FeddeLeGrand Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) hey hey Jeg har nylig innstallert Vista og mistet startopp bildet mitt med logoen av packard bell og BIOS innstillinger. Akkurat nå går den bare rett inn i Vista uten å gjøre noe, ihvertfall ser jeg ikke noe på skjermen. Hvordan får jeg det tilbake? Endret 26. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 prøv å trykke delete med en gang du starter pc'en og sett tilbake til deafult instillinger i bios... jeg har ikke hatt det problemet med vista men du kan jo prøve det Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 problemet er at jeg ikke får opp noen ting. Ingenting kommer opp på skjermen ved oppstart. men jeg kan jo prøve Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Det virker som om oppstartet blir kjørt i en modus eller oppløsning som skjermen ikke støtter. Skjermen virker å få inn signaler, den blinker, men det kommer bare opp en melding om at "screen resolution is not supported" og at jeg skal kjøre 1240'1040 i 60hz. Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 prøv det så kanskje det virker Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Ja men hvordan skifter man oppløsning i oppstart? eller gjør det enklere å kjøre, kjøre oppstartsbilde, kjøre BIOS? Noen innstillinger som kan skru på oppstartsbildet og BIOS? Jeg hadde akkurat samme problem da jeg gikk fra windows 2000 til xp... dobbel post Endret 26. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Ja men hvordan skifter man oppløsning i oppstart? eller gjør det enklere å kjøre, kjøre oppstartsbilde, kjøre BIOS? Noen innstillinger som kan skru på oppstartsbildet og BIOS? Jeg hadde akkurat samme problem da jeg gikk fra windows 2000 til xp... Endret 26. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
rolfrr Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei, Gå inn i bios ta bort "quick boot" Så skal du nok få det opp igjen. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hei, Gå inn i bios ta bort "quick boot" Så skal du nok få det opp igjen. 7806423[/snapback] Jeg kommer meg ikke inn i BIOS, det er det som er problemet Er det mulig å ta det vekk et annet sted? msconfig? bcdedit? Endret 27. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
rolfrr Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Hei, Gå inn i bios ta bort "quick boot" Så skal du nok få det opp igjen. 7806423[/snapback] Jeg kommer meg ikke inn i BIOS, det er det som er problemet Er det mulig å ta det vekk et annet sted? msconfig? bcdedit? 7807670[/snapback] Prøvd med et PS2 tastatur.. Må du trykke "del" for og komme inn i bios? Eller F2 osv? Det kan godt hende at legacy support ikke er på i bios. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Jeg må trrykke f8 for å komme inn i BIOS. det var ihvertfall det som stod på det gamlle oppstartsbildet. Jeg har prøvd å trykke på f8, men ingenting skjer. Jeg kommer direkte inn i Vista uansett.. Lenke til kommentar
FeddeLeGrand Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Jeg har et program som heter Vistabootpro. Det fikser slik at jeg kan velge hvilket program som er default og kommer inn i xp slik. Vista bruker jo ikke Boot.ini lenger, men BCDedit istedet. edit: kanskje jeg bare skal sende inn hele dritten til Elkjøp der jeg kjøpte den og få dem til å fikkse alle probelemene... Jeg har problemer med ram, strømforsyning og BIOS. BIOS'en må jeg flashe for å få støtte for rammen, strømforsyningen har ikke en kontakt som jeg må ha til Hawaii chassiet. Endret 27. januar 2007 av harald g Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå