Gå til innhold

PS3 selger bra i Kanada - Prisen settes opp.


lektroluv

Anbefalte innlegg

The official story: "Although the suggested retail price (SRP) of the PlayStation 3 in Canada has not changed, some Canadian retailers have chosen to increase their retail price as a result of the weaker Canadian dollar. This increase is solely at the discretion of the retailer, as Sony Computer Entertainment Canada has not issued a price increase."--An SCEC representative.

 

Bogus or not bogus?: Sony raising the price? Bogus. That the price has gone up at some stores? Not bogus.

 

Da beviste faktisk dark by design at jeg hadde rett

 

Og at hele denne tråden er Bogus !! :p

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet til sony er vel ikke at de er pengegriske, men at de har

blitt litt stormannsgale og satset på DYR teknologi i boksen sin.

Både cell processoren og blueray driven gjør at de selger med kraftig tap,

selv om de selger boksen til 5500kr her i landet.

Så vil ikke forvente noe priskutt før i 2008 nei...

Lenke til kommentar

Okey, slik som det er nå, så tjener ikke Sony penger på å selge PS3. Det kommer til å ta lang tid før prisen går ned (dette har Sony selv sagt), dette grunnet høye kostnader for å produsere, og de brukte MYE penger på forskning på nytt utstyr etc.

 

De som skal vente på at prisen skal gå ned må nok vente en stund, og da går den heller ikke ned mye vil jeg tro :p

Lenke til kommentar

Er ikke et sony/Ms/Nintendo fenomen uansett. Ta lille norge da, Spaceworld forsøkte å selge Twilight Princess til 999 ,- fordi det var få eksemplarer, samt jeg mener de og forsøkte å selge Wiisports utenom, og da de ble oppdage skyldte de på en "feil".

 

Når jeg nå ser at det er forhandleren som skruver opp prisen, ønsker jeg bare at de brenner på en meget varm plass (nei, ikke sydhavstrøk, lengere type rett nedover). Slike forhandlere er noen griske småtater i mine øyne.

Lenke til kommentar

Tss, er bare tull av deg å antyde personangrep. Du vet godt at dette handlet om utsagnet. Så ikke prøv å vri dette til at det handler om hva jeg syns om en person eller ikke. Det har overhodet ikke noe med saken å gjøre.

Greit, det var vel ikke verdens snilleste ting å si at noen var blåst, men noe må man jo ha fått i seg når man som forbruker danser seiersdans fordi PS3 blir dyrere.

Har ikke tenkt å si noe mer om den saken nå, det kommer bare til å ende i snørr og tårer fra flere kanter. Det som er det fantastiske fenomenet med spilldelen av forumet. Det er liksom forumets eget lille midtøsten. Man skal trå veldig varsomt, for sier man NOE som helst som kan oppfattes som personangrep, eller støtte til Nintendo, Sony eller Microsoft, så risikerer man å få en bombe av kommentarer, fanboyanklager og et ekstra lite nedfall av warn like etter.

 

Det var mitt bidrag til tråden, den er jo helt på trynet uansett, siden det har vist seg at det ikke er Sony som har satt opp prisen. Men vil dere vri denne tråden om til enda en krangletråd, så be my guest. Jeg melder meg ut.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Kødder du med meg?

 

Tallene fra NexGenwars sier 1.2 millioner Ps3 er solgt... 10 millioner 360 og 4 millioner Wii...

 

Smart trekk sony...

7810358[/snapback]

 

hvilket trekk? Prisen generelt eller har du heller ikke lest denne tråden før du svarer? OM du hadde gjort det hadde kanskje du fått med deg at Sony har ikke satt opp prisen, men noen butikker i Canada har satt opp prisen. Det er en vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar
hvilket trekk? Prisen generelt eller har du heller ikke lest denne tråden før du svarer? OM du hadde gjort det hadde kanskje du fått med deg at Sony har ikke satt opp prisen, men noen butikker i Canada har satt opp prisen. Det er en vesentlig forskjell.

7810381[/snapback]

Det er nettopp dette som gjer FUD so bra...først kan ein komme med påstandar utan å få bevisbyrda på seg (trass alt, ein gjentek jo berre eit rykte). So, når "forsvararane" avkreftar ryktet, blir det fortsatt hengande att, fordi folk plukkar det opp og gjentek det, eller tenker at det må jo vere noko som ligg bak alle desse rykta. "Ingen røyk utan eld", som nokon feilaktig påstod ein gong.

 

Der er fortsatt folk som trur at PS3-spel vil koste 800-900 kroner.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Jeg har spurt før og spør igjen. Er det i det hele tatt mulig å diskutere noe her i konsoll-delen av forumet uten at noen må ty til å diskutere person istedenfor sak? Slettet poster som gikk på person, og håper vi kan holde oss unna personangrep heretter. Å kalle folk blåst bidrar alldeles ikke til noe som helst og gjør bare stemningen på forumet dårlig.

 

Snorre :)

Lenke til kommentar
Ingenting slår de gode gamle prisene som nintendo oppererte med til sin snes.

Husker at butikkene solgte spill til 799, 899 eller 999 uten å blunke :)

7811209[/snapback]

 

og det har med saken å gjøre? NES spillene kosta jo ikke stort mer/mindre heller.

 

Siden vi er inne på det nå, hva kostet konkurrentene sine spill på den tiden?

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...