amloevse Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei. Skal installere Windows Vista på en maskin som allerede har Windows Xp, men Windows Xp skal ikke slettes, men jeg vil kunne velge mellom operativsystemene under oppstart. Har hørt jeg kan bruke WmWare, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei.Skal installere Windows Vista på en maskin som allerede har Windows Xp, men Windows Xp skal ikke slettes, men jeg vil kunne velge mellom operativsystemene under oppstart. Har hørt jeg kan bruke WmWare, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. 7805318[/snapback] Skal bare være å installlere Vista, slik gjorde jeg og jeg hadde da valget under oppstart å enten starte i XP eller Vista Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei.Skal installere Windows Vista på en maskin som allerede har Windows Xp, men Windows Xp skal ikke slettes, men jeg vil kunne velge mellom operativsystemene under oppstart. Har hørt jeg kan bruke WmWare, men skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det. 7805318[/snapback] Det er bare å installere Vista på en annen partisjon enn den du har XP på så går det av seg selv og du får valget under oppstart. Det er viktig å ikke legge Vista på samme partisjon som XP. Det går heller dårlig. VmWare er et annet prinsipp der du lager en virtuell PC hvor du kan legge inn et OS. Jeg bruker det for å kjøre Linux mens jeg kjører XP. Du velger da ikke OS under oppstart, men kan kjøre flere OS samtidig. Lenke til kommentar
larsnl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 jeg har hørt at det er mye problemer når man kombinerer xp og vista... Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 jeg har hørt at det er mye problemer når man kombinerer xp og vista... 7806078[/snapback] Vel, da har du hørt feil. Hvorfor skulle dette være et problem? Har kjørt dualboot lenge med XP og Vista, og det funker nydelig. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 jeg har hørt at det er mye problemer når man kombinerer xp og vista... 7806078[/snapback] Så lenge man har dem på separate partisjoner er det ikke noe problem. Men man bør holde både både OS og programmer adskilt, ellers kan det lett bli problemer. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 jeg har hørt at det er mye problemer når man kombinerer xp og vista... 7806078[/snapback] Du har sikkert hørt om problemer med å fjerne Vista fra dual-boot etter at Vista er fjernet. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 jeg har hørt at det er mye problemer når man kombinerer xp og vista... 7806078[/snapback] Du har sikkert hørt om problemer med å fjerne Vista fra dual-boot etter at Vista er fjernet. 7806637[/snapback] Det er ikke noe problem. Man kan bare slette Vista partisjonen fra XP. Man må også gjenopprette den originale Boot.ini fila på C:\ , da Vista bruker en annen bootagent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå