Gå til innhold

Forslag til forbedringer på klubblan.tk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen kloke forslag til forbedringer på klubblan.tk?

Jeg vet det er mange som mener at man ikke burde bruke <iframe>, men jeg hadde (før) en counter på sida som oppga hva for slags browser folk hadde. Det viste seg at 100% (792 av 792) hadde browser som klarte <iframe>.

Så. Noen forslag til forbedringer?

[ Denne Melding var redigert av: Mikka på 2002-11-30 10:30 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SirAnderz:: Siden er bygd opp på følgende måte:

-Et bakgrunnsbilde med fjellene, der topp/bunn allerede er mørkere og der stripene og logoen allerede er satt på. (uten det grønne)

-En tabell (9x9) der den mitterste cellen er grønn og har filter:alpha(Opacity=70) (css)+ alt det andre.

Bilde ble laget slik::

Jeg åpnet bildet, satte mode til grayscale (image->mode->grayscale), og la på en color overlay (høyreklikk på layeren->blending options) med en opacity på ca 20%. Deretter åpnet jeg topp og bunn i nye vinduer (ctrl+c) (hvert sitt vindu), la på en ny color overlay på disse (ca 80%), pluss striper. Så limte jeg dem tilbake inn i det store bildet, satte på logoen og litt stasj.

Jeg bruker Adobe Photoshop 7.0.

Utrolig hva man husker :wink:

Klubblan.tk

[ Denne Melding var redigert av: Mikka på 2002-12-01 22:14 ]

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sida var fin den, men har litt kritikk å komme med. For det første likte jeg ikke pop up'en. Dessuten likte jeg ikke rød fargen du har brukt. Teksten er som et resultat ikke så lett å lese som den bør være. Du bør gjøre noe mer med linkene slik at de faktisk ser ut som linker og ikke bare vanlig tekst. En annen ting som ikke er så nødvendig, men likevel kjekt synes jeg, er at hele tekst boksen og guien strekker seg for å fylle ut hele bredden i vinduet slik at de med høy oppløsning får bedre plass i vidden til teksten. Andre ting som kunne fikses er at guien får litt mindre "firkantet" design. Du kunne prøve å gjøre den mer buet og "mykere".....

Mine to cents....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...