QuiNlan Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Kjøpte med nylig ny pc. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321303 + http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=323807&cks=ACC + http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313834 + http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327335 pluss ett par 320GB hd'er og et eksternt usb lydkort. Problemet mitt er at når pc'en har stått på noen timer eller er litt belastet, spoles sanger/filmer, eller de hakker seg fullstendig opp, og er verken hørbart eller sebart. Dette er ikke til å leve med, og det må være feil ett eller annet sted, men vet ikke hva. Jeg har innstallert en vanlig versjon av XP, altså ikke 64 bit versjon. Fil systemet er NTFS. Ikke vet jeg om dette har noe å si, men er det noen som i det hele tatt har noen formening om hva i huleste det kan være for noe? Film og lyd funket utmerket bra på min forrige pc som var en Athlon XP 2700 +, 128 MB skjermkort, og 1 gig ram, samme lydkort. Det er særdeles irriterende å ikke kunne høre på musikk og se normalt på film. Mvh QuiNlan Endret 3. februar 2007 av QuiNlan Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Kunne det vært mulig og fått litt hjelp, eller er det ingen på dette forumet som har peiling?? mvh QuiNlan Lenke til kommentar
Privat Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Er det J-Micron kontroller på det hovedkortet? Windows, hvis det er det, må du installere IDE driveren for denne, selv om den ikke mangler i enhetsbehandling Ta og bios oppgrader også, og hent siste driveren til kontrolleren på nett. Endret 27. januar 2007 av Privat Lenke til kommentar
Privat Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Det var J-Micron Her er driveren, http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Downloads...nuID=75&LanID=0 Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Dette ser veldig lovende ut! Etter en del restarter nå, så ser det ut til at lyd/film går smertefritt og fint. Jeg kan heller komme med noen tilbakemeldinger etter noen timer, da pc'en er litt mer belastet enn det den er nå. Ihvertfall. Tusen takk for hjelpen! mvh QuiNlan Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Ok, jeg kan allerede meddele at det ikke ble noe særlig bedre alikevel. Film og musikk hopper 1 sekund framover hvert 2. eller 3. sekund. Dette kan jeg ikke leve med. Setter stor pris på om andre kommer idéer eller tanker om hva som kan være galt. mvh QuiNlan Lenke til kommentar
Privat Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Vet det er problemer med IDE brenner på J-Micron, prøv å hen siste driveren fra J-Micron, eller fra MSI sin side, tror den er nyere enn den du har, alternativt SATA Brenner, Har testet på flere modeller, som har hatt samme problem, er 90% sikker på at problemet ligger her. Med sata brenner vet jeg sikker at problemet forsvinner Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 Har planer om å kjøpe en ny SATA 320GB disk, muligens jeg skulle kjøpt en ny SATA dvd-brenner og? Er det IDE-driverne det er noe feil med altså? mvh QuiNlan Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 1. februar 2007 Del Skrevet 1. februar 2007 Tar meg friheten og bøøømper denne. Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Fine greier, hadde egentlig tenkt å bumpe den selv nå. Det du Privat sier er at: Dersom jeg bytter ut IDE-brenner'n med en SATA brenner, så funker det. Jeg kan si så meget som at jeg har kobla ut alt som har med IDE og gjøre. Fortsatt samme problem. I teorien så skulle det jo ha funket i og med at jeg ikke bruker IDE. Noen som har andre tanker rundt problemet mitt? Lenke til kommentar
Privat Skrevet 2. februar 2007 Del Skrevet 2. februar 2007 Hvordan disker har du, det er jo ikke sikkert det er relatert til samme problem. SATA2 ? IDE? Hvordan kabler, mulig ikke J-micron var problemet i ditt tilfelle. men feilene du oppgir, er identiske til problemet du kan få på den kontrolleren. Hvis ikke IDE driveren er installert, har du litt mere info? Prøver bare å finne en løsning. Hva har du testet? Grei å ha testet de enkelte komponentene, ta ut alt du ikke trenger, er det samme problem hvis du spiller av fil fra disk, testet med kun 1 disk, osv. Lenke til kommentar
QuiNlan Skrevet 2. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2007 Leste litt igjennom forumet her nå, og så at det var en som hadde nesten identisk samme problem som meg, bare med spill. Lasta deretter ned dual core optimizer, da dette ble annbefalt. Det var nok det som var feilen, for nå funker tilsynelatende alt utmerket. Pc'en har stått og gått i noen timer nå med betydelig belastning, og det funker fortsatt slik som det skal. Takk til dere som gadd å ta dere tid til å tenke på en løsning ihvertfall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå