Gå til innhold

Kreditnota, men hvor ble det av pengene?

Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg fikk kreditnota for en defekt vare og jeg sendte dem kontonummer for utbetaling.

På sidene mine hos butikken finner jeg kreditnota, og den ble avsluttet 16.01.

Per i dag har jeg ikke sett noe til pengene, og e-poster til ansvarshavende hos butikken blir ikke besvart.

Hva kan jeg egentlig gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta opp telefonen å ringe dem!

7806002[/snapback]

takk for det innlysende. Prøvde det vel 5 ganger i perioden etter, med det resultat at ingen svarte.

nb! hvorfor er det slik at mange av trådene som regel ender med at folk kun svarer ring dem. Om personen har en e-post, men overser e-posten, hva skal få klager til å tro at en telefon er enklere da?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Heisann,

Hvilket firma er det snakke om, vist jeg kan spøre om det. ?

7806241[/snapback]

et av de større. Min bekymring er at personen har soset bort kontonummer eller skrevet feil, men de vil ikke svare, og som sagt, om jeg ringer, ja da ringer det i det uendelig uten at noen svarer.

Lenke til kommentar
nb! hvorfor er det slik at mange av trådene som regel ender med at folk kun svarer ring dem. Om personen har en e-post, men overser e-posten, hva skal få klager til å tro at en telefon er enklere da?

7806115[/snapback]

Nettopp fordi det er så mange som ikke tenker over at de kan ta en telefon og få orden på saken. En telefonsamtale tar som regel å ordner problemer raskere enn en mail-samtale.

Lenke til kommentar

Butikken har gitt deg en kreditnota som kompensasjon for det du har tilbakesendt.

Henskten til butikken er at med kreditnotaen i fremtiden kan kjøpe ny vare og betale med kreditnotaen.

Mange butikker gjør det på denne måte i stede for å tilbakeføre penger til kundens konto eller pr kontant.

Lenke til kommentar
Butikken har gitt deg en kreditnota som kompensasjon for det du har tilbakesendt.

Henskten til butikken er at med kreditnotaen i fremtiden kan kjøpe ny vare og betale med kreditnotaen.

Mange butikker gjør det på denne måte i stede for å tilbakeføre penger til kundens konto eller pr kontant.

7808946[/snapback]

avtalen var å tilbakebetale til konto. Hadde ikke jeg hatt avtalen så ville jeg aldri ha spurt.

Uansett tok jeg ekstraturen innom dem i dag, og de kunne ikke forklare hvorfor dette hadde drøyet over 2 uker.

Lenke til kommentar
I tillegg til internett så har de jo fysisk butikk i oslo.

Netshop altså :roll:

7810569[/snapback]

Det er VELDIG mange som har den kombinasjonen, så hvorfor må det være nettopp de :roll: ? Unødvendig av deg, og ikke minst flaut hvis det viser seg å være feil !

Lenke til kommentar

7808946[/snapback]

En kreditnota er langt i fra en tilgodelapp slik du beskriver det her. En kreditnota er det samme som en faktura, bare at pengene går den andre veien.

I dette tilfellet vil kreditnotaen nærmest være for en informasjon å regne. Det det betyr er at det i regnskapssystemet til butikken ligger en tilbakeføring av disse pengene til det kundenummeret kunden har i butikken og skal gå automatisk ved overføring av transaksjoner mellom butikken og banken. Siden det har gått noen dager ville jeg tatt en tlf til butikken og bedt de snakke med regnskapsavdelingen og fått de til å ta en titt i sine systemer om de kunne se hvor pengene ble av.

Å prøve og betale med en kreditnota vil ikke funke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...