oleberget Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 har en router som jeg skulle sette inn fra topcom ( trur jeg det var) da jeg satte den inn fikk jeg ikke internett på pcn for jeg å familien vil ha det slik at hele familien kan sitte på internett samtidig men det gikk ikke da den ikke funket så lurte på om noen kunn ehjelpe meg. har et lite problem med nettverket fra før av så må koble till mauelt.. må skrive bruker navn å passord å opprette ett netverk heletiden Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hvilken nettleverandør bruker dere? Har du Telenor med modem slik at du 'ringer opp' med et program på PC? Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 har telenor ja.. så da jeg skal koble til Telenor AD/SL må jeg trykke start koble til så adsl :S er innmari slitsomt i lengden Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du slipper å koble til manuelt når du har router. Det første du gjør er å koble til routeren og gå i dosvindu (startmeny, kjør, CMD, IPCONFIG) se etter standard gateway og noter adressen (192.168.1.1 eller tilsvarende). Åpne nettleseren og legg inn adressen til standard gateway der. Da vil du kunne logge på routeren. Passord og brukernavn finner du i manualen. Så legger du inn tilkobling til nettet i routeren under WAN. PPPoE, [email protected] og passord. Da skal du være på nett med PCene som er tilkoblet routeren. Lenke til kommentar
oleberget Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 takker.. skal teste etter på gitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå