurdert å lage en lignende tråd om U2 en god stund. Fantastisk band.

-Jeg ble U2 fan i en alder av 10 år, sånn ca.

-Jeg har uheldigvis aldri vært på en U2 konsert.

-Mine to favorittalbum er Boy og Joshua Tree.

-Mine fem favorittsanger i tilfeldig rekkefølge: I Will Follow, Miss Sarajevo (Luciano Pavarotti), With or Without you, Sunday Bloody Sunday og Bad.

Dette har variert litt opp gjennom årene, men er nok disse som er topp 5 just nu.

Endret av macros.
Lenke til kommentar
Gjest member-101642
Gleder meg til ny cd, med Rick Rubin som produserer, og mest sannsynligvis en ny gigantkonsert på Valle Hovin.

7812284[/snapback]

Jeg har hørt snakk om at deres besøk i 2005 var siste gang de skulle komme til Norge. Denne gangen kom de kun som en takk for Norge sitt bidrag i kampen mot fattigdom.

-Jeg har egentlig alltid vært U2 fan. Mine eldre brødre spilte U2 ofte når jeg var liten gutt, og jeg likte musikken, men visste ikke hva bandet het. Når jeg ble eldre og kjøpte U2 - The Best of 1980-1990, oppdaget jeg mange sanger som jeg hadde hørt tidligere.

-Jeg var på Valle Hovin 2005. Det var min største musikkopplevelse noen gang.

-Dette varierer veldig fra dag til dag. I det siste har det vært Boy og The Joshua Tree.

-Dette også varierer fra dag til dag. For tiden er det Out of Control, Bad, Miracle Drug, The Electric Co, One Tree Hill, Wake Up Dead Man

Lenke til kommentar

Fikk øynene opp for U2 gjennom onkelen min som insisterte på at vi så en tevekonsert med dem for rundt fem-seks år siden. U2 var ikke helt min greie da, men jeg likte likevel noen av sangene. Ble først fan rundt to år senere. Har dessverre aldri opplevd dem live. Favorittalbumene er de samme som Nightkeepers: War og Achtung Baby. Vanskelig å bare velge ut fem favorittsanger, men jeg tror det lander på Is That All?, Until The End Of The World, The Hands That Built America og In A Little While. Kan vel også nevne at jeg alltid blir i godt humør av Beautiful Day og Hold Me, Trill Me, Kiss Me, Kill Me. :)

Lenke til kommentar

Jeg spilte ofte Unforgettable Fire og Achtung Baby når jeg var yngre, min far var glad i U2 og hadde flere av skivene. Husker godt konserten de hadde på Valle Hovin i '97, det gjorde inntrykk på meg.

Senere har jeg blitt litt mer "moden" i forhold til hva jeg liker og hva jeg har vokst fra. Jeg synes fremdeles at de har noen glimrende låter fra 80-tallet, men alt etter Achtung Baby er forferdelig. De to siste skivene er rene forbrytelser i sammenligning med hva de tidligere har gjort. Så om jeg spiller noe hjemme er det fra den tidlige perioden, som utvilsomt er den mest interessante slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig fortjener U2 en egen tråd :cool: .

-Når ble du U2 fan?

Midt på 80-tallet etter å ha sett en live opptreden fra Dortmund i forbindelse med The Unforgettable fire touren. En fantastisk live opptreden og musikken satt som et skudd.

Her er det ingen tvil: Achtung baby! og The Joshua Tree

For å ta det på sparket: Until the end of the world, Mysterious ways, the Unforgettable fire, Out of control, Whit or whitout you.

Ellers må nevnes at bandet har sluppet flere glimrende konsert dvd'er og video'er. Har så og si alt fra Live at Red Rocks til Vertigo live from Chicago. Favoritten er utvilsomt Zoo tv- Live from Sydney. Denne ble nylig sluppet på dvd. hakk i hæl følger U2 go home - live from Slane Castle. Ellers ser jeg fram til at Red Rocks og Popmart - live from Mexico city kommer på dvd.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

-Når ble du U2 fan?

Det ble jeg vel sånn rundt våren 2005. Hadde aldri hatt noe imot musikken, men da jeg fikk høre Pride (in the name of love) var jeg solgt. Siden den gang har jeg hørt det meste de har laget. Har syntes alt dette var kjempebra, til og med det litt "merkelige" Zooropa. :D

-Hva slags konserter har du vært på?

Skulle gjerne ha vært på valle hovin konserten i 2005 men jeg hadde ingen anledning til å reise til Oslo på den tiden, enda mindre anledning til å betale for å komme inn.

Har lovet meg selv at jeg skal gå neste gang.... :blush:

Vanskelig å svare på. De to albumene som kanskje har hatt mest å si for min del er nok Achtung Baby og How to dismantle an atomic bomb. Allikevel er nok Joshua Tree hakket mer nyskapende enn HTDAAB.

Svar: Joshua Tree og Achtung Baby :hmm:

Dette er et nesten umulig spørsmål å svare på. Skal allikevel prøve.

1. Pride (In The Name Of Love)

2. Miracle Drug

3. Where The Streets Have No Name

4. With Or Without You

5. One

:cry:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest member-101642

Kan meddele at et nytt studioalbum er på vei. Etter det jeg har lest, vil det komme på slutten av året en gang. Skal bli spennende å se hva irene har fått til denne gangen.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest member-101642

De fleste har sikkert fått med seg dette, men jeg lager et innlegg om det likevel. Det nye studioalbummet kommer 2. mars. Navnet er No Line On The Horizon.

Her kan man høre en smakebit.

Endret av member-101642
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...