Medisinmannen Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 IRRupt: De testet Thermalright Ultra120 uten vifte, så det er kansje ikke Noctua som er best. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det gjør de ikke... Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Skal se om jeg kan få lagt opp noen Thermalright resultater med en overklokka e6600 når jeg får det i posten til uka. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Tingen er at dine resultater ikke er sammenlignbare med andre sine... Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) De kan da det? Hvis man sammenligner flere tester å får nogelunde like resultater viser det jo om testene man har lest stemmer eller ikke.. Og dessuten var det jo en annen her på forumet som hadde fått veldig gode resultater med sin Thermalright ultra 120. Endret 27. januar 2007 av speed91 Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Selvfølgelig kan de ikke det! Tenk deg om... Forskjellig cpu, forskjellig kabinett, forskjellig hovedkort, forskjellige tidspunkt, og ikke minst forskjellig romtemperatur. Mine resultater med noctua uh12 og dine resultater med ultra120 er ikke sammenlignbare. Hvis du hadde testet mange kjølere, kunne du sammenlignet dine resultater. Når du tester 1 kjøler og sier "den kjøler bra" og kommer med en temperatur avlest i software, hjelper det ikke trådstarter i det hele tatt. Lenke til kommentar
Mirror Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Beklager, misforstod deg. Men når jeg måler tempen vil jeg da gjøre det skikkelig med et ordentlig termometer, ikke noe software. Tenkte litt feil i forhold til det du sa å slang derfor ut en påstand litt for fort, beklager. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Termometer plassert hvor? Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hva er forskjellen på Scythe Ninja Plus og Scythe Ninja SCNJ-1000? Skal ha en CPU-kjøler hos netshop og de Scythe-kjølerne har fått mye skryt. Men Netshop har kun den SCNJ-1000. Hva er forskjellen på disse? Lenke til kommentar
capy2 Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...orkjolere/34980 Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 "Dette er i grunn den samme kjøleren vi har tatt en titt på før, så vi vil ikke gå så alt for dypt i materien. Forskjellene fra forgjengeren er nemlig nokså små, og kan oppsummeres med to ting; støtte for den nye AM2-sokkelen til AMD, og en medfølgende vifte." http://www.hardware.no/tester/kjoling/aatt...kjolere/34980/7 Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Er Rev. B det samme som SCNJ-1000? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Funnet på hjemme siden til sytche, http://www.scythe-eu.com "Note: The difference from the Ninja PLUS CPU Cooler (Model Number: SCNJ-1000P) to the new Ninja PLUS Rev.B CPU Cooler (Model Number: SCNJ-1100P) is the socket compatibility (addition of AM2 socket) and the fan specification changes (20.94dBA & 49.58CFM). Lower noise dBA and higher airflow! The installation got more simple that no need to remove the motherboard anymore!" http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-c...cpu-cooler.html Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Vil det si at Scythe Ninja Plus og Scythe Ninja SCNJ-1000 er den samme kjøleren? Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Ja, bare at den har støtte for AM2, samt følger det med en vifte. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Men tror dere at den er for tung til å sendes med ferdig-montert PC fra netshop? For den Zalman VF700-Cu skjermkort-kjøleren er det. Det står det ihvertfall på netshop.no sine sider. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 I fjord, tredje måned, kjøpte jeg en pc. Den hadde Big Typhoon og VF700-cu, samt produksjon/sammen setning. PCen kom, da uten CPU viften, men Grafikkort viften hadde de såtte på. Jeg måtte dermed ringe og snakke med de. De sa at jeg kunne få en lokal bedrift til å gjøre det, så kunne de betale. Vi gikk ut til den lokale, de ga oss en pris. Ringte ned til netshop. De sa at prisen var for høy. Så vi ringte den lokale sjappa, de sa om vi hadde en hvor vi slapp å ta av hk, koster det 300kr. Vi ringte og sa dette til netshop. Jeg valgte en hvor vi slapp å ta av hk, Arctic Cooling Freezer 64 Pro. Byttet den ut for en mdn siden til Noctua. Du greier det fint, det eneste som er litt vansklig er å få ut HK, om det er masse kabler i veien, men det går sikkert fint. Lenke til kommentar
sindrejibb Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Hadde de satt på VF700-Cu'en men IKKE cpu-kjøleren? Hmm.. Burde kanskje snakket med netshop før jeg bestiller osv. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Det er ikke så veldig vanskelig å montere selv da. Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Noen her som har EVGA NForce 680i SLi og bruker en kjøler som må festes med bakplate (som f.eks. Zalman CNPS9500/9700)? Leste nemlig en tråd på EVGA sitt forum om at det er noen resistorer bak hovedkortet der hvor bakplaten skal festes, slik at du må modifisere bakplaten for at den skal passe. Noen med erfaringer om dette? 7808664[/snapback] jeg kjøpte en zalman Fatal1ty..denne kjøler noe ekstremt..men bråker endel...men den bakplaten som du skrur bra baksiden måtte jeg skjære bort litt på for å få plass til resistorene..men gikk greit det samme oppsett som deg Endret 22. februar 2007 av scybert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå