Gå til innhold

Anbefalt CPU-kjøler til core 2 duo E6600?

scybert

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trenger hjelp til å finne en bedre cpu-kjøler en den box-versjonen. CPU holder rundt 70gr..Vasket av original kjølepasta og satt inn med ny og monterte viften som fulgte med. Er ikke så fantastisk stor plass i kabinettet.

Temps: CPU ca 70gr, GPU 69gr, HK 45-49gr.

Trenger en kjølevifte som bråker minst mulig men som har stor kjøleytelse.

System består av:

Lian LI PC6070ASCANDV2-kabinett

EVGA nForce 680i SLI S-775

Intel Core 2 Duo E6600

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2GB

Asus GeForce 8800 GTX

Siverstone Zeus 850w PSU.

Tusen takk for all hjelp! :)

Endret av scybert
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha en kjøler så hadde Zalaman kobber eller alu-kobber er noen fine løsninger kjøler rammen din litt også !

bråker litt da men kan stille den med en liten vifte styrer som medfølger! da brir den stille. gir også fin flyt av luften i kabinettet !

Lenke til kommentar

Jeg har Noctua NH-u12f. Den er überstille og kjøler noe sykt godt, selv om jeg har viften feil vei(Ikke skikklig airflow!). Hadde Arctic Cooling Freezer 64 Pro før. Den kjøler endel bedre enn den. Lett å installere også, men du må dessverre ta av HK. Det var jeg egentlig ganske nervøs for å gjøre, men det var utrolig lett. :thumbup:

Gå for Noctua NH-U12F, Sunbeam Tower 120, Thermalright Ultra120, Big Typhoon eller Ninja. Se den siste testen til HW.no. Noctua vant, men Thermalright Hadde ikke på en vifte, så den fikk et meget dårlig resultat. Noctua og Ultra er meget nær med tempraturer.

Lenke til kommentar
Ingen aning, aldri vært borte i den.

7806873[/snapback]

Du har verken testet Nochtua eller Scythe selv,men anbefaler de?

Det var jo en solid anbefaling. :tease:

7807869[/snapback]

Kjører til daglig NINJAen, og kjenner minst 3 stk. som har en Noctua. Og jeg har lest en *god del* tester. Derfor er grunnlaget mitt for å anbefale disse meget bra.

Lenke til kommentar

Noen her som har EVGA NForce 680i SLi og bruker en kjøler som må festes med bakplate (som f.eks. Zalman CNPS9500/9700)? Leste nemlig en tråd på EVGA sitt forum om at det er noen resistorer bak hovedkortet der hvor bakplaten skal festes, slik at du må modifisere bakplaten for at den skal passe. Noen med erfaringer om dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...