Rasks Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har laget en sider. Den finner du her. Den funker foreløpig ikke så bra i IE. Det jeg lurte mest på er hva dere synes om fargene, ble de litt kjedelig og ensformige? (Kritikk på selve designet kan også nevnes.) Jeg har vært på en sånn colormatch-side, men vet ikke helt hva slags farge jeg skal ta utgangspunkt i. Har noen noen forslag? Jeg tenkte selv kanskje noe mørkegrønt og/eller oransje, passer de sammen? Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 blå er den fargen menneskets øyne klarer å lese fortest og best på så det er en god bakgrunn... Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Tenkte du på en lys blåfarge? Bak teksten eller på hele siden? Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 trenger bare der teksten er ca sånn blåfarge det er i bios på pc'en, også må du ha hvit skrift oppå Lenke til kommentar
Rasks Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Vet ikke helt om jeg har så lyst til å ha blå bakgrunn med hvit skrift, men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Mills... Øh? BSOD-farge er noe av det styggeste du kan slenge opp på en side. Rasks: Leseligheten slik du har den nå er jo bra, men fargene er litt kjedelige ja. Du kan jo ha litt farger her og der, men ikke noe dominerende. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mills, positiv farge oppå en nagativ? Altså lyst på mørkt er jo faktisk noe man skal holde seg unna. I allefall min personlige mening, og tar jeg ikke helt feil har jeg lest det diverse steder. Lenke til kommentar
Wizendraw Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mills, positiv farge oppå en nagativ? Altså lyst på mørkt er jo faktisk noe man skal holde seg unna. I allefall min personlige mening, og tar jeg ikke helt feil har jeg lest det diverse steder. 7810206[/snapback] Afaik så får man best lesbarhet med hvit skrift oppå riktig nyanse av blå. Lenke til kommentar
sparks Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Nei nei, mørk skrift og lys bakgrunn gir uten tvil den beste lesbarheten for øyet over lengre tid. Lenke til kommentar
Joakim Gjerde Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Helt enig med deg sparks, mørk skrift på hvit bakgrunn er deffinitivt det beste å lese på over lengre tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå