LeD Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 20:48, skrev Jellyfisk:Forbrukermakt er en illusjon. Det vi sitter og diskuterer nå er ett ypperlig eksempel på akkurat det. Ja, så lenge de færreste forbrukere gidder å bry seg, og de som gjør det faktisk beskytter produsentene, så har du nok dessverre rett i det. LeD Lenke til kommentar
glabba Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 14:52, skrev sofTest:...blabla...Vi har et meget godt parallelt eksempel i Wine; Windows-emulatoren for Linux. ...blabla... Dette vet du sikkert, men jeg må bare pirke litt... :smile: Her følger et sitat fra www.winehq.com: "WINE stands for Wine Is Not an Emulator. It implements native code to the function calls present in the Windows DLL's. An emulator is something that duplicates the environment that an application runs in. WINE doesn't bother." Lenke til kommentar
LeD Skrevet 30. november 2002 Del Skrevet 30. november 2002 Quote: Den 2002-11-30 21:28, skrev SysError:+ at "reverse engineering" er ulovlig. Her til lands er vel "reverse engineering" lovlig. Det er vel til og med en lovgitt rettighet. (Eller gjelder det bare for software?) Men i USA setter nok DMCA en stopper for denslags. Quote: Dette vil selvfølgelig ikke M$ vite noe av, men de(+SONY, Nintendo og alle de andre) får bøye seg for vår allmektige PC :smile: Ja, når man har kjøpt en datamaskin som kan utføre en rekke oppgaver, bl.a. multimedia og spill, blir det litt dumt å måtte punge ut for en boks som bare kan kjøre enkelte spill fra én produsent, fordi denne produsenten "ønsker" dette. Det blir jo som om man skulle ha en Word-box, en Internet-box, osv. under kontorpulten. (Microsoft hadde vel neppe hatt noe imot dét...) Quote: LeD: Du kommer med svært kloke innspill i denne debatten (som i alle andre :smile:), og kan ikke annet enn å si meg enig med deg. Det var da hyggelig. :smile: LeD [ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-11-30 21:46 ] Lenke til kommentar
Erad Skrevet 1. desember 2002 Del Skrevet 1. desember 2002 Quote: Den 2002-11-30 16:39, skrev LeD:Ville det ikke vært en vidunderlig verden hvis alle spill var basert på åpne standarder. Alle spillemaskiner, og alle PC-er med alle operativsystemer, kunne som den største selvfølge kjøre ethvert spill.Hardware-produsentenes eneste konkurransemiddel ville være å lage billigere og bedre hardware. Mens spillprodusentene helt uavhengig laget spill som automatisk virket på alle slags maskiner. "Emulator" ville vært et ukjent ord.LeD AmigaDE er en genialt eksempel på den "vidunderlige verden" du snakker om! Den skal visstnok være kompitabel med Amiga, windows, linux, mac, sun .. osv (jeg finner ikke på flere OS'er nå) og alle programmer funker på tvers av plattformene! så vidt jeg vet! <-- husk det :smile: hvis jeg ikke er helt på viddene så tenker de på a lage en Amiga med DE implementert og en "virtual cpu" som kan brukes til mac, linux, sun og windows og helt sikkert en rekka andre OS'er og filsystemer! den (DE, ikke Amigaen nevnt ovenfor) skal tilogmed kunne brukes i mobiler og pda's og hvis vi er heldige.. også i tv'n og stereo (surround)anlegget, kjøleskapet, bilen, brødristeren, micro'n, senga... :smile: , printern, ovnen .. OSV (nesten som bluetooth?) slik at man f.eks vil koble tv'n til anlegget så trenger man bare å trykke på en knapp, så kobler tv'n seg til anlegget trådløst.. og alle ting kommuniserer med alle og alt det der! Sånn kunne det vært håper jeg! Da hadde ikke jeg hatt behov for emulatorer og sånt! http://www.amiga.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå