Sharktooth Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 God kveld! Jeg har anskaffet med følgende SMC router og modem: SMC7904BRA2 I den forbindelse har jeg prøvd å sette opp nettet hjemmet uten å lykkes. Jeg har shdsl fra Ventelo og der er det kun utgang for RJ 45 kabler (Vanlig TP) fra modemet, mens inngangen for ovennevnte modem og router er RJ 11 (Telefonkabel) i tillegg til 4 vanlige utganger for lokal nettet. Ønsker bare å benytte meg av router funksjonen i dette tilfelle. Spørsmålet er da, hvordan skal jeg få satt opp nettet og routeren? Har prøvd å sette inn TP'en fra shdsl modemet direkte inn på SMC enheten, men finnger dessverre ingen funksjon hvor jeg kan sette opp IP fra Ventelo, DNS etc. Den muligheten finnes kun under WAN (egen inngang for adsl - modem). Har noen kjennskap til dette? Lest manualen uten å bli klokere! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Du må nok skaffe deg en router, ikke et routermodem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå