Gå til innhold

Røyketråden - LES REGLENE!

L4r5

Anbefalte innlegg

Når jeg hører snakk om sigarer får nesten litt lyst til å begynne å røyke, det samme gjelder pipe, men hvis det er snakk om vanlige sigaretter virker det bare, tja, stusslig.

7807312[/snapback]

Bortsett fra at kostnadene nødvendigvis fører til alvorlige kutt i budsjettet for russisk kaviar (det er steindyrt), så er det få grunner til å ikke begynne med sigarer. Om man liker smaken da.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar meg en røyk av og til. Synes det er avslappende og koselig, men liker ikke lukten som setter seg fast i klærne da. Røyker mest når jeg er i Finland om sommeren. Sikkert fordi det er så billig. Røyken smaker aller best da solen er på vei ned å du sitt ute på plenen med hytta.

Liker godt denne jeg:

post-58934-1169897226_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Må si det at det finnes ikke noe bedre enn en røyk på en pub/cafe, godt selskap (helst med andre som røyker, liker ikke å forpeste ikke-røykere) noe godt å drikke (dette vil si enten en kakao, kaffe eller øl) og så klart enten Petterøe's 3 eller Prince Mild. Er jo mange andre fin, fine steder å røyke. Om kvelden ute på trappen hjemme hos meg er det veldig fint. Sitte med tjukk jakke på, tenke på saker og ting mens jeg nyter en røyk.

Bor hjemme så har veldig stor respekt for de tre andre ikke-røykerene som bor her. Begge mine foreldre har røykt før, men de har sluttet begge to (tumbs up) De røykte selv inne, men lukten sitter jo seg i møbler, gardiner, tak... Egentlig alt! Merker jo bare det at jeg ikke kan bruke samme klær like lenge som alle andre, fordi jeg lukter gammel røyk...

Men jeg har ikke planer om å slutte, har prøvd før, men jeg liker det av en eller annen grunn. Kan heller begynne å tenke på å slutte den gangen jeg treffer noen, havner på tjukken og har ansvaret for å ikke forpeste det menneske som bor inne i magen min (ser for meg scener fra Ailien filmene....)

Syntest det er mange positive ting og mange negative. Syntest at røykeloven er flott og på samme tid noe drit. Men røyking kommer til å være en av de tingene jeg verdsetter sikkert i noen år til, det sosiale og det fine med å sitte å ta en røyk alene midt på natten.

Lenke til kommentar

Jeg synes røykeloven er flott!

Folk må gjerne røyke, men på sekstitallet var det lov på kinoen og i passasjerfly! Det er vel ikke forbudt å tenke?

Alle steder hvor det ferdes folk skal det være røykfritt.

Det er nikotinslavene som kan flytte seg, ikke ALLE andre.

På byen satt det to stykker inni busskuret og dampet. 20-30 andre stod ute i regnet, fordi skuret var fullt av tykk røyk. De var vel for høflige til å lempe de to tobakksbøllene ut, tenker jeg.

Det finnes alle slags mennesker. Men de av røykerne som tror det er OK at alle andre utsettes for deres røyk burde fradømmes retten til å ferdes i offentlige rom.

Så da er jeg interessert i DERES holdninger.

Er det en menneskerett å agere fabrikkpipe over alt?

Endret av Kerrigan
Lenke til kommentar

en gang på siste skoledag før jul feier jeg med litt røyk. jeg var veldig glad. Og jeg tok den med inn på trikken. to sure stygge damer på 50+ år begynte å diskutere med med. jeg kallte hun ene en bæsj. og hun andre kallte jeg en dumming.

Men nå ville jeg ikke gjort det. var var bare i en gledesrus. hadde masse planer for ferien. gledet meg.

Lenke til kommentar
en gang på siste skoledag før jul feier jeg med litt røyk. jeg var veldig glad. Og jeg tok den med inn på trikken. to sure stygge damer på 50+ år begynte å diskutere med med. jeg kallte hun ene en bæsj. og hun andre kallte jeg en dumming.

Men nå ville jeg ikke gjort det. var var bare i en gledesrus. hadde masse planer for ferien. gledet meg.

7831527[/snapback]

haha... å kalle noen for "en bæsj" er nydlig! :!: (vet liksom ikke hva man skal si da!)

Endret av Blacki
Lenke til kommentar

1 stk Prince 20pakk i lomma, 19 igjen , en i munnviken ...

Sitte inne med venner og det er _helt_ stille, så stille at du kan høre den yterst deilige knitringen av røyken når du trekker inn.

Ett godt trekk inn etterfulgt av et langt pust, på "inntrekket" hører du knitringen og på veien ut kommer kansje en ring eller to ...

Det er min drøm, ikke bare som en røykesitvasjon men som noe jeg vill oppleve ...

Gleder meg til neste røyk

Edit

Så da veit dere det. :p

7807252[/snapback]

Helt enig med alt det du sier der ...

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jess, en røyketråd :)

Jeg røyker Prince og Camel, alltid filter :)

(for det første så tar jo filteret vekk en del tjære, for det andre så liker jeg det bedre ;) )

Bra scenario : røyke sammen med andre røykevenner, gjerne hjemme ;) har loftstue med veranda, og mamma og pappa kommer aldri opp og sjekker hva vi gjør :thumbup: største risken er vel at de ser røyken fra den andre verandaen (huset er bygd i L-form) men nok om det :p

så står vi der med hver vår røyk og koser oss, alltids 1 ikke-røyker som sitter alene inne og kjeder seg :!: men det er koselig det :love:

eller med venner i byen, på rådhustaket eller noe ;)

"Røyking kan føre til hygge og sosialt samvær" :w00t:

Lenke til kommentar
Har egentlig dilla på snus, jeg.

Men har til nå prøvd Camel, Marlboro Light, Prince Golden, Petterøe's , Pall Mall og Lucky.

Beste røykeopplevelsen min:

På hytta er det en kraftverkdam. Noen ganger regner det så mye at vannet renner over demningen. Jeg gikk ut rundt midnatt, og det var fullmåne. Pall Mall i hånda. Skikkelig høye støvler, så jeg kunne vasse over demningen med tonnevis av vann som fosset utfor stupet i sekundet. Hadde jeg snublet, hadde jeg blitt ført utfor fossen og dødd.

Veldig spesiellt øyeblikk. Hadde selvsagt Nightwish på mp3-spilleren.

7807734[/snapback]

HAHAHAHAHHA!

Var det ikke du som var fast bestemt på å bli avhengi av røyk? You make me laugh!

OT: Røykte mye før, røyket Marlboro, Corner og masse annet.... Har kunn tatt en røyk om dagen nå i flere månder, mye bedre :) JÆVLA digg med røyk på morran med kaffe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...