Gå til innhold

Hvor mye får jeg sånn ca for disse komponentene?

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å selge noen deler om litt. Hvor mye sånn ca. vil jeg få for

AMD Athlon x2 4800+ 2.4 gHz, S-939 - Tenkte en pris rundt minimum 2300,-. En veldig sterk prosessor innen S-939. (Kjøpt i slutten av Mai 2006)

Corsair Value PC-3200 DDR-DIMM 2048 MB - Tenkte en pris rundt 950,-. (Kjøpt i slutten av Mai 2006)

MSI K8N Diamond Plus, S-939 AMD - Tenkte rundt 1000,-. Kjøpte dette for 2100,- nypris i slutten av Mai 2006.

Seasonic S12 600 W - Tenkte rundt 950,-. Denne ble kjøpt 17. Juli 2006.

- Ingen av komponente er overklokket av noe slag. Takker for innlegg :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prisen på RAM'en er grei nok.

Det andre tviler jeg på at du får så mye for som du vil ha....

7807148[/snapback]

Å? Hvorfor synes du det? F. eks prosessoren koster nypris 6100 ++. Denne er overprisa, ja. Men dette er også den 2. beste prosessoren som amd har til S-939.

Strømforsyningen er regelmessig ny. I.o.m jeg bestilte den i Juli og fikk den en del senere (10 dager), der den med ny pris kostet 1400,-, så synes jeg egentlig ikke selv at 950 kr for den var det meste. Dette er da en kvalitets PSU av Seasonic.

Hovedkortet er av high-end seriene i 939 vil jeg si. Det er ikke mange hovedkort for denne socketen som kan måle seg med dette. (Etter flere vurderinger på nettet) Jeg selv vet ikke fordelene med det, da jeg igrunn ikke driver med noen slags overklokking, BIOS greier, eller gud vet hva.

Edit: Den som overgår denne prosessoren er jo da FX-60.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar
Jeg synes også du forventer for mye for CPU.

Jeg betalte 1895,-  for 4600X2 i oktober.

7807494[/snapback]

4800+ er bedre enn 4600+. 4600+ er 2.4 gHz med 1 mb/Kache. 4800+ har 2 mb/kache. Dette er liksom ikke snakk om 200 kr. 2300 kr for 4800+ og 1900 for 4600+ er ikke store forskjellen. Jeg hadde uansett ikke gått under 2000 for prosessoren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Prisen på RAM'en er grei nok.

Det andre tviler jeg på at du får så mye for som du vil ha....

7807148[/snapback]

Prisen på RAM'en var uforholdsmessig gunstig i forhold til de andre komponentene.

De som av en nostalgisk grunn vil anskaffe hardware for S939 vil nok heller kjøpe nytt enn å betale slike priser (unntatt RAM da).

CPU = kr. 1500 - 2000

HK = kr. 500 - 700 (dersom komplett)

RAM = kr. 1000 - 1200 (950 er jo en meget bra pris for 2GB DDR)

PSU = kr. 750 - 900 (denne var ikke så galt priset i utgangspunktet)

Glem hva dere betalte nytt for hardware. Sjekk nypris.. og følg ellers med på bruktmarkedet.. eller som her spør om råd.

Man behøver ikke følge råd selvsagt.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

CPU-prisen er nok litt drøy, man får tross alt AMD 64 4600+ til 1990,-

Forskjellen i ytelse forsvarer på ingen måte forskjellen i pris.. desverre for deg.

På den annen side, så kan du kanskje hanke inn i oppunder 2k for'n. Noe av grunnen til høy pris på ny er selvsagt tilgjengelighet. Jeg solgt min AMD 64 4000+ Clawhammer (en kjerne) for 1000,- for et par uker siden. Det kom mye idiotiske bud i løpet av den måneden det tok, men jeg ble fornøyd til slutt.

Legg CPU'n ut på bruktmarkedet og har litt is i magan, det er endel som gjerne vil makse ut det de kan på sin gamle 939-plattform.

Lenke til kommentar

Jeg tenker å legge penger i et C2D system nå. For jeg forstår ikke i grunn hvorfor jeg skal vente, siden da blir det bare umulig å få solgt de forskjellige delene jeg har nå.

Jeg har faktisk tenkt litt og endret på prisene ettersom hva jeg egentlig forventer:

CPU = 2000,- Synes selv dette er en aksepterende pris. Jeg betalte 5700,- for denne i mai..

Ram = Går opp til 1100,- + - Trodde ikke jeg kunne få så mye, men når jeg tenker meg om koster 1024 mb DDR rundt 1000-lappen, så denne prisen var ikke så sprø.

HK = Kan ta en 700 kr for det. Får vel nøye meg med det, siden ikke så mange som velger S-939 nå idag..

PSU = Denne holder jeg fast på 950,-. Synes ikke dette er dyrt i det hele tatt, i forhold til det du må betale for en kvalitets PSU.

Edit:

Her er en test av min CPU mot en E6600. Kan faktisk se den slå den på noen punkter, men blir allikevel litt slaktet.

Endret av weirdo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

@weirdo:

Jeg ønsker deg lykke til.

Det er nok ikke så lett å få solgt "utrangert" hardware tror jeg.

Kjappe salg får du ved å sette ned prisen.. og glemme hva det kostet nytt (dersom du uansett skal oppgradere fortest mulig).

Ett 6800Ultra med vannkjøling kostet vel rundt 7k for ikke så mange evigheter siden. Jeg kjøpte ett slik for kr. 700 nylig.

Enten så beholder du hardware dersom et er for "vondt" å selge med "tap", eller så selger du det til det "markedet" er villig til å betale.

Og det er nok ikke til de prisene du ønsker for f.eks. CPU og PSU (*tror* jeg).

Selv kjøpte jeg modellen "under" - X2 4600+ (2MB cache) fra demolager Komplett for kr. 1800 for ganske mange måneder siden. Forskjellen mellom 4600+ og 4800+ er 200Mhz, og de klokker omtrent like bra (eller heller dårlig vil jeg si). Etter da har Core 2 Duo tatt helt over for de som er ute etter høyest mulig ytelse og skal ha en CPU til ca. 2000.

Den større L2-cachen slår godt ut i benchmarks og annen bruk hvor denne kommer til sin rett, men ikke slik at de er så mye mer verdt enn 2x512 versjoner (som er nesten "gratis"..de få som selges som nye).

Ikke glem at det selges nye Opty's (dual) for omtrent det du ønsker for din X2.

Jeg vil si at disse er bedre kjøp idag, dersom man er ute etter å oppgradere ett S939-system.

Men for all del.. De av oss som liker AMD X2 og gjerne vil ha en slik i samlingen vil nok vurdere CPU'en din ja.. :)

Lenke til kommentar

Hehe. Ja. Får legge ut fortest mulig. Vil da egentlig selge før jeg kjøper nytt system for å samle inn mest mulig penger til oppgradering. Jeg sitter nemlig med et 8800 GTX på hånd eller 4800 kr.

- Takk for alle innspill :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...