Gå til innhold

Hvordan feste MCP655 i 5.25 brønn plasser ?

Anbefalte innlegg

Hvis jeg ikke har plass på bånn av kabinettet (Radiator) hvordan skal jeg da feste en Swiftech MCP655 Pumpe i kabinettet da ?

Med strikk oppheng i 5.25 brønn plassene og om det hvordan ?

Det skal festes i et Cooler Master Stacker TC-01 kabinett

Kan også kjøpe en MCP350 som tar like stor plass som en DVD brenner (?) for 3$ mindre men tenke meg en MCP655 da den kun koster 3$ mer ;)

Takker

Edit: La til to linker ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poenget er at kald luft utenfra skal gjennom radiatoren, ikke fra inne i kabinettet.

7806715[/snapback]

Jeg har min radiator plassert helt i toppen av kabinettet slik at luft blir sugd fra innsiden av kabinettet og ut. Skal innrømme at det gir litt lavere temp med radiatoren i bunnen slik at kald luft suges inn fra under kabinettet, men gud så mye mindre støv det blir ved å ha den i toppen :green:

Lenke til kommentar

Tenkte ikke på å feste dem motsatt vei :blush:

Bare for å ta det så jeg ikke går på en diger bang nå så blir det noen flaskehalser i dette:

-Swiftech MCW30 x2

-Swiftech Apogee GT

-Swiftech MCP 655

-Aquacomputer mosfet cooler 1/8 x2

-Dangerden Blackice Pro III

-Dangerden Fillport

-Slanger og nipler

HK: ASUS P5N32-E SLI

Senere også GPU kjøler

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Sablara: Har du et bilde ?

7806756[/snapback]

Du får et lite inntrykk her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=646106&hl=

Btw, grunnen til at jeg har rad-viftene til å suge ut, er fordi da slipper jeg å ha noen ekstra vifter som blåser luft ut fra kabinettet. Hvis jeg skulle snudd viftene måtte jeg hatt en til to ekstra 120mm-vifter for å bli kvitt all varmen som blåses fra radiatoren og inn i kabinettet.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Tenkte ikke på å feste dem motsatt vei :blush:

Bare for å ta det så jeg ikke går på en diger bang nå så blir det noen flaskehalser i dette:

-Swiftech MCW30 x2

-Swiftech Apogee GT

-Swiftech MCP 655

-Aquacomputer mosfet cooler 1/8 x2

-Dangerden Blackice Pro III

-Dangerden Fillport

-Slanger og nipler

HK: ASUS P5N32-E SLI

Senere også GPU kjøler

7806767[/snapback]

Ser ut som et greit oppsett det der, jeg ville byttet ut BIP III med cooltek 3x120 hvis du har mulighet. Åssen faen ser den mosfet cooleren ut? :p Kan tenke meg at den legger til fryktelig mye flowbegrensning, og at noen kobberkjølere med litt luftstrøm over seg vil gjøre samme nytten.

Lenke til kommentar

Vel jeg for alt sammen inn hitt moms fritt fra USA så da for jeg den radiatoren for 41$ på dangerden så den beholder jeg nok :cool:

Aquacomputer (mosfet cooler. Trykk på det lille engelske flagge øverst til høyre og du har det i engelsk ;))

Hva vile da gjøre seg, dette HK blir nemlig ganske varm på mosfet. Kanskje det funker med F fitings fra swiftech og kjøre de på en egen slange ?

Edit: Du finner dem på Swiftech

f-fittings-series.jpg

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Vel kunne kjøp fra MIPS og da hadde jeg fått kobber, men da hadde jeg end opp på 80€ mot 60€ og det fra Tyskland må jeg betale fult ut for ...

Har nemlig ikke klart å finne en eneste Amrikansk nettbutikk som fører mosfet vannbklokker. Eneste her i norge er micrplex og kanskej noen på 3dfxcool, men ikke de jeg trenger :thumbdown:

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller om varmen fra mosfetene vil hindre overklokken din i stor grad, noe som jeg tviler på hvis du fikser litt skikkelig luftkjøling... Noen kobberkjølere med god kontakt og luftstrøm over seg vil trolig være nok. Vil nesten være frista til å anbefale egen loop til hovedkortet, med tanke på at du skal ha 3(!) blokker til hovedkortet alene. Tror jeg holder meg til socket 939 en stund til jeg... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...