Gå til innhold

Sort skjerm på Sony KDL-40W2000 i 1080p (360)

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke helt korrekt. Greit at TV-en er bra på å late som det er progressivt bilde, men det du da står igjen med er et progressivt bilde som maks oppdateres 30 ganger i sekundet, mot 1080p sine 60.

7808761[/snapback]

Tror den var til mitt innlegg over?

De digitale panelene, LCD, plasma, SXRD og gud veit hva det heter alt sammen nå, D-ILA osv.. later ikke som det er progresivt. De viser alt progresivt uansett. Problemet er evt. hva som blir "forkastet" av signalet når de progresive bildet skal lages når de fores med interlaced signaler - og det varierer fra TV til TV/projektor til projektor - altså hva slags de-interlacer chip/funksjon de er utstyrt med. Jeg må innrømme at jeg er på den heldige siden og har en fin løsning i min projektor som gjør ekte inverse telecine og derfor ikke dropper noe informasjon fra interlaced signalet men derimot gjenskaper det progresive slik det var ment.

30 ganger i sekundet vs 60 - ok - det er et poeng når det gjelder spill... dette er jo tross alt et spillforum. :) Jeg har omtrent ikke spilt siden november - bare sett på hjemmekinoen min ;-) Og er derfor i hjemmekino-modus ;) Og da blir det mindre viktig.

Men for trådstarter så ordner det seg med en VGA kabel. Det er jo positivt. Og da får han full fres på spillene og. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De digitale panelene, LCD, plasma, SXRD og gud veit hva det heter alt sammen nå, D-ILA osv.. later ikke som det er progresivt. De viser alt progresivt uansett.

7810497[/snapback]

Javisst, jeg vet dette. Det var egentlig bare et forsøk på å si ting på en litt artig måte, men jeg ser at det kunne oppfattes som feilinformasjon.

Er det forresten vanlig at DVD-er og slikt har 30 bilder i sekundet, da? Hvis ikke så vil du jo måtte ha inn noe prossessering der også, mener jeg. :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...