Gå til innhold

Ekstra ram til v3205 - hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei

Skal sette i en 512 MB brikke i en v3205. Vil ha en som er identisk med den som sitter i fra før av: det er en DDR2 PC2-4300 266 MHz brikke. Er det dumt om jeg f. eks kjøper en brikke med høyere minnefrekvens? Finner forøvrig ikke ut hva som er bærbar PC minnebrikker og stasjonær brikker. Så kan dere linke meg en minnebrikke som jeg kan bruke? Må handle på komplett.

Mvh Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det vel ikke 266 men enten 533 eller 667 MHz-brikker det skal være til V3205 (vil anta at den du har fra før også er 533 Mhz - altså 266 Mhz x2 pga DDR-teknologien (double data rate).

RAM til bærbare heter SO-DIMM og den du linker til ser ut til å være rett type for deg.

Lenke til kommentar
du kan ikke kjøpe med høyere minnefrekvens, du må ha samme som du har fra før. jeg er fremdes litt ustø på bærbare så jeg vet ikke helt hvaslags type RAM de kjører med

7803984[/snapback]

Du kan fint kjøpe høyere, da disse vil klokkes ned til hastigheten til den "svakeste" brikken. En 533MHz (4200) og en 800MHz (6400) vil begge kjøre på 533MHz.

Men det blir jo dyrere hvis du kjøper en brikke med høyere hastighet. Du kan jo sjekke tilbud på forskjellige butikker, da.

SO-DIMM

Lenke til kommentar
Du kan fint kjøpe høyere, da disse vil klokkes ned til hastigheten til den "svakeste" brikken.

7807305[/snapback]

så lenge brikkesettet støtter minnebrikkene. Nå støtter jo V3205 667 MHz brikker og raskere finnes ikke til bærbare, så det blir ikke noe problem.

Lenke til kommentar

spørsmål til bildet: sitter primære ram slot'n under tastaturet

OT: er det mulig å få denne maskinen tilnærmet lydløs? f.eks. å styre vifta slik at den alltid går på 20%

OT2: ram er dyrt for tiden! betalte vel 600-700kr for 677mhz 1gb so-dimm i fjor

Endret av mandela
Lenke til kommentar
spørsmål til bildet: sitter primære ram slot'n under tastaturet

OT: er det mulig å få denne maskinen tilnærmet lydløs? f.eks. å styre vifta slik at den alltid går på 20%

OT2: ram er dyrt for tiden! betalte vel 600-700kr for 677mhz 1gb so-dimm i fjor

7809934[/snapback]

Det kun 2 minnespor, og den brikken du ser er den eneste som er installert her. Brikke nr 2 går inn over denne, litt sandwich.

Notebook Hardware Control mener jeg nå har mulighet til å undervolte Core Duo og Core 2 Duo, men jeg har ikke testet siden min vifte nesten aldri går uansett.

Kanskje din har svelget en hybelkanin ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...