Teac Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei. Har et lite problem som jeg ikke er helt sikker på om er mulig å fikse men jeg prøver. Har et bilde som jeg bruker ganske sentralt på min hjemmeside og da dukker det opp et problem. Bildet er nokså tungt (754kb) og det gør det lite internett vennlig. Er det mulig å gjøre bildet en god del mindre i antall kb uten å miste noe særlig av kvaliteten eller oppløysningen? Takker for svar. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 På photoshop kan du velge kvalitet/størrelse. Finnes nok andre programmer som gjør det samme men er ihvertfall lett å gjøre det der. Ser at du ikke vil endre på oppløsningen, men ofte kan det også være løsningen. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Tillot meg å "save for web" i Photoshop. Jeg ser ikke forskjell. Så da kan du vel bare legge ut det gifbildet framfor det pngbilder? Under halve sizen: 754,1KB > 301,5KB. Edit: om noen ikke anbefaler denne løsningen, så si gjerne ifra. Endret 26. januar 2007 av and_mit Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Tillot meg å "save for web" i Photoshop. Jeg ser ikke forskjell. Så da kan du vel bare legge ut det gifbildet framfor det pngbilder? Under halve sizen: 754,1KB > 301,5KB. Edit: om noen ikke anbefaler denne løsningen, så si gjerne ifra. 7806966[/snapback] Den så jo ganske bra ut Prøvde å gjøre det om til jpeg men det gjorde kvaliteten veldig dårlig. Men er ikke 301kb litt mye og? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 JPG-versjon på 120KB. Ser ikkje so altfor ille ut, trur eg ... Kva program har du forresten? Dette er komprimert med Photoshop og File --> Save for web. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Den var ikke dum nei. 120 er vesentlig mindre Tusen takk Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 (endret) Jeg bruker en av disse, Mitt Innlegg Her eller Dette Prog Det siste lager også vannmerker i bildene dine. Helt Konge! Endret 3. februar 2007 av paalwa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå