Smirnoff Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 (endret) Kjøpte et svindyrt headset til rundt 1100,- , lyden var fin, men det gikk dukken rundt et halvt år under vanlig bruk. (kan ikke huske merket i farten). Plutselig en dag bare løsnet festene og jeg satt med hodetelefonene i hendene, rammen rundt var bare gått opp i liminga. Kjøpte et Philips headsett like etterpå til ca 600,- , det varte 3.5 år under hardt bruk. Har hatt et nytt Philips headsett, det funker like bra, det kostet meg 395,- . Dyrt er nødvendigvis ikke bra. Nå er jeg ikke kresen på lyd, men det fungerer greit for meg. Endret 5. februar 2007 av Smirnoff Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Sennheiser er et merke hvis dyrere modeller vistnok er veldig servicevennlige. 7873923[/snapback] Jeg er ivertfall ikke redd for å ødelegge ledninga på mitt headset, kan bare skifte det, står tilogmed i manualen hvordan Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 5. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2007 Fikk de nye hodetelefonene, AKG K27I i posten i dag. Fy flate så god lyd. Har helt glemt hvor luksus det er å ha slike hodetelefoner. Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 6. februar 2007 Del Skrevet 6. februar 2007 Hmm. Jeg har klart å ødelegge både jacken på headsettet og få opptil flere ledningsbrudd flere ganger i headsettene mine. I all hovedsak Sennheisere til rundt tusenlappen. Mer og mer irriterende. Og så har du så klart det som minstesøss fikk for seg var noe annet enn det var og kasta det ut fra verandaen og rett i asfalten under, tilfeldigvis akkurat i det pappa kom kjørende. *mos* Fikk nytt headset av pappa noen dager senere, men oi da. Etter en måned, skulle han låne det og klarte på en eller annen måte og tråkke på klokkene. Ikke sikker på hvordan han klarte det, men de to opplevelsene har i alle fall gjort at jeg ikke låner bort headset til folk lenger. Mitt siste problem nå for tiden med mine kjære Sennheiser HD-497 (elns) er at helt uten videre forsvant lyden fra høyre klokke. Ganske helt uten videre. Ikke spillt for høyt eller uvøren bruk eller noe sånt. Den bare forsvant. Husker selvsagt ikke hvor eller når jeg kjøpte det og finner selvsagt ikke kvitteringa. Yay Så nå daffer jeg rundt med lyd i venstre øre og ingenting i høyre og er lettere irritert over hvordan hodetelefonene mine alltid blir ødelagt. Åkke som. (samt at damejacken i mp3spillerne mine "utvider" seg eller noe) Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 Ingen konklusjon i denne tråden? Jeg har også problemer med at jeg alltid klarer å ødelegge ledningen nederst ved pluggen på alle mulige headset. Tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt headset, og jeg har vært innom tanken på trådløst, da det ville løst mange problemer, men jeg har funnet ut at vi har kommet såpass langt med den teknologien at fordelene ikke veier opp for ulempene og komplikasjonene og prisen. De eneste hodetelefonene jeg ikke har ødelagt, er Skullcandy TI, men det skal sies at pluggen er veldig kraftig. Er redd for å ødelegge nye hodetelefoner også. Men skal prøve å være mer forsiktig og heller satse på å ha mp3-spilleren hengende rundt halsen fremfor å ha den i lomma. Har inntrykk av at ledningen nederst ved pluggen bøyes (og slites) litt for hvert eneste steg man tar om man ikke har så dype lommer. (Er nokså tynn, så jeg må bruke slim-fit-bukser for å se ordentlig ut. ) hjelper det å sette litt gaffateip nederst ved pluggen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 21. mai 2007 Del Skrevet 21. mai 2007 bruk heatshrink tubes for å forsterke ved pluggen for å skifte, les her Lenke til kommentar
Eärnur Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 (endret) Hos meg er det alltid lyden på den ene siden som ryker... Senest i går kveld da min Koss Porta Pro tok kvelden. Og det har ingenting med jacken å gjøre. Når jeg dytter inn kabelen på den aktuelle siden blir det som regel litt skurring og lyd. Jeg har aldri hatt et headsett som har vart lengre enn et år, selv om jeg er veldig forsiktig med å ikke trekke i kablene osv. Det som suger er at kabelen går rett inn i høytaleren, uten noen form for strekkavlastning på Porta Pro'en. Det går heller ikke an å skru opp høytaleren (takk til Koss for mongodesign (,!,,)). Og i likhet med trådstarter er jeg hinsides frustrert og irritert over dette. Sennheiser, Koss, Logitech, Creative... ingen av disse merkene har holdt hos meg. aner ikke hvor mye penger (og ikke minst tid og energi ) jeg har brukt på å returnere headsett til reperasjon... Død over headsettprodusenter! Er det noen som har noen tips til headsett som er robuste og gode? Endret 20. juli 2007 av Eärnur Lenke til kommentar
Gjest Yoshi Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hos meg er det alltid lyden på den ene siden som ryker... Senest i går kveld da min Koss Porta Pro tok kvelden. Og det har ingenting med jacken å gjøre. Når jeg dytter inn kabelen på den aktuelle siden blir det som regel litt skurring og lyd. Jeg har aldri hatt et headsett som har vart lengre enn et år, selv om jeg er veldig forsiktig med å ikke trekke i kablene osv. Det som suger er at kabelen går rett inn i høytaleren, uten noen form for strekkavlastning på Porta Pro'en. Det går heller ikke an å skru opp høytaleren (takk til Koss for mongodesign (,!,,)). Og i likhet med trådstarter er jeg hinsides frustrert og irritert over dette. Sennheiser, Koss, Logitech, Creative... ingen av disse merkene har holdt hos meg. aner ikke hvor mye penger (og ikke minst tid og energi ) jeg har brukt på å returnere headsett til reperasjon... Død over headsettprodusenter! Er det noen som har noen tips til headsett som er robuste og gode? 9111141[/snapback] Du kan jo prøve AKG? De har jo noen knallbra og kjempebillig. Om de varer lenge, vet jeg ikke, jeg har bare hatt mine i noen måneder. De fungerer fremdeles helt fint. (-: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå