Dumbo Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 En kamerat av meg har et problem med PC'en sin. Det som skjer er at når han starter opp PC'en og kommer inn i windows og programmene som åpnes automatisk blir åpnet, så står den der og jobber veldig lenge. Jobber og jobber. Hvis man tar en tur innom task manages finner vi ut at det er 100% CPU usage. Så han får ikke gjort noe på PC'en sin fordi den jobber for hardt. Er ikke helt sikker på om det kan ha noe med programmene som blir lastet eller hva det er.. Noen som har noe løsninger eller som har opplevd noe lignende før?? Håper på hjelp... Dumbo Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Det du må gjøre er å sjekke hvilke prosesser det er som står og går. Dersom dette er windows prosesser tror jeg ikke det er så mye man kan gjøre, ellers så kan man fjerne programmene fra oppstartsmenyen. Dette gjøres enten ved start->programmer -> oppstart. Det er også en annen mulighet, programmer som bare blir lagt til startup, men ikke til oppstartfolderen. Husker ikke helt hvordan man fjerner disse, men du må inn i et command prompt i hvertfall og skrive en eller annen lur kommando. Fant dette på google: http://checknow.virtualave.net/workshop/w2.../13w2kadm1.html Kristian Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 20. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2001 Det er programmet mtask.exe som bruker 100% CPU. Tør ikke å fjerne dette fra oppstarten. hva gjør dette Programmet? Dumbo Lenke til kommentar
Kakemonsteret Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Har han lastet den nyeste patchen til windows 2000, en kamerat av meg hadde lastet ned den, og etter restartet fikk vi nesten ikke kommet inn i (for eks) utforsker`n. og etter at vi hadde sletta den så ble det bra. kanskje en tilfeldighet. men en mulighet. ikke vet, skriver bare etter mine og andres erfaringer. god jul til dere der ute i denne kalde vinteren Lenke til kommentar
KrizzKrozz Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Tror kanskje mtask har noe med nettverket å gjøre, men er ikke sikker. Det som er sikkert er at dersom man ikke konfigurerer nettverket skikkelig vil windows prøve å få fatt i et ip nummer eller noe sånt. Har ikke helt peiling på hva det gjør. Prøv å slette de protokollene du ikke bruker på nettverket samt sjekk at de andre verdiene ser riktige ut. Vet ikke hva slags netttilkobling du har men... Beklager at dette kanskje ble litt rotete. Hvilken prosess er det som bruker 100%? Kristian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå