Gå til innhold

Diddy Kong Racing, Hotel Dusk: Room 215. DS

Straffa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er ikke mange spill jeg gidder å "runne". jeg spilte gjennom Trace Memory/Another Code uten å lukke igjen lokket på DSen (bortsett fra de gangene spillet krever det!) så jeg gleder meg ufattelig til å spille Hotel Dusk:)

7826638[/snapback]

Har ikke spilt Trace Memory/Another Code, men er det i nærheten så bra som Hotel Dusk må det skaffes :)

Lenke til kommentar
Det er ikke mange spill jeg gidder å "runne". jeg spilte gjennom Trace Memory/Another Code uten å lukke igjen lokket på DSen (bortsett fra de gangene spillet krever det!) så jeg gleder meg ufattelig til å spille Hotel Dusk:)

7826638[/snapback]

Har ikke spilt Trace Memory/Another Code, men er det i nærheten så bra som Hotel Dusk må det skaffes :)

7826979[/snapback]

Det er ganske bra. Virker som om HD er litt bedre, men Another Code er verdt et kjøp, hvis du finner det.

Husk bare på at det er en god del kortere enn spill flest. Rundt 8 timer. Short and sweet :)

Lenke til kommentar

Mere info om Diddy kong Racing

Includes

Controls

Characters and Bosses

Playable Tracks

Balloon Weapons

Zippers

New Features

Unlockables

Online Modes

Online Strategies *Coming Soon*

Q&A *Coming Soon*

Controls

A - Accelerate

B - Reverse/Brake

R -Drift

L - Item

X - Up grade Weapon Attacks

Touch Screen: Used for starting boosts in the beginning of a race. Move your stylus down to rev up your car. Use your stylus to spin a circular movement while on plane.

Mic. Blow into the Mic. to get a start boost ready while using hovercraft.

Playable Characters

Diddy Kong

Dixie Kong

Tiny Kong

Timber the Tiger

Pipsy the Mouse

Tiptup the Turtle

Bumper the Badger

Krunch the Kremling

Drumstick the Rooster - (Find a frog with a chicken's comb using the Touch Screen and then run over it)

T.T the Stopwatch - (Beat TT's ghost on the selected tracks, then he will become available)

Taj the Genie - (Beat Adventure Mode 1)

Wizpig - (Beat Adventure Mode 2)

Not playable

Banjo the Bear

Conker the Squirrel

The Game’s Race Tracks

All of Diddy Kong Racing’s race tracks have returned as well as 4 new playable tracks included in the DS installment. You can even create tracks of your own by accessing TT’s Wish Races. Once you had played through these courses in the game's story mode, they are available to choose in multiplayer and online mode, including the Battle modes!

Dino Domain

Ancient Lake

Fossil Canyon

Jungle Falls

Hot Top Volcano

Boss: Tricky

Snowflake Mountain

Everfrost Peak

Walrus Cove

Frosty Village

Snowball Valley

Boss: Bluey

Sherbet Island

Whale Bay

Crescent Island

Pirate Lagoon

Treasure Caves

Boss: Bubbler

Dragon Forest

Windmill Plains

Greenwood Village

Boulder Canyon

Haunted Woods

Boss: Smokey

Overworld Boss: Wizpig (First Challenge)

Future Funland (Unlocked by gaining the 4 main area’s trophies)

Spacedust Alley

Darkmoon Caverns

Spaceport Alpha

Star City

Boss: Wizpig (Final Challenge)

Extra Tracks

Thunder Cove (80 Coins)

Meandering Mount (80 Coins)

Splashdown Pass (80 Coins)

Strangled Shrine (80 Coins)

Balloon Weapons

Red Balloons: Missiles - You can shoot missiles at your opponents by collecting a red balloon. Collection a 2nd Red Balloon will give you up to 5 missiles to fire. The 3rd upgrade will give you a homing missile.

Green Balloons: Dropping weapons - A green balloon will let you drop oil from behind you. A 2nd green balloon will let you drop a spiked mine behind you. A 3rd upgrade will let you drop bubbles from behind, trapping opponents in for a couple of seconds.

Blue Balloons: Speed Boost - A blue balloon will give you a small orange colored boost that will last a short time. A 2nd upgrade will give you a blue boost that will last a little longer than the first boost. The 3rd upgrade will give you a purple colored boost, that will last a longer time than the 2nd. If you boost with balloons or on zippers, let go of the Acceleration button to have a green boost that will turn into a rainbow colored smoke. Rainbow colored boosts will last more longer than a regular boost normally would.

Yellow Balloons: Shield - This will protect players from attacks and able to attack opponents on the track. With each balloon upgrade, the shield lasts longer.

Rainbow Balloons: Magnets - The magnet will attract you to another person in front of you. A third upgrade allows you to pull back users in front of you.

Zippers

There are three types of Zippers you will encounter in this game. Such as the Pointed, Octagon, and Triangle Zippers. If you go through them or touch them, you will boost. If you let go of A before touching or getting through it, you will have a rainbow colored boost that will grant you more speed than the usual boost.

