Danny92 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei! Jeg leter etter et ip bannings system som kan banne andre fra siden. Det skal være sånn at de som er ansatte på siden min skal kunne ip banne uten at jeg gjør noe.(det er en fanside) Har noen et sånt script ?? Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Sånn for å hjelpe deg litt på vei så kan man finne ut av IPen til den som er inne på siden din ved hjelp av $_SERVER['REMOTE_ADDR'] variablen Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Sånn for å hjelpe deg litt på vei så kan man finne ut av IPen til den som er inne på siden din ved hjelp av $_SERVER['REMOTE_ADDR'] variablen 7804660[/snapback] Vis du søker litt her på forumet så finner du myyyyyyye Lenke til kommentar
Mats Danielsen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Haha ikke kødd da daniel Nei google er et godt alternativ Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ikke funni noe ip bannings script enda jeg Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har ikke funni noe ip bannings script enda jeg 7806179[/snapback] jeg har ett script som funker.... poster det her når jeg finner det igjen... Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Dette er OXODesign sitt script Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor <?php /** * @name IP Block * @Desc Blockerer brukere utifra en tekstfil * @param $filename, $ip * @copyright OXODesign TEAM * @author OXODesign * Web: http://www.oxo-design.net * @version 1.0 */ class cl_ip_block { var $filename = "blokk.txt"; // En ip for hvert linje var $ip; /** * Åpner filen og sjekker brukerens ip finnes i tekstfilen. * * @return true or false */ function func_check_ip(){ $get_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $this->ip = file($this->filename); foreach ($this->ip as $block_ip){ if (trim($block_ip) == $get_ip) { $status = "blocked"; } } return $status; } } $check_ip = new cl_ip_block; if($check_ip->func_check_ip() == "blocked"){ echo "Du er blokkert fra denne siden."; exit(); } ?> Der skal du lage en .txt fil som heter blokk.txt og skrive en ip per linje Lenke til kommentar
Danny92 Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Ja, men jeg får denne feilmelingen:S Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /var/www/hotserv.dk/users/danielsweb92/admin/ipblokk.php on line 40 EDIT: Det funker nå!! Endret 27. januar 2007 av dannyboy_1992_ Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Ja, men jeg får denne feilmelingen:S Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /var/www/hotserv.dk/users/danielsweb92/admin/ipblokk.php on line 40 EDIT: Det funker nå!! 7808170[/snapback] <?php /** * @name IP Block * @Desc Blockerer brukere utifra en tekstfil * @param $filename, $ip * @copyright OXODesign TEAM * @author OXODesign * Web: http://www.oxo-design.net * @version 1.0 */ class cl_ip_block { var $filename = "blokk.txt"; // En ip for hvert linje var $ip; /** * Åpner filen og sjekker brukerens ip finnes i tekstfilen. * * @return true or false */ function func_check_ip(){ $get_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $this->ip = file($this->filename); foreach ($this->ip as $block_ip){ if (trim($block_ip) == $get_ip) { $status = "blocked"; } } return $status; } } $check_ip = new cl_ip_block; if($check_ip->func_check_ip() == "blocked"){ echo "Du er blokkert fra denne siden."; exit(); } ?> har du redigert den linja som er uthevet? EDIT: Så ikke siste linja de Endret 27. januar 2007 av The_Lozer Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvorfor ikke bruke: exit("Du er blokkert fra denne siden"); Lenke til kommentar
The_Lozer Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Hvorfor ikke bruke: exit("Du er blokkert fra denne siden"); 7815058[/snapback] godt poeng.. Lenke til kommentar
Hayer Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 (endret) slettet........ :!: Endret 28. januar 2007 av Hayer Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Ja, men jeg får denne feilmelingen:S Parse error: syntax error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in /var/www/hotserv.dk/users/danielsweb92/admin/ipblokk.php on line 40 EDIT: Det funker nå!! 7808170[/snapback] <?php /** * @name IP Block * @Desc Blockerer brukere utifra en tekstfil * @param $filename, $ip * @copyright OXODesign TEAM * @author OXODesign * Web: http://www.oxo-design.net * @version 1.0 */ class cl_ip_block { var $filename = "blokk.txt"; // En ip for hvert linje var $ip; /** * Åpner filen og sjekker brukerens ip finnes i tekstfilen. * * @return true or false */ function func_check_ip(){ $get_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $this->ip = file($this->filename); foreach ($this->ip as $block_ip){ if (trim($block_ip) == $get_ip) { $status = "blocked"; } } return $status; } } $check_ip = new cl_ip_block; if($check_ip->func_check_ip() == "blocked"){ echo "Du er blokkert fra denne siden."; exit(); } ?> har du redigert den linja som er uthevet? EDIT: Så ikke siste linja de 7811649[/snapback] Nice script Det var et nyttig script, som skal brukes Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 IP ban er kult det. Men sånn at man er klar over det: Det er få personer som har fast ip. Selv adsl brukerene har dynamisk ip, bare at den ikke skifter så ofte nødvendigvis. Noen skifter ip for hver oppkobling. Alt kommer an på. En annen ting er at du også vil stenge ute de som deler felles ip. Dette kan jo være et helt hus siden de har samme ip i ruteren fra leverandøren, eller en hel skole/bedrift. (jobben min, o stort firma med mange tusen, deler 1 ip eksternt). Så til en viss grad så duger det jo, kanskje nok til at irriterende kids gir opp etter en stund. I noen settinger så kan det være veldig nyttig, i andre ikke. Men det er jo kult å leke med da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå