Gå til innhold

Tidsteller for aktivitet på diskusjon.no

Anbefalte innlegg

Hei.

Etter en tråd der man spurte om man tilbragte for mye tid på forumet her, fikk jeg en liten tanke. Et måleredskap som viser hvor mye tid man faktisk er her.

En virtuell tidtager, som etter f.eks 5 minutter inaktivitet stopper å gå.

Så om man f.eks implementerer informasjonen i profilen vil det kanskje være slik:

Aktivitet i dag: 2timer 3minutter

Aktivitet siden x-dato: 14dager 5timer 7minutter.

Vet ikke hvor interessant dere andre syns dette er, men selv hadde jeg syns det ville vært moro å se hvor mye jeg faktisk er her. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og tenk om neon er på forumet men ikke på dataen..så står det på i 12 timer..så er han  veldig avhengig..

sjønner :roll: ?

7821287[/snapback]

Om du leste posten min, så står det at etter f.eks 5 minutters inaktivitet så stopper telleren å gå. Virker som dere syns det er skremmene. :ohmy: Og det er jo litt moro da.

Lenke til kommentar

Når vi ser hvor lite de faktisk er villige til å tilrettelegge på andre måter er det lurer å spille Lotto enn å sitte og håpe på slik funksjonalitet.

Det hadde ikke krevd store jobben, litt javascript og en liten endring av php'en, om jeg ikke tar feil. AJAX kunne fikset biffen greit. Eller hele tingen kunne blitt fikset clientside vha. gode gamle javascript & cookies.

Lenke til kommentar

Hei,

denne funksjonen er ikke noe som vil bli prioritert fra forumstyrets side, dersom det ikke finnes som et tillegg til IPB.

Om det er noen som er interessert i en slik funksjon, og har lyst til å skrive det, er det jo bare å gå igang. Slik eg ser det er det to tilnærmelser til oppgaven;

• Lage ein plugin-modul til IPB. Vil føre til at eierne av forumet må lagre all informasjonen, og er tungvindt å utvikle om ein ikkje kjenner til IPBs kode fra før av.
  • Lage et Greasemonkey-script (for Firefox) eller et user Javascript (Opera). Går fortere, kan brukes på alle nettsider med små endringer, krever ingen endringer fra nettsidens eiere. Bakdel/fordel (alt ettersom korleis du ser på privatlivets fred og alt det er) er at eier av nettside ikkje får tilgang til statistikk sånn helt uten videre.

Det kunne vore eit interessant prosjekt, sjølv om vi ikkje kjem til å bruke tid på det. :)

Lenke til kommentar
Når vi ser hvor lite de faktisk er villige til å tilrettelegge på andre måter er det lurer å spille Lotto enn å sitte og håpe på slik funksjonalitet.

Det hadde ikke krevd store jobben, litt javascript og en liten endring av php'en, om jeg ikke tar feil. AJAX kunne fikset biffen greit. Eller hele tingen kunne blitt fikset clientside vha. gode gamle javascript & cookies.

7869882[/snapback]

Det er nok mye som ikke hadde krevd store jobben. Men når det er sagt er dette et veldig stort forum og man har veldig mye å ta seg av rent teknisk, deriblant en haug med "små saker" som samlet blir en stor elefant. Det er nå slik at man ikke har mulighet til å ta for seg alt og derfor må prioritere. Kapasiteten er ikke uendelig og døgnet har kun 24 timer og en arbeidsdag kun 7,3 timer, da hvis man er ansatt fulltid. Drift/teknisk i nettverket består så vidt jeg vet av opp til 7 mann, Ueland er vel den som har forumet som hovedområde. Og han har ikke en tom kalender, for å si det slikt :)

Ja vi ønsker alle forbedringer og det skjer stadige fremskritt. Aalton er tatt inn i styret og har gjort betydelige ting det siste halvåret. Forumet er utvidet og vokser stadig, det jobbes med en portal og så har man den daglige driften, oppgraderinger med mer. Og Ueland står på som i alle år.

For en som har mulighet til å titte litt i kulissene så ser man hvor mye som faktisk jobbes med. Ja vi kan ønske bedringer. Vi kan ønske raskere svar fra forumstyret, kontinuerlig oppdatering til nyere versjoner av IPB, stadige implementereringer, nye kategorier, flere moderatorer, bedre moderatorer osv osv osv (jeg skal ærlig talt innrømme at jeg er en av de som maser mest). Man er til og med avhengig av et tosifret antal mennesker som jobber dugnad for å moderere. Men kapasiteten er som den er og man kan ikke si det går på viljen når man rett og slett ikke har tiden på sin side. Det er også begrenset hvor mye penger som kan brukes på forumet også.

Det er mye som kan forbedres, slik er det nå alltid. Men det er nå mye som er gjort også og mye som vil bli gjort. Men jeg regner ikke med det er særlig motiverende å høre at man "ikke er særlig villig" når man faktisk har lagt ned en stor porsjon arbeid. Man fortsetter kontinuerlig arbeidet med å tilpasse og forbedre forumet slik brukerne ønsker. Dette er man faktisk villig til. Men litt forståelse for at man faktisk må si nei til tider, ikke fordi man ønsker det, men fordi man ikke har muligheten, regner jeg med man kan ha. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...