Gå til innhold

Skal kjøpe monopod

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om denne monopoden?

Den er riktignok bare 145 cm høy, men jeg har funnet ut at det blir ok i forhold til meg, når jeg får kameraet oppå. Det ser ut som det er bare å sette kameraet rett oppå denne.

Hvorfor denne er så billig i forhold til Manfrotto sine vet jeg ikke...

Skal en jo ha en av de må en jo ut med en litten tusenlapp, og da må en jo ha hode i tillegg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er eit eittbeinsstativ. Mono = ein, i motsetnad til tripod (tri = tre), som er eit «vanleg» stativ med tre bein. Det vert brukt til å stabilisere kamera. Ein fester kamera til toppen på stativet, og set det på bakken. Fordelen i høve til tripod er at det er mykje enklare å ta med seg, ulempa er at ein må halde på stativet, det kan ikkje stå for seg sjølv.

Omega: Har eigentleg ikkje peiling på monopods, men skulle no tru det fungerte fint. Har du nokon foto-/videobutikkar i nærleiken kan du stikke innom der og høyre litt.

Lenke til kommentar
Hva tror dere om denne monopoden?

Den er riktignok bare 145 cm høy, men jeg har funnet ut at det blir ok i forhold til meg, når jeg får kameraet oppå. Det ser ut som det er bare å sette kameraet rett oppå denne.

Hvorfor denne er så billig i forhold til Manfrotto sine vet jeg ikke...

Skal en jo ha en av de må en jo ut med en litten tusenlapp, og da må en jo ha hode i tillegg?

7804724[/snapback]

Kjøp Manfrotto monopod, funker for meg.. kjøpte det på japanphoto i Drammen

Lenke til kommentar
Omega: Har eigentleg ikkje peiling på monopods, men skulle no tru det fungerte fint. Har du nokon foto-/videobutikkar i nærleiken kan du stikke innom der og høyre litt.

7804946[/snapback]

Jeg har vært innom på Fotovideo Trondheim og snakket med de, men det var egentlig før jeg bestemte meg for at jeg skulle ha. De anbefalte meg stativ, men det blir u-aktuelt.

På nettsiden deres er det et rikholdig utvalg, men prisene er jo så drøye!

Manfrotto sine monopoder koster jo oppimot 8-9 hundre, og så må man jo ha et stativhode (video mini) til 708 kr i tillegg..

Monopod

Stativhode

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...