Speik Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 En fantasy-serie av David Ebbings, som jeg nettopp har bynt på. Det jeg lurer på er om noen har lest disse bøkene og gi en anmeldelse. Jeg vil ikke fortsette hvis det ikke er verd det Hvordan er denne serien i forhold til Terry Pratchett sine bøker f.eks.? Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 De er ganske forskjellige fra Terry Pratchet sine bøker. Bøkene er litt mindre slapstick humor, men fortsatt morsomme og jeg likte serien veldig godt. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Verdt å lese, ja. Mange år siden jeg leste den, og da leste jeg bare første serie/del (men flere bøker), og ser nå at han har fortsatt med mange flere. Terry Pratchett har jeg ikke lest, men den er i stil med Sagaen om Paksnarrion (av en annen forfatter), men jeg synes sistnevnte er en god del bedre. Ellers så er Wheel of Time/Tidshjulet en bok i samme stil, men bedre enn Sagaen og Belgarion. Men alle bøkene jeg har nevnt er gode. Lenke til kommentar
Gyrid Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg syns også sagaen om Belgarion er verdt å lese, er en stund siden jeg leste den, men den er blandt en av mine favoritt serier, serien som kommer etter sagaen om Belgarion "the Malloreon" liker jeg mye bedre. Har de fleste av David Eddings sine bøker. Serien om Sparhawk er også verd å lese. Jeg kan ikke si noe om hvordan den er i forhold til Terry Pratchett siden jeg ikke liker hans bøker. Sagen om Paksenarrion av Elizabeth Moon som Matsemann nevte syns jeg også er en meget bra trilogi Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hmmm.. Paksenarion synes jeg også var bra, sist gang jeg leste serien lånte jeg bare bøkene, men burde egentlig kjøpe de også... The Deed of Paksenarion is one of the greatest works of fantasy I've ever read. Through Sheepfarmer's Daughter, Divided Allegiance and Oath of Gold we follow Paksenarion, farm girl turned mercenary turned... you'll just have to read the trilogy and find out. If you like good fantasy you won't be disapointed. http://www.tuftin.net/~bjornar/Bjornar/books.html ganske bra oppsummert egentlig Holder på å gjøre meg ferdig med "The book of words I-III" av J.V. Jones, som også er veldig bra. Kan også anbefale "The Black Magician Trilogy" av Trudi Canavan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå