Gå til innhold

Snakk til PC'n, og den forstår deg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg testa det der med en gang office xp kom ut, hvertfall ganske lenge siden.

Du lærer opp pcen til å forstå hva du sier, ved å lese tekst for den en stund. Feilmarginen ble mindre og mindre etter hvor mye du bruker det. Du kan styre menyer og skrive tekster. Når jeg skreiv tekst med den følte jeg den tok mye for lang tid til å forstå det jeg sa, lissom 4x raskere å skrive med keyboard :/ I tillegg missforsto den ofte.

Og den kunne bare skrive engelsk :wink:

Kan henne den har blitt bedre nå, vet ikke jeg.

Men ideen er jo fin:)

Lenke til kommentar

ikke for å være negativ, men tror personlig at detr ikek hadde blitt en stor slager i fps... hvem gidder vell å sitte å si "skyt, venstre, fram, høyre, fram, venstre fra, osv... man kommer jo til å bli dødsliten bare etter en runde, og hes som helvette!

men når det gjelder passord stemmegjennkjenning, tror jeg hadde blitt litt mer populært...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-03 11:45, skrev .skaarj:

ikke for å være negativ, men tror personlig at detr ikek hadde blitt en stor slager i fps... hvem gidder vell å sitte å si "skyt, venstre, fram, høyre, fram, venstre fra, osv... man kommer jo til å bli dødsliten bare etter en runde, og hes som helvette!

men når det gjelder passord stemmegjennkjenning, tror jeg hadde blitt litt mer populært...

...men det kunne kanskje ha hjulpet på rettskrivingen for noen så... :roll:

:grin:

Lenke til kommentar

nå har jeg testa stemmegjenkjenning i spillet Sub Command, kanskje ikke et spill for folk flest, men jeg liker simulatorspill.

Uansett, stemmegjenkjenningen fungerer svært godt, men den kan være litt for "følsom". Når man gulper, raper o.l så reagerer den da òg. Men det kan man løse ved å gjøre slik at man må holde inne en knapp for at programmet skal "lytte til deg". Men så lenge du snakker någelunde tydelig, så er stemmegjenkjenningen aldri feil.

[ Denne Melding var redigert av: SysError på 2002-12-04 16:58 ]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg ser for meg at dette vil være noenlunde det samme som talestyrt oppringing med mobiltelefon. Det er veldig hightech, og folk benytter seg av det i ti-tolv dager før de går leie..

Jeg vil mye heller skrive på tastatur enn å sitte og snakke med pcen.

Hva med arbeidsmusikken min da?

Tror ikke det der blir så veldig stort..

ELWiss

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...