Ola92 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg har et Sony DCR-PC101E-PAL Mini DV kamera. Det jeg lurer på er hvilken måte som er best å bruke når man overfører. Er det Firewire (med hvilket program)? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Firewire er eneste måten som er akseptabel. Hvilket program du bruker har nok ikke så stor betydning. Ta en titt i Videoredigeringsdelen av forumet, så får du nok masse tips. Er nok i feil kategori dette tråden. Lenke til kommentar
Ola92 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Beklager! Viste ikke at det var underkategorier i videokamera delen. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Uansett, so hadde tråden passa betre under Videokamera enn under Biletredigering og programvare. Angåande tema: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=493658 Redigert: Kan no forresten seie kva du treng gjere, det er ikkje so mykje... Som and_mit sa, bruk firewire. Programvare er eit kva som helst videoredigeringsprogram, til dømes Windows Moviemaker som er inkludert i Windows XP. Ligg på startmenyen ein stad, under Programmer -> Tilbehør trur eg. Kople til kamera og skru det på i Plav/VCR-modus. I Moviemaker går du til File --> Capture video. Endret 26. januar 2007 av incanus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå