onkel Punjab Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg har et hovedkort av typen ASUS P4S800D-E Deluxe installert med de medfølgende driverne. Problemet er at det er så mye forstyrrelser på lyden. De er der hele tiden, men ulydene øker i grad med PCens arbeid. Når jeg forexempel laster ned 5-6 MB/s så er forstyrrelsene verst.... Noen som har forslag eller erfaringer å dele? PS: har prøvd om det er høyttalere/headset som er problemet - det er det ikke! -E- Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det er nok bare dårlig skjerment lydkort på hovedkortet, tviler på at det er noe du kan gjøre med det. Lenke til kommentar
onkel Punjab Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 lydkortet er integrert.... Hva hvis jeg kjøper meg et nytt lydkort, tror du problemene vil forsvinne? -E- Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Forstod du hadde integrert, slike problemer får men sjelden på ikke-integrerte lydkort, så et slikt vil nok hjelpe ja. Hvis du ikke stiller noen store krav til lydkvalitet så spiller det liten rolle hvilket kort du kjøper, for så godt som alle er merkbart bedre enn ditt integrerte Lenke til kommentar
xdim Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hadde MYE sånne problemer jeg også. Har også integrert lydkort (Abit). Jeg har på følelsen at slike interne lydkort er av billigste sort. Kjøp heller creative x-fi kort (koster rundt 800 spenn). Dette kortet har veldig gode filtre. Lenke til kommentar
xdim Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hadde MYE sånne problemer jeg også. Har også integrert lydkort (Abit). Jeg har på følelsen at slike interne lydkort er av billigste sort. Kjøp heller creative x-fi kort (koster rundt 800 spenn). Dette kortet har veldig gode filtre. 7804695[/snapback] EDIT: kosta litt mindre gitt http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=325912 Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 De er som regel så billige som hovedkortprodusenten får til, sånn at kortet blir billigst mulig og selger best. Og uansett om lydbrikken hadde gjort kortet 200kr dyrere ville det ikke vært på høyde med dedikerte X-Fi kort. Lenke til kommentar
onkel Punjab Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Noen som har noen erfaringer med dette kortet? ville egentlig ha creative, men er så forbanna dyrt. Må ha digital utgang og må være fra psdata så valgene er få... lydkortet: http://www.psdata.no/ps.asp?it=113383&mlevel=130100 -E- Lenke til kommentar
xdim Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 Funker sikkert det kortet, men ville gått for creative. De er regnet som de beste på lydkort. Dessuten støtter x-fi korta til creative OpenAL som igjen Vista støtter. Vista har ikke støtte for EAX osv, men kun OpenAL. Det creative kortet er verdt 400 spenn åsså. Jeg ga 1000 spenn for det liksom. X-fi har digital utgang da. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 blander meg litt her.... hva med dette kortet, kan det måle seg med X-fi CREATIVE SB Audigy SE Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 X-Fi er vel modellen som erstatter Audigy, så X-fi skal være en del bedre. Men det fortsatt et bra lydkort. Har ikke hørt det, men siden det i sin tid var som X-Fi er nå så antar jeg det er bra... Lenke til kommentar
xdim Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 blander meg litt her.... hva med dette kortet, kan det måle seg med X-fi CREATIVE SB Audigy SE 7823910[/snapback] X-fi koster litt over 100 kroner mer. Og er et helt nyutvikla kort med ny revolusjonær lyd chip (x-fi). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå