mowdy Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hallo Eg lurte på om eg skulle flash mitt 6800gt kort til 6800Ultra. Har ikkje så mye peiling på det,har lest litt om det då. Har xfx 6800gt med stock kjøler Kortet klare fint å kjører på 400mhz(ultra) Kan noen forklare dette til meg og finne en bios og gi meg noen tips om ka som e lurt og ka som ikkje e lurt? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Vet noen har opplevd problemer med flashing til Ultra, da spenningen på GPU økes med 0.1V. Det skjer jo selvfølgelig ikke alltid, men. Bare husk på å ta backup av den originale BIOSen før du flasher til en evt. ny. Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) ja skal huske backup men blir litt vanskelig i blinde då! men du kan jo bare sette den 0,1v ned med nibitor eller blir det ustabilt då? men før høre om noen andre sine kort har takla den 0,1V økningen men stock kjøling! Endret 26. januar 2007 av mowdy Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Fant en side med mange bioser : http://www.mvktech.net/component/option,co...ctfolder/cat,4/ fant noen bioser men vet ikkje helt ka eg skal ha? men en ting eg lurer på e rev? og ka e forskjellen på rev01 og rev02? Endret 26. januar 2007 av mowdy Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Hallo e det ingen som kan hjelpe meg her? gi meg litt info? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hallo e det ingen som kan hjelpe meg her? gi meg litt info? 7857060[/snapback] Hadde også 6800GT en gang i tiden. Editerte bios og hadde det helt oppe i 1.6 Volt. Prøvde også Ultra bios. Det har lite og ingenting for seg. Like greit å klokke det med Rivatuner eller med Coolbits. Får du lyst kan du jo heller bruke Nibitor og øke volten litt med kortets original bios. I tillegg kjører Ultra kortene med slakkere timinger på minnet. Slik at på samme klokkefrekvens vil kortet være kjappere med en GT bios. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 3. februar 2007 Del Skrevet 3. februar 2007 I tillegg kjører Ultra kortene med slakkere timinger på minnet. Slik at på samme klokkefrekvens vil kortet være kjappere med en GT bios. 7857265[/snapback] Er det ikke omvendt? Dette er en gammel post jeg husker fra lenge lenge siden.. Kan sikkert være til hjelp. Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 (endret) Nei, det er ikke omvendt. GT kjører på 350/1000 GPU/Minne og Ultra på 400/1100 GPU/Minne. Ultra har altså slakkere timinger på minnet siden det kjører såpass høy frekvens. Ergo vil et GT være kjappere enn et Ultra om man kjører 400/1100 på et GT. Derfor kan det være like greit å bare editere GT biosen om man vil ha høyere Volt. Man kan også øke frekvensene eller bare klokke med et program. Det er altså ingen grunn til å kjøre Ultra bios. Annet enn at det vil da stå 'Ultra' i driverne. He, he. Edit: Jeg hadde forøvrig et litt spes. Gainward 6800GT som ikke var helt referanse. Det hadde en spesiell kjøler med 2 Vifter som tok opp mer plass enn referansekjøler. Og det kjørte 1.4Volt istedet for 1.3 Volt som er standard for 6800GT. I tillegg var minnet underklokket til 900MHz. Kortet klokket forøvrig svært dårlig. Greide ikke 400MHz på GPU selv om GPU var overvoltet sammenlignet med andre GT kort. Men minnet klokket rimelig bra. Kom vel oppi 1150MHz. Gainward hadde også en Golden sample versjon av dette kortet. Min teori er at kortet jeg hadde var et kort som ikke bestod testene for Golden sample og ble solgt som et vanlig 6800GT. Videre tror jeg at Gainward jukset litt på sine Golden sample kort ved å kjøre 1.4 volt på GPU. Dette gjorde at de lett greide Ultra hastigheter ved Enhanced modus. Mitt kort hadde samme 1.6ns Minnemoduler som Golden sample kortene. Enda det stod beskrevet at mitt kort hadde 2.0ns minnebrikker. Endret 4. februar 2007 av OcMax Lenke til kommentar
mowdy Skrevet 6. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2007 OK greitt då tror eg eg heller bare kjører det på ultra hastigheter! takker for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå