Ustedalen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Naa begynner jeg aa bli irritert. Hvert eneste par av hodetelefoner har blitt oedelagt paa den maaten der lyden kutter ut paa den ene siden hvis du snur paa "den greia du setter inn i mp3-spilleren". Dette har skjedd med koss sine hodetelefoner, creative, panasonic og sony sine billige oereplugger. Og naa har det faen meg skjedd med mine AKG K26P telefoner ogsaa. Det irriterer livskitten ut av meg siden jeg faktisk betalte en hel del for dette. Hva er det som skjer? Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 er ikke slik som skjer hos meg. enten så greier jeg å knekke de på en mystisk måte... ellers så løsner ledningen inni øregreia... jacken er det aldri noe galt med... Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Jacken, det var ordet. Det er alltid problemer med jacken for min del. F.eks med mine AKG hoeretelefoner naa: Roerer jeg paa jacken, mister jeg lyden paa den ene siden. Og det har skjedd med hver eneste hodetelefon jeg har eid. Jeg blir saa sur. Lenke til kommentar
anietsoj Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Kan ikke si jeg har opplevd noe lignende. Har hatt Koss Portapro er god stund nå! Lenke til kommentar
V-by Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 eneste jeg greier å ødelegge som har ,ed jacken å gjøre er damejacken i spilleren. har skjedd på hver eneste mp3 spiller jeg har eid men hvordan er det du behandler jackene dine? du må da være slemme mot de. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Det er akkurat det som er problemet. Jeg er ganske sikker paa at jeg ikke er mer slem enn noen andre. Til tider kan jeg vaere uheldig og dra dem ut av mp3-spilleren, men ikke noe annet enn det. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det har skjedd med meg også, men det er jo lett å bytte kabel. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 det er ikke hun-enden av jacken som tar skade da? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Skjedde med mine koss porta pro, men jeg bare leverte de inn så fikk jeg nye. Og har ikke skjedd med Sony MDR-V700 headsettet mitt enda. Kan jo tenke sånn at en mobil koster ca 3000,- og selskapene som lager de sier at de ikke varer lenger enn i 2 år. Så tenk når du da kjøper ett headsett til 200-400,- Man for vel det man betaler for. Men jeg tror ofte at det har noe med at pluggen blir slitt, evt at minijack inngangen blir slitt. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Det har skjedd med meg også, men det er jo lett å bytte kabel. 7804631[/snapback] Hvordan gjør du det? Problemet mitt er at jeg ikke får levert den inn, siden jeg bor i USA og hodetelefonene er kjøpt i Norge. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Dette har skjedd med mine K26p også. Første gangen det skjedde leverte jeg dem til Hifi-centeret og fikk de reparert gratis på fem minutter. For en uke siden skjedde det forskyne meg igjen. Ledningen løsnet litt fra jacken. Jeg tenkte å prøve å fikse det selv denne gangen, så jeg fant litt svart sytråd, presset ledningen slik den skal være og surret tråden rundt i "sporet" på jacken, slik at den holdt ledningen på plass selv om jeg røsker litt i den. Har fungert ypperlig hele denne uken, og løsningen er ikke synlig. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 27. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2007 (endret) Dette har skjedd med mine K26p også. Første gangen det skjedde leverte jeg dem til Hifi-centeret og fikk de reparert gratis på fem minutter. For en uke siden skjedde det forskyne meg igjen. Ledningen løsnet litt fra jacken. Jeg tenkte å prøve å fikse det selv denne gangen, så jeg fant litt svart sytråd, presset ledningen slik den skal være og surret tråden rundt i "sporet" på jacken, slik at den holdt ledningen på plass selv om jeg røsker litt i den. Har fungert ypperlig hele denne uken, og løsningen er ikke synlig. 7807731[/snapback] Det der skjønte jeg ikke. Kan du forklare litt nærmere? Du presset en sydtråd inn i jacken? Hvordan kan det hjelpe? EDIT: Tror kanskje dette kan hjelpe. Skal ta meg en tur til radioshack i morgen for å kjøpe delene jeg trenger, så skal jeg få sett på dette. Endret 27. januar 2007 av Ustedalen Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 Dette har skjedd med koss sine hodetelefoner, creative, panasonic og sony sine billige oereplugger. Og naa har det faen meg skjedd med mine AKG K26P telefoner ogsaa. Det irriterer livskitten ut av meg siden jeg faktisk betalte en hel del for dette. Hva er det som skjer? 7803043[/snapback] Det er vel ikke tvil om at du belaster ledningen/pluggen på en måte den ikke tåler... Hvis det har skjedd med 5 produkter på relativt få år så bør du nok skru opp 'forsiktighetsgraden' et hakk. Å snuble i headsettet eller noe så enkelt som at ledningen fra mobilens headsett henger fast i noens ryggsekk på bussen og blir dratt av eller lignende (jeg har alltid hoveddelen av ledningen på innsiden av jakken nettopp for å unngå sånt) er kanskje ting man vil kunne tro er 'vanlig bruk' som produktet bør tåle, men på den annen side er det snakk om store krefter og små dingser. Ikke for å virke belærende, men måten utstyret brukes på er nok en vesentlig faktor her. Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Det har skjedd med meg også, men det er jo lett å bytte kabel. 7804631[/snapback] Hvordan gjør du det? Problemet mitt er at jeg ikke får levert den inn, siden jeg bor i USA og hodetelefonene er kjøpt i Norge. 7806548[/snapback] Vel, du kan jo lage en ny kabel. Kjøp ledninger, plugg og så kan du lodde på. Er faktisk ikke så vanskelig Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jeg prøvde det, men disse hodetelefonene var litt rare så det gikk ikke. Har uansett bestilt meg AKG K27I nå. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. januar 2007 Del Skrevet 29. januar 2007 så får du si ifra når du har ødelagt de å Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 29. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2007 Skal prøve så godt jeg kan. Det kommer helt sikkert til å skje om 7-8 måneder, men jeg skal prøve å være snillere mot dem. Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 4. februar 2007 Del Skrevet 4. februar 2007 Det der skjønte jeg ikke. Kan du forklare litt nærmere? Du presset en sydtråd inn i jacken? Hvordan kan det hjelpe? På "fjæringen" neders ved jacken surrer du sydtråd rundt i ett av sporene. Da holdes ledningen på plass. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 hver gang du kjøper nytt headsett så teip den med jævlig bra tape et par runder så det blir skuddsikkert. har ødelagt haugevis selv, kostbare. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. februar 2007 Del Skrevet 5. februar 2007 Det er en god investering å kjøpe et headset av såpass pris at det er verd å reparere det. Slitedeler er da ofte konstruert på en slik måte at du ikke trenger å lodde, lime eller trenger spesialverktøy for å bytte de. Servicemanualer og forhandlere av deler er da også lettere tilgjengelig. Jeg har måtte bytte ledning en gang for internt brudd på mitt HDJ-1000 og etter å ha identifisert rett del i servicemanualen, sendt et par eposter til servicesenteret.as, betalt 233,97 pluss porto, ventet en uke og til slutt skrudd i 15 minutter var alt tilbake til normalt igjen. Sennheiser er et merke hvis dyrere modeller vistnok er veldig servicevennlige. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå