Gå til innhold

Forza og Gran Turismo. (Hva liker du best?)


LucarioX

Hvilken spillserie liker du best?  

229 stemmer

  1. 1. Hvilken spillserie liker du best?

    • Forza
      115
    • Gran Turismo
      114


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg har aldri vært begeistert for bilspill, men jeg kjøpte Forza og GT 4 bare for sammenlikningens skyld (ja, sånt skjer nå man plutselig sitter på for mye penger), og jeg personlig foretrakk Forza. Har dog ikke mer enn 15-20 timer i forza og ca 10 i GT4...

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Jeg vil si at Forza finner jeg mest morsomt egentlig, ihvertfall akkuratt nå. Men kan ha noe med at Forza 2 er helt nytt da, og kjøpte GT4 for bare et par dager siden(men har hatt det før). Så har jeg spilt alle GT spillene untatt 2ern. Så egentlig er GT min favoritt, men akkurat nå er Forza mest morsomt :cool:

Lenke til kommentar

Har alltid likt GT serien godt, men Forza 2 er det klart beste i den kampen akkurat nå, slik det bør være, i og med at det er det nyeste.

 

Dette er bra for oss som kunder, da utviklerene av GT 5 må strekke seg enda lenger for å overgå Forza 2. Så kommer forhåpentligvis GT5 til å være enda noen hakk bedre enn Forza2 slik at et eventuelt Forza 3 tar enda noen steg i riktig retning etc. etc. etc.

Lenke til kommentar

Synes at fartsfølelsen er litt dårlig i GT-spillene, samtidig som det sjelden er noe særlig nytt i dem. Liker heller ikke at man gasser med X-knappen, i stedet for en av de bak. I Forza-spillene bruker man triggerne som gass og brems, og det er mye diggere. Forza har også skademodell som er nice. Liker generelt Forza best.

Lenke til kommentar
Synes at fartsfølelsen er litt dårlig i GT-spillene, samtidig som det sjelden er noe særlig nytt i dem. Liker heller ikke at man gasser med X-knappen, i stedet for en av de bak. I Forza-spillene bruker man triggerne som gass og brems, og det er mye diggere. Forza har også skademodell som er nice. Liker generelt Forza best.

8922274[/snapback]

 

det kan du gjøre om på i options menyen

Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke X som gass knappen ei heller noen andre knapper. Når jeg spiller GT4 bruker jeg venstre stikke til styring og høyre til gass/bremse.

 

Jeg trenger kontroll over bilens gass/bremse på en presis måte. Nå har jeg ikke noe rattsett til min PS2 så derfor synes jeg den løsningen funker perfekt.

 

Er foresten den løsningen jeg bruker i de fleste bilspill til PS2 som støtter det. Er veldig bra å gasse akkurat så mye du trenger, eller bare bremse litt, akkurat som du har et rattsett.

 

Jeg fordrar ikke knappe gassing i bilspill, ganske enkelt fordi jeg trenger den kontrollen. Full gass, full bremse, eller lett knappeknusing for å holde et midels nivå.

Lenke til kommentar
Jeg bruker ikke X som gass knappen ei heller noen andre knapper. Når jeg spiller GT4 bruker jeg venstre stikke til styring og høyre til gass/bremse.

 

Jeg trenger kontroll over bilens gass/bremse på en presis måte. Nå har jeg ikke noe rattsett til min PS2 så derfor synes jeg den løsningen funker perfekt.

 

Er foresten den løsningen jeg bruker i de fleste bilspill til PS2 som støtter det. Er veldig bra å gasse akkurat så mye du trenger, eller bare bremse litt, akkurat som du har et rattsett.

 

Jeg fordrar ikke knappe gassing i bilspill, ganske enkelt fordi jeg trenger den kontrollen. Full gass, full bremse, eller lett knappeknusing for å holde et midels nivå.

8924936[/snapback]

 

Det er jo mye dårligere enn triggere. Du kan f.eks ikke bremse å gasse samtidig. For å bremse må du slippe gassen helt.

 

En av grunnene til at PS2 kontrolleren ikke er noe bra til bilspill.

Lenke til kommentar

Det er jo mye dårligere enn triggere. Du kan f.eks ikke bremse å gasse samtidig. For å bremse må du slippe gassen helt.

 

En av grunnene til at PS2 kontrolleren ikke er noe bra til bilspill.

8925756[/snapback]

 

Bremse og gasse samtidig? Hvilke biler har du kjørt? :D

 

edit:

 

Forøvrig så liker jeg Forza 2 bedre enn GT4 pga bedre kjørefølelse, bilfysikk og en faktisk skademodell.

Endret av SBS
Lenke til kommentar
bare vent forza fans gt5 kommer til og gruse forza 2 . 720+ biler med intreør view og skademodell anyone? :dribble:

8919866[/snapback]

 

Hvorfor skal vi vente? Vi koser jo oss med et spill allerede nå som er overlegent en hva GT er.

Fysikk, skade, musikken, bilutvalget (europeisk, amerikansk og asiatisk) lyden på bilene (ingen her kan si dem syns bilene i GT har rå lyd?), styling delen og ikke minst online delen. Både "auction house" og selve kjøringa!

 

I forza er kjøremåten så anderledes.. Du kan ikke lenger dure rett inn i motstanderen, dytte han på gresset, og fortsette i 200km/t. Du kan ikke lenger "grinde" autovernet slik at du holder 350km/t gjennom svinger. Forbikjøringer må planlegges. Jeg opplever ofte at jeg må gire ned og legge meg tett opptil motstanderen. Så må jeg lete etter ei luke der jeg kan ta forbi. Det samme gjør motstandere... De kjører ikke inn i deg. Det kan faktisk gå en stund før den luka kommer. Gjør du en feil kan det gå galt og du risikerer og kjøre på halvmaskin, med en motor som sviver ujevnt, styringa ødelagt, giringa funker ikke skikkelig osv.. I hverstfall knuser du hele bilen og du kommer ingen vei.

 

Jeg har spilt myyyye GT3. GT4 var alt for likt GT3 og var mer eller mindre skuffende iforhold til hva jeg forventet av det. GTHD har jeg prøvd litt, men er ikke imponert. Fremdeles for likt. Det er jo trosalt GT4 i en miniversjon med HD. Jeg har lattelig mangen timer med GT bak meg, men må si at forza er overlegent! Det er bedre på så mangen måter! Dette er et konge spill! Å bare si at GT5 gruser dette holder ikke!

Lenke til kommentar

, vel hør forza fansen tviholder på spillet sitt :!: . jeg er ganske sikker på at GT folka gjør om fysikk motoren i samma slengen når de lagger til bilskademotor . osv . osv , men en ting skal GT folka ha de er bedre til og lage perfekte bilmodeller , ikke sånne feilproposjonerte som forza folka lager som vi så for noen måneder tilbake .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...