Gå til innhold

Koble SonyHandyCam til pc?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg er ny med video kamera'r og lurer på om det går ann å legge inn filmene jeg filmer på pc'n?

Jeg har et Sony HandyCam (er ikke sikker på hva det heter).

Jeg har prøvd å koble det til med både canon og hp pc kabel..

Må jeg ha en Sony kabel og en programmvare (hvis det hvor får jeg tak i det?)

Endret av NothinDoin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei..

Jeg er ny med video kamera'r og lurer på om det går ann å legge inn filmene jeg filmer    på pc'n?

Jeg har et Sony HandyCam  (er ikke sikker på hva det heter).

Jeg har prøvd å koble det til med både canon og hp pc kabel..

Må jeg ha en Sony kabel og en programmvare (hvis det hvor får jeg tak i det?)

7803563[/snapback]

Det står mange steder her på forumet, men jeg kan skrive det ned enkelt og greit til deg.

Jeg regner med du har en såkalt FireWire-utgang på kameraet ditt (les i instruksjonsbrosjyren til kameraet).

Du trenger:

*FireWire-kabel (samma hvilket merke det er)

*En FireWire-inngang på PC'en. Hvis du mangler dette anbefaler jeg deg å kikke på et av video-korta til Pinnacle.

*Et program som kan ta opp videoen via FireWire (MovieMaker, som følger med Windows kan dette, hvis ikke så følger det med et greit redigeringsprogram med Pinnacle-kortet)

Kameraet må være slått på og være i play-modus før du setter i kabelen.

Lenke til kommentar

Firewirekort: Hvis du ikke har en firewire/dv-inngang på datamaskinen, kan du kjøpe dette i form av PCI kort (til å koble på inne i stasjonære datamaskiner) eller PCMCIA kort (for bærbare datamaskiner). Da kan du koble digitalt videokamera til din PC.

Pins: En firewireinngang kan være 4-pins eller 6-pins. Et kamera har alltid 4-pins, mens firewireinngangen på datamaskinen kan være begge deler. Det finnes både 4-4, 4-6 og 6-6 pins firewirekabler.

Lenke til kommentar

Som Afseth (og eg, iallfall indirekte) sa, so er det alltid 4-pins på kamera. Det du må sjå på er kva inngang som er på PC-en din. Er det 4-pins der og, som på dei fleste berbare, må du ha ein 4- til 4-pins kabel. Er det 6-pins på PC-en, slik som på dei fleste stasjonære, må du ha ein 4- til 6-pins kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...