maedox Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hei folkens! Jeg har fått meg et POV GF8800GTS og en Samsung 22" LCD-skjerm. Jeg har i tillegg en eldre Samsung 17" LCD-Skjerm jeg har koblet til. Jeg vil ikke ha clone eller span mode, men en måte å for eksempel spille på 22"-eren og vise Live Messenger og annet på 17"-eren. Er det overhodet mulig? Finnes det noen tilleggsprogrammer som kan ordne dette? Jeg har dilla en masse i nVidia control panel uten å finne ut av det. Det blir enten 1280x1024 på begge skjermene eller 1680x1050 i clone mode slik at 17" kjører med for stor skrivebordsstørrelse (scrolling). Takk for eventuelle forslag. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 hmm... du kan jo ha dualview og så sette oppløsningen du vil ha på hver skjerm. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Det var det jeg også trodde, men jeg fant ingen plass der jeg kunne sette individuell oppløsning... Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Hmm... det går, men er litt tricky med nVidia kort (tror det må endres på noen registerinnstillinger). Mener det var NWTweak jeg brukte, men er ikke helt sikker: http://www.laptopvideo2go.com/nvtweak/ Last ned NWTray så følger NWTweak med... Når du blir kvitt nVidia sitt system og bruker XP sitt innebygde multimonitor i stedet så vil skjermen definert som primary være for DX, startmeny++ og secondary skjerm måtte vise det du vil av ikke-fullscreen applicasjoner som mp3spiller msn ++ Endret 27. januar 2007 av radivx Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Akkurat det jeg var ute etter. Takk skal du ha. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Finnes det forresten noen måte å fortelle nView at den skal holde fullskjermsprogrammer på topp uansett? Tror jeg har prøvd det meste uten hell. Når jeg spiller et spill i fullskjerm på 22"-eren og har Messenger etc. på 17"-eren så minimeres spillet når jeg aktiverer andre programmer. Det funker greit hvis jeg starter spill i vindu. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Mulig jeg misforstår men: NÅ er jeg ikke helt med her, er det Windows standard "Extended" mode du skal ha på 17" skjerm? Den skal da alltid ligge der, uansett skjermkort? Du trenger ikke ekstraprogrammer for det, er det ingen som bruker "Display Properties" lengre? Minimering er normalt, tenk "fokus". Windows kan kun ha et vindu i fokus, og den eneste måten å skifte mellom flere programmer på uten å bytte mellom fullscreen/desktop blir å kjøre det som vindu. Hvis det er veldig viktig, kjør som vindu og sett heller ned GUI-fargene til et nøytralt/mørkt tema med små ikoner/tekst. Anbefales! Lenke til kommentar
maedox Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Hehe, jeg bruker vel alt windows har og tilby. Jeg hadde faktisk ikke muligheten for å styre oppløsningen med windows av en eller annen grunn. Det kom opp skjerm 1 og 2 etter av jeg installerte NVTweak. Avsnitt to: Du trenger ikke fortelle meg noe jeg allerede vet, jeg spurte om det fantes et program eller et eller annet for å holde fullskjermsprogrammer "on top". Å kjøre i vindu er uproblematisk, men ikke helt optimalt synes jeg. Det går an å kjøre video overlay i fullskjerm på den ene skjermen uten at den minimeres ved tapt "fokus", hvorfor skulle det ikke da være mulig å gjøre det samme med 3D. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 Jeg har ATi, og har ingen problemer med å koble til en LCD skjerm, det gamle CRT skjermen min, og TV'en, og i tillegg kjøre forskjellige oppløsninger på alle 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå