Gå til innhold

Hva er det med hodetelefoner og bli oedelagt?

Anbefalte innlegg

Naa begynner jeg aa bli irritert. Hvert eneste par av hodetelefoner har blitt oedelagt paa den maaten der lyden kutter ut paa den ene siden hvis du snur paa "den greia du setter inn i mp3-spilleren".

Dette har skjedd med koss sine hodetelefoner, creative, panasonic og sony sine billige oereplugger. Og naa har det faen meg skjedd med mine AKG K26P telefoner ogsaa.

Det irriterer livskitten ut av meg siden jeg faktisk betalte en hel del for dette.

Hva er det som skjer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjedde med mine koss porta pro, men jeg bare leverte de inn så fikk jeg nye. Og har ikke skjedd med Sony MDR-V700 headsettet mitt enda.

Kan jo tenke sånn at en mobil koster ca 3000,- og selskapene som lager de sier at de ikke varer lenger enn i 2 år. Så tenk når du da kjøper ett headsett til 200-400,-

Man for vel det man betaler for.

Men jeg tror ofte at det har noe med at pluggen blir slitt, evt at minijack inngangen blir slitt.

Lenke til kommentar

Dette har skjedd med mine K26p også. Første gangen det skjedde leverte jeg dem til Hifi-centeret og fikk de reparert gratis på fem minutter. For en uke siden skjedde det forskyne meg igjen. Ledