Gå til innhold

Tikking i Canon i550

Anbefalte innlegg

Mottok i dag en printer av typen Canon i550. Når skriveren står i standby-modus (står på, men er ikke brukt på en stund) kan man høre en tikking fra den... Virker som om tikkingen kommer fra baksiden av skriveren... Tikkingen er forholdsvis høy, og man hører den selv når pc'en står på (som er ganske bråkete)...

Tikkingen forsvinner når skriveren blir slått av eller jeg skriver ut noe. Dersom jeg slår av skriveren blir det stille en stund, så begynner tikkingen igjen, men nå saktere. Dersom jeg tar ut strømkabelen, blir tikkingen borte.

Er dette normalt? (noen som vet eller tror noe)

Kan tikkingen har noe med ei klokke å gjøre? (skriveren har jo auto-av/på funksjon)

Er det noen andre som har samme tikking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske morsomt. Gikk inn i dette forumet for å sjekke opp i det samme, og så så jeg at den nest ferskeste meldingen gjelder nettopp dette problemet.

Kjøpte samme skriver for 2 dager siden. Den høyfrekvente tikkingen er av en art som gjør at man kan bli fullstendig gal. I dag tidlig oppdaget jeg plutselig at tikkingen faktisk også forekommer når både skriveren og PC'en er avslått, noe jeg først ikke trodde. Det eneste som hjalp var å dra ut strømkontakten. Da jeg satte denne i igjen, fortsatte tikkingen.

Lurer på om det er noe mekanisk, for når man slår av printeren eller drar ut stikkontakten mens den tikker, blir tikkingens "tone" lavere og lavere (i ca to sekunder) til den forsvinner (akkurat som når en tørketrommel stopper).

Dette er forferdelig irriterende, fordi skriverens prestasjoner ellers er helt suveren på alle måter. Jeg vet ikke om noe alternativ. Det er en skriver jeg helst ikke vil kvitte meg med, men om jeg merker at tikkingen begynner å få en torturerende effekt, vil jeg ikke nøle.

Flere som opplever tikkingen?

Fredrik

Lenke til kommentar

Fikk svar fra MPX.no hvor jeg kjøpte skriveren, og fikk følgende svar:

Hei

Du er nok ikke alene, hadde 1 i forrige uke med samme problem.

Canon håndterer all Service/Garanti/D.O.A selv.

Fyll ut vedlagte skjema, kryss av for D.O.A.(Dead On Arrival), send med kvittering og returner skriver til Canon.

Adresse står på skjema. Canon sender deg en ny skriver!

Send meg en mail hvor mye frakten koster så får du pengene tilbake ifra oss(send med kontonummer)

m.v.h

http://www.mpx.no <http://www.mpx.no>

Stian Bjerknes

Product Manager

[email protected] <mailto:[email protected]>

Tel: +47 33 29 34 03

Fax: +47 33 42 90 02

Mobile: +47 918 45 39 9

Adress: Østre Kullerød 5

Postboks 2024

3202 SANDEFJORD

Så de som har problemer, må nok ta kontakt med butikken skriveren ble kjøpt og få returskjemaet...

Lenke til kommentar

Snakket med Canon i dag, og de har hatt flere forespørsler om det samme problemet, men de vet ikke hva som er feil. De har meldt det videre til tekniske eksperter og fabrikken, men de har ikke fått noe svar enda...

Jeg for min del setter skriveren litt lenger unna, og håper på å få et bedre svar fra de om en uke eller to... Orker ikke å begynne å styre med å sende den inn, for mest sannsynlig å få en som tikker like mye...

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Canon i dag. SYnes det høres ganske merkelig ut:

---------------------------------------------

Hei!

Tikkingen i skriveren kan komme av at PC'en din ikke er jordet.

Prøv å koble ut parallel porten og sjekk om tikkingen forsvinner da.

Hvis Ja, må PC'en kobles til en jordet kontakt.

Mvh

Canon Norge as

HelpDesk

---------------------------------------------------

Har ikke prøvd dette enkle forsøket ennå, fordi jeg må legge meg umiddelbart. prøver i morgen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...

Jøss.. Jeg mottok i dag hentelapp på posten for min Canon i550 som jeg bestillte forige uke, håper ikke den har samme problemet. :( Får høre når jeg har fått hentet og testet den i morgen. Kjøpte den fra MPX jeg også..

Lenke til kommentar

Har motatt saken nå og jeg hører ingen anntydning til "tikking" når den er av eller på. Den står stille og rolig her den, må si jeg likte den ganske godt. Har ikke kjøpt ny printer siden 1997 da! :lol: HP Deskjet 690C har jeg hatt litt for mange år.

Lenke til kommentar

Da har vi sikkert omtrent samme smak, i alle fall når det gjelder skrivere! Hadde selv en HP Deskjet 710C som jeg etter noen år kvittet meg med i november (2002).

Jeg er 100% fornøyd med min i550. Det eneste jeg ikke liker, er at den nå koster nesten halvparten av det jeg kjøpte den for. Slik er verden. Verre for dem som har betalt 50 000 for en dvd-brenner.

Fredrik

Lenke til kommentar

Ja. Fikk ny skriver.

Lever skriveren tilbake til butikken. Problemet er kjent hos canon. Har du handlet på webshop, tar du kontakt med dem, då får sikkert tilsendt et returskjema fra canon og noe greier. men det vet jeg ikke hvordan fungerer. Lykke til!

Fredrik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...