Gå til innhold

"Perfekt" annlegg til spill og musikk?

hmz

Anbefalte innlegg

Har lyst å kjøpe meg ett lydannlegg til film og spilling på X360. Tenker helst på et hjemmekino-annlegg eller noe slikt. Har ikke noen forsterker, bare en vanlig 28" tv. Har og ett stramt budsjett, tror ikke jeg kan gå så veldig mye mer enn 2500,-

Rommet 360'en står i er på ca 10 kvadrat, så tror ikke jeg trenger ett hjemmekino-annlegg til 15 000 akkuratt

Dersom noen har noe å anbefale - kom gjerne med tips!

Har sett litt på Logitech 5.1 Z5500, er det noe å anbefale? Evt. noen i samme "sjanger" og/eller prisklasse?

Har allerede Logitech Z-640 5.1 her hjemme, men får ikke koblet det til tv-en på en annen måte enn å bruke headset-inngangen på sida.. Føler ikke jeg får brukt surrounden noe da.. Noen måte jeg kan koble det til X360'en og få surround, sånn jeg evt slipper å kjøpe ett nytt? Skal også nevnes at dette ble kjøpt for ett par år siden nå, for 6-800 kr...

Får ikke surround i annlegget nå. Er koblet i en pc med ett vanlig lydkort. Må jeg har ett 5.1 lydkort for å få det til?

Edit: Mulig denne er feilpostet, men da får bare en mod. fikse opp.. :whistle:

Edit2: Hadde seff klart å skrive surround feil.. :blush:

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du har og det du tenker på å kjøpe er jo nesten identiske da... sikkert noe av det samme når det gjelder tilkoblingsmuligheter. Hvis du skal koble TVn i anlegget får du jo uansett ikke surround... Når det gjelder xboxen, hvis du har premium så er det vel en optisk utgang nederst på video/lydkabelen til boxen. Jeg vet at det fulgte med en optisk kabel med Z-640 høytalerene. spar pengene i stedet du.

Edit: Glem det, var Z-680 jeg mente... som blir noe helt annet :p

Endret av Appleseed
Lenke til kommentar

Hva med Spherex? Elkjøp selger dette nå til 1995kr og er satt ned fra 4-5000kr. Det er testvinner verden over og har 10 års garanti så det er kvalitetssaker ;) Har dette anlegget selv og er kjempefornøyd. Det er spesialdesignet for å spre lyden 360 grader og er utmerket til både musikk, spill og film.

En kompis har det Logitech anlegget de andre over nevner men lyden fra det kan ikke sammenlignes med Spherex sitt engang. Det ende med at han pakka ned anlegget sitt å kjøpte seg likt som mitt etter han testa det hos meg ;) hehe

HER er en test med bilder og info, eller så kan du besøke www.spherexinc.com

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
har elkjøp det Spherex-annlegget inne enda, finner det ikke i nettbutikken? Det virker jo som et veldig godt annlegg!

7808687[/snapback]

Jeg kjøpte mitt på Elkjøp Lillehammer forrige mandag å da kjøpte jeg det siste som var på lager der iallefall men hvis du ringer hovedsentralen til Elkjøp på tlf 81532000 så kan de si deg om den finnes på lager et eller annet sted ;)

EDIT: Spherex anlegget har aldri vært på nettbutikken til Elkjøp forresten. De fikk bare inn et begrenset antall fra fabrikken som ble sendt ut til Elkjøp butikker rundt om i landet

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Trådstarter: Forresten, hva slags lydkort er det du har?

7807641[/snapback]

Har ikke peiling.. :blush: Er bare et random jeg fant på loftet da jeg trengte ett nytt.. Er ikke noe high-tech nytt altså.. :p

Noen måte jeg kan finne ut av det? Er ikke noe pc-ekspert akkuratt :whistle:

Lenke til kommentar
Hva er det som egentligt er forskjellen på Logitech Z-5450 og Z-5500? Tenker da om det er forskjell på lyd o.l.? Ja, har sett at det er trådløse bakhøytalere ja..Men er det eneste forskjell?

7817130[/snapback]

Har 5450 i stua og valgte det fremfor 5500 på grunn av et litt mer tiltalende design og de trådløse bakhøytalerene som du nevner.

Lyden skal vel være ganske så lik, men jeg har intrykk av at de fleste testene skryter litt mer av lyden på 5500 enn på 5450. Dette er bare noe jeg spekulerer i altså, da jeg ikke har sett noen sammenligningstest av de to forskjellige produktene.

Spherex-systemet er sikkert bra det, men herregud for et design på det...

Lenke til kommentar
Hva er det som egentligt er forskjellen på Logitech Z-5450 og Z-5500? Tenker da om det er forskjell på lyd o.l.? Ja, har sett at det er trådløse bakhøytalere ja..Men er det eneste forskjell?

7817130[/snapback]

Nei

Hardware.no har testa Z-5500 og Z-5450.

Spesifikasjonsmessig stiller Z5450 i en halv klasse under Z5500 som vi testet i fjor. Høyttalerelementene er mindre, forsterkeren er mindre, og subwooferen er mindre. Likevel mener vi at det er nok juice i Z-5450 til at det holder til alt annet enn de største stuene.
Lenke til kommentar

Så, hva anbefales da av Z-5450 og Z-5500? Bror min har Z-5500, og han er veldig godt fornøyd med det selv. Har vært innom og hørt, men var ikke noe spesielt høyt han spilte da. Fikk ikke høre helt hva det kan levere, men syns på en måte at det var herlig lyd i det til den prisen jeg. Er jo ikke det altfor dyre annlegget, der man får en del for pengene som jeg mener, og har sett i mange tester :p

Edit:

Tatt ut fra testen av Z-5450.

Testen vår viser også at latenstiden er svært lav, så de kan brukes til spill og film helt uten problemer.

Hva menes med latenstiden? :hmm:

Endret av hmz
Lenke til kommentar
Så, hva anbefales da av Z-5450 og Z-5500? Bror min har Z-5500, og han er veldig godt fornøyd med det selv. Har vært innom og hørt, men var ikke noe spesielt høyt han spilte da. Fikk ikke høre helt hva det kan levere, men syns på en måte at det var herlig lyd i det til den prisen jeg. Er jo ikke det altfor dyre annlegget, der man får en del for pengene som jeg mener, og har sett i mange tester :p

Edit:

Tatt ut fra testen av Z-5450.

Testen vår viser også at latenstiden er svært lav, så de kan brukes til spill og film helt uten problemer.

Hva menes med latenstiden? :hmm:

7820646[/snapback]

hvis du tenker litt engelsk så skjønner du det nok ;)

At når Xbox 360'n sender lydsignalende til forsterkeren(e.l) så tar det ikke lange tiden før hjernen din plukker lyden opp/den dukker opp i høytalerene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...