SwayDizzle Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har en laptop som jeg prøver å koble til hjemmenettverket mitt. Problemet er at jeg ikke får fornyet ip adressen på den. Og når jeg sjekker ipconfig, så står ip adressen bare oppført med et spørsmålstegn... (Har prøvd ipconfig /release og /renew) Er det noen som har vært borti liknene problem og vet noe om hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 1. Har du MAC filtrering på routeren? 2. Brannmur på laptopen? 3. Fast IP på PC'en i gal IP range? Lenke til kommentar
SwayDizzle Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg vet ikke hva MAC er en gang... Men jeg har skrudd av Windows brannmuren, og den som er på virusprogrammet (McAfee) Har det sånn at den mottar IP adresse automatisk Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I routeren er det som regel muligt å sette såkalt MAC filtrering, dvs. at kun PC'er med gitte fysiske adresser (MAC) får koble seg til. Er det en trådløs forbindelse eller en med kabel? Lenke til kommentar
SwayDizzle Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Vel, jeg har koblet opp to stajonære, og Xboxen min på denne routeren, gjennom å bruke en switch. Ingen av de har jeg hatt noen problemer med... Den er bare med kabel, ikke trådløs. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Om alle maskinene er satt opp til å motta IP og alt automatisk, dvs. at at routeren deler ut IP adresser (Står som DHCP server). Er det noen begrensninger der? Mao. er routeren begrenset til til f.eks. å dele ut bare 3 IP adresser? Hvilken router er det snakk om? Lenke til kommentar
SwayDizzle Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Det tror jeg ikke, synes å huske at jeg har brukt alle portene på den i et WoW LAN... Det er en Thomson TCM 420 som jeg har fått gjennom Canal Digital. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå