Gå til innhold

"Perfekt" annlegg til spill og musikk?

hmz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så, hva anbefales da av Z-5450 og Z-5500? Bror min har Z-5500, og han er veldig godt fornøyd med det selv. Har vært innom og hørt, men var ikke noe spesielt høyt han spilte da. Fikk ikke høre helt hva det kan levere, men syns på en måte at det var herlig lyd i det til den prisen jeg. Er jo ikke det altfor dyre annlegget, der man får en del for pengene som jeg mener, og har sett i mange tester :p

Edit:

Tatt ut fra testen av Z-5450.

Testen vår viser også at latenstiden er svært lav, så de kan brukes til spill og film helt uten problemer.

Hva menes med latenstiden? :hmm:

7820646[/snapback]

hvis du tenker litt engelsk så skjønner du det nok ;)

At når Xbox 360'n sender lydsignalende til forsterkeren(e.l) så tar det ikke lange tiden før hjernen din plukker lyden opp/den dukker opp i høytalerene

7824221[/snapback]

Trur hjernen din plukker opp forstyrrelser :!:

Det er snakk om tiden eller ekstratiden som signalene bruker til bakhøyttalerne p.g.a. at de er trådløse. Her er det snakk om millisekunder.

Et viktig spørsmål er selvsagt latenstiden til de bakre høyttalerne. Hvis denne er forsinket, blir hele poenget med bakhøyttalerne borte. For å teste latensen koblet vi til en synth til bakhøytalerne, og spilte korte og raske noter. Vi fant at latenstiden ikke er særlig stor, kanskje 5-7 ms etter hva undertegnede kan beregne. Dette er svært lite, og har så og si ingenting å si for surroundopplevelsen i spill og film.
Lenke til kommentar
Har 5450 i stua og valgte det fremfor 5500 på grunn av et litt mer tiltalende design og de trådløse bakhøytalerene som du nevner.

Lyden skal vel være ganske så lik, men jeg har intrykk av at de fleste testene skryter litt mer av lyden på 5500 enn på 5450. Dette er bare noe jeg spekulerer i altså, da jeg ikke har sett noen sammenligningstest av de to forskjellige produktene.

Spherex-systemet er sikkert bra det, men herregud for et design på det...

7817715[/snapback]

Ta av dekslene så blir det mye penere. Å husk, Spherex er et surrounanlegg å ikke et dataanlegg. du kan fortsatt koble til datamaskinen men man har også mange flere muligheter med det + at man får ir fjernkontroll istedenfor den irriterende Logitech kontrollen med ledning

Lenke til kommentar
Har 5450 i stua og valgte det fremfor 5500 på grunn av et litt mer tiltalende design og de trådløse bakhøytalerene som du nevner.

Lyden skal vel være ganske så lik, men jeg har intrykk av at de fleste testene skryter litt mer av lyden på 5500 enn på 5450. Dette er bare noe jeg spekulerer i altså, da jeg ikke har sett noen sammenligningstest av de to forskjellige produktene.

Spherex-systemet er sikkert bra det, men herregud for et design på det...

7817715[/snapback]

Ta av dekslene så blir det mye penere. Å husk, Spherex er et surrounanlegg å ikke et dataanlegg. du kan fortsatt koble til datamaskinen men man har også mange flere muligheter med det + at man får ir fjernkontroll istedenfor den irriterende Logitech kontrollen med ledning

7829441[/snapback]

Mulig det hjelper å fjerne dekslene på selve høytalerne, men de øvrige delene syntes jeg var svært lite tiltalende. Fjernkontrollen var i mine øyne direkte stygg.

5450'n min har:

"2) Digital optical for DVD or CD players, PlayStation®2, Xbox™*, or PC sound cards (requires optical cable, sold separately)

(1) Digital coaxial for DVD or CD players or PC sound cards (requires coaxial cable, sold separately)

(1) 6-channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4 or 6-channel PC sound cards OR

(3) stereo-mini connectors for 3 stereo analog audio sources, such as CD and DVD players, PlayStation®2, Xbox™*, or 2 channel PC sound cards (some devices may require stereo mini to dual RCA adapter, sold separately)

(1) Analog stereo-mini (on side panel of control center) for portable CD, MP3, or MiniDisc® players"

så det er nok av tilkoblingsmuligheter.

Fjernkontrollen ser ut som dette:

361519.jpg

og er som du ser trådløs.

Lenke til kommentar

Ok. Bra du rettet på det ;) På anlegget kompisen min har så er det bare en stor boks med ledning med display og volumhjul på. Trodde kansje det var sånn på alle modellene jeg.

EDIT: Han har Z-5500 men jeg ser på komplett at det følger med fjernkontroll så han har nok bare rotet bort sin han da. Beklager min feil :cool:

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Kan selv med letthet anbefale Spherex 5.1 settet man får kjøpt på Elkjøp (kjøpte det selv for et par dager siden), knallbra lyd, bass som røsker og spiller samtidig klart og fint. Koblet mitt til Pc og Xbox.

Har hatt noen episoder med sinte familiemedlemmer etter heftige runder i Halo, Forza Motorsports og div. basstester via pc`en.

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...