New Features

Alternate Functions: By Pressing the X button, you can use an alternate power of a balloon by collecting a special type of coin.

The ability to upgrade your car, hovercraft, and plane to make it run faster. It costs 25 coins to upgrade your bodywork.

The ability to customize the color of your car, hovercraft, and plane.

Wi-Fi icons will appear by your screen name on Wi-Fi battles. It won't appear on your vechiles. Unlike MKDS, you use the Stylus to draw your icon only, similar to Castlevania: Portrait of Ruin. You can save up to 6 icons.

The ability to create your own artwork using the Bill Board Editor. Your custom artwork will replace Diddy's face on the portraits throughout the levels. Creating your own sound effects with the Sound Recorder.

Unlockables

Coin Challenge - 80 Coins

MP Token Tussle - 50 Coins

Battle Track 1 - 30 Coins

Battle Track 2 - 30 Coins

Battle Track 3 - 30 Coins

Battle Track 4 - 30 Coins

Billboard Editor - 50 Coins

Sound Recorder - 50 Coins

Adventure 2 - Beat Adventure 1(Courses becomes mirrored)

There are also 10 extra unlockables.

Online Modes

Online Racing 1-6 Players

Here is how it is done. You can choose either play with Friends or go on to random matchmaking. You get to choose how many people you want to race against such as 2, 4, or 6 people online.

Trophy Race - you get to race in a Grandprix mode online. You race through 4 courses and after Trophy Race is done, you have the option to leave.

Single Race - you get to race on one track and have the option to leave after racing on that particular track. -NeoBuzz

Online Battle Mode 1-4 Players

Modes: Melee, Capture the Flag, and Survival -TopSpin (You can either choose to play random or with friends.)

Token Tussle 1-4 Players

Wish Race (Race on Player's Custom Courses)

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Huff, nå er jeg blitt så påvirket av all skrytingen av DS og spill til den, så i morgen skal jeg kjøpe meg en :) + Mario Kart. Så blir det vel også Hotel Dusk når jeg finner et sted å kjøpe det. Og vi har fått inn "biker Mice from Mars" (spill ja) på jobben :D Husker jeg digga den serien da jeg var liten :)

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Huff, nå er jeg blitt så påvirket av all skrytingen av DS og spill til den, så i morgen skal jeg kjøpe meg en :) + Mario Kart. Så blir det vel også Hotel Dusk når jeg finner et sted å kjøpe det. Og vi har fått inn "biker Mice from Mars" (spill ja) på jobben :D Husker jeg digga den serien da jeg var liten :)

7837438[/snapback]

Si ifra hvis du vil ta en runde Mario Kart en dag :)

Lenke til kommentar

tror faktisk jeg skal ha begge titlene i topic her. selv om jeg har MK:DS så ser diddy kong racing enda fetere ut. og Hotel Dusk virker og veldig lovende, spesielt mtp de lovordene det har fått i denne tråden :D

ufattelig kjipt at jeg ikke finner igjen DS'en, må kjøpe meg ny :cry:

Final Fantasy 3 sto i den og.. sure penger as :(

Lenke til kommentar
tror faktisk jeg skal ha begge titlene i topic her. selv om jeg har MK:DS så ser diddy kong racing enda fetere ut. og Hotel Dusk virker og veldig lovende, spesielt mtp de lovordene det har fått i denne tråden :D

ufattelig kjipt at jeg ikke finner igjen DS'en, må kjøpe meg ny :cry:

Final Fantasy 3 sto i den og.. sure penger as :(

7837710[/snapback]

Ouch... Kjipt å miste et spill. Enda kjipere å miste et importert spill

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Spilte Diddy Kong Racing mye jeg også. (Mitt favorittspill på N64 etter Mario Kart.) Men klarte aldri å vinne mot grisen så man fikk de "space-banene" :( Fikk en kamerat til å gjøre det for meg ;) hehe.

Lenke til kommentar
Chapter 6 i Hotel Dusk og spenningen synker ikke :)

7845431[/snapback]

Nice. Har ikke fått til til å spille de siste dagene, men fortsetter igjen i morgen. Er på kapittel to, 5.50.

Hvor mange timer har du brukt til nå? Og hvordan er puzzle-ene?

7845454[/snapback]

9 timer spilletid så langt og puzzels er ikke for lett eller for vanskelig.

Står fast noen ganger, men finner som regel ut av det :)

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Jeg bestilte spillet (Hotel Dusk) for noen dager siden fra japan. Engelsk versjon så klart;) Havnet på £21 om den glir gjennom tollen med vaselin. Det skal bli godt å ta frem DSen igjen da den ikke har blitt brukt siden New Super Mario.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte spillet (Hotel Dusk) for noen dager siden fra japan. Engelsk versjon så klart;) Havnet på £21 om den glir gjennom tollen med vaselin. Det skal bli godt å ta frem DSen igjen da den ikke har blitt brukt siden New Super Mario.

7848304[/snapback]

Gled deg :)

Kom med et inntrykk når du har testet det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...