Gå til innhold

Mitt CPU mareritt

Cyprien85

Anbefalte innlegg

Hei.

Vel som topicen sier, så kan man trygt si at jeg har mareritt når det anngår CPUer.

Alt begynte sist sommer, når min cpu ble ødelagt av en eller annen merkelig grunn.

Det førte til at jeg bestillte en ny en fra mpx.no, dette er av merket:

Intel Pentium 4 - 2.8Ghz Socket PGA478

PC533, 1MB cache, Vifte

Alt har fungert fint helt til for noen dager siden da Pcen min plutselig lagde en rar lyd og slo seg av, for godt.

Etter en stund fant jeg ut av at det var CPUen som var gåen igjen, bestemte meg for å sende den tilbake til MPX og fikk i dag melding tilbake fra dem.

Dette var ikke noen god tilbakemelding, i følge de hadde jeg pakket prossesoren for dårlig inn og noen pinner var bøyde, så dem kunne "desverre" ikke gi meg en ny en på garantien.

Så nå står jeg med et stort dilemma.

For det første er jeg svært blakk og har rett og slett ikke råd til å kjøpe en ny CPU, for det andre så begynner pcen å bli litt "gammel" og har Socket 478 som de fleste nettbutikker har sluttet å ta inn.

Jeg dør no etter noen gode råd fra dere folk her hos hardware.no.

Det jeg tenkte å kanskje gjøre er å skaffe meg en billig CPU bare for å få liv i pcen igjen og evt bytte ut til noe større og bedre deler når jeg får bedre råd.

Her er en liste over Billige CPUer jeg fant via prisguiden her hos hardware.no

http://tinyurl.com/2agqsu

Håper på rask tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Vel som topicen sier, så kan man trygt si at jeg har mareritt når det anngår CPUer.

Alt begynte sist sommer, når min cpu ble ødelagt av en eller annen merkelig grunn.

Det førte til at jeg bestillte en ny en fra mpx.no, dette er av merket: 

Intel Pentium 4 - 2.8Ghz Socket PGA478

PC533, 1MB cache, Vifte

Alt har fungert fint helt til for noen dager siden da Pcen min plutselig lagde en rar lyd og slo seg av, for godt. 

Etter en stund fant jeg ut av at det var CPUen som var gåen igjen, bestemte meg for å sende den tilbake til MPX og fikk i dag melding tilbake fra dem.

Dette var ikke noen god tilbakemelding, i følge de hadde jeg pakket prossesoren for dårlig inn og noen pinner var bøyde, så dem kunne "desverre" ikke gi meg en ny en på garantien.

Så nå står jeg med et stort dilemma.

For det første er jeg svært blakk og har rett og slett ikke råd til å kjøpe en ny CPU, for det andre så begynner pcen å bli litt "gammel" og har Socket 478 som de fleste nettbutikker har sluttet å ta inn.

Jeg dør no etter noen gode råd fra dere folk her hos hardware.no.

Det jeg tenkte å kanskje gjøre er å skaffe meg en billig CPU bare for å få liv i pcen igjen og evt bytte ut til noe større og bedre deler når jeg får bedre råd.

Her er en liste over Billige CPUer jeg fant via prisguiden her hos hardware.no

http://tinyurl.com/2agqsu

Håper på rask tilbakemelding.

7807144[/snapback]

Hovedkortet ditt har nå muligens knekt 2 CPUer. Da er der vel på tide å se etteralterantiver. Sjekk bruktmarkedet. Det skulle ikkevære umulig å få brukt hovedkort og cpu for godt under tusenlappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...