Gå til innhold

2dim slotter på bærbare :@

bendik92

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det bare 2dim slotter på en bærbar pc?

hvis en bærbar pc (ca 17``) klarer 2 hder eller 2gpu(grafikkkort) hvorfor klarer ikje de å lage 4dimslotter på en bærbar sånn at det er mulig å opgradere rammen bedre og billigere?!!

dette irriterer meg mye :thumbdown:

bærbare ville vært mye bedre med 4dimslotter!

ps. det finnes kansje en pc med 4dimslotter men det er nesten umulig å få tak i eller så er prisen alt for stor .!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

brikkesett til bærbare støtter såvidt jeg vet ikke fler enn to minnebrikker. De færreste trenger mer enn 2GB (som er maks med to slot'er, 2GB-brikker til bærbare er pt bare en vits), og det ville vært unødvendig dyrt, og unødvendig å utvide hovedkortet og dermed chassiset for å få plass til to minnespor til bare for at man skal ha muligheten til å få 1GB minne med fire billige 256MB-brikker (tror dessuten ytelsen ville blitt dårligere enn med to 512-brikker, men akkurat det er jeg litt usikker på).

Bærbar-produsentene har nok tenkt seg litt om de også, skal du se!

to harddisker (som kun er tilgjengelig i enkelte 17"-ere) kan man ha mye nytte av i form av både større lagringskapasitet og bedre ytelse gjennom RAID. to gpu'er er det vel ingen andre enn Alienware's toppmodel som har enda?

Endret av ventle
Lenke til kommentar

ok takker ^^.

jo bare har bare hørt 2gpuer fra alienware`s toppmodeller.

har hørt at 2x512ram brikker skal være raskere, fordi at de kan jobbe på forskjelige oppgaver sammtidig (nesten som dual core) men det er lettere å oppgradere med 1x1gb da..

kan ha feil mener at jeg leste det på dinside eller noe en gang..

kan du si meg hva raid er? er det nødvendig? ;)

Lenke til kommentar
ok takker ^^.

jo bare har bare hørt 2gpuer fra alienware`s toppmodeller.

har hørt at 2x512ram brikker skal være raskere, fordi at de kan jobbe på forskjelige oppgaver sammtidig (nesten som dual core) men det er lettere å oppgradere med 1x1gb da..

kan ha feil mener at jeg leste det på dinside eller noe en gang..

kan du si meg hva raid er? er det nødvendig? ;)

7813718[/snapback]

Om du har integrert skjermkort bør minnebrikkene være i like par for å få bedre 3D-ytelse. Om du har dedikert skjermkort hr det minimalt å si for ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...