Gå til innhold

Ferdig med 2- og 3fy, hva skal/kan man gjøre?

EDB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

Skal man ta emner ved et universitet eller en høyskole må man ha generell studiekompetanse.

7805073[/snapback]

Han hadde ikke det, men han hadde inngått en avtale med de. Han tar fagene, men vente rmed eksamen til han selv har fått artium.

To linker til han:

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hedmark...ppland/1.183723

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4903418

På NTNU bruker vi hovedsaklig "Calculus" (Edwards & Penney) til de første to mattefagene. Den er helt adekvat, synes jeg.

7809440[/snapback]

"Calculus" av Edwards og Penney, og "Advanced Engineering Mathematics" av Kreyszig burde holde de fleste underholdt i lang, lang tid.

EDB: Fortell litt om hva du har tenkt å studere videre eventuelt, så kan vi lettere finne emner og ting du kan studere på fritida for å skaffe deg et forsprang.

7809478[/snapback]

Har ikke peiling på hva jeg kommer til å studere. Saken er bare at jeg synes det er gøy med fysikk, og lurer på om det er noe jeg kan gjøre til neste år. Da har jeg nemlig 19timer/uke, dvs en del fritimer.

Mitt tips er å kontakte UiO el. direkte og spørre om det er noe kurs du kan få lov ø følge selv om du ikke er tatt opp. Ganske god mulighet for at du får til en spesialordning og kan avlegge eksamen feks. et semester tidligere enn normalt.

7811296[/snapback]

Slettes ikke dumt, sender avgårde en mail så fort som mulig.

Ta 2KJ evt. 2BI. Vil gi deg ekstrapoeng som kan være ganske greit :)

7811299[/snapback]

Tar 2KJ nå og skal ta 3KJ neste år, altså VKII. Tanken om 2- og 3bi har slått meg, det gir jo 1.5 ekstrapoeng.

Hvertfall 2BI er ganske enkelt. Dersom du tar 3BI som privatist slipper du vel også å bruke sommeren på å plukke blomster og insekter; hør med Even D. om det ;)

7811550[/snapback]

2- og 3BI er ikke snakk om å ta som noe annet enn privatist. Liker ikke faget noe særlig, eneste motivasjonen er ekstrapoeng.

--

Om man har 2- og 3- KJ, BI, M(X/Z) og FY er det vel ikke flere ekstrapoeng å hente ved VGS?

• 6 måneder senere...

7809440[/snapback]

7809478[/snapback]

Litt gammel tråd, men samme kan det være.

Er disse bøkene mulige å "angripe" etter å være ferdig med 2- og 3mx? Eller må man ha noen andre kunnskaper?

Fikk tidenes dårligste timeplan, så har en del timer å slå ihjel. Flere dager med timer på starten og timer på slutten av dagen.

Lurer også på om det er mulig å få tak i en bokliste når det gjelder matte- og fysikkemner ved fx uio. Ser her at det finnes en del emner og det finnes vel sikkert like mange for matte.

7809440[/snapback]

7809478[/snapback]

Litt gammel tråd, men samme kan det være.

Er disse bøkene mulige å "angripe" etter å være ferdig med 2- og 3mx? Eller må man ha noen andre kunnskaper?

Huff. Bruk heller "Kalkulus" http://www2.universitetsforlaget.no/kalkulus/ , jeg tror den er et par hakk bedre. Denne boken går det fint an å lese med 3mx-bakgrunn, eller tilogmed litt mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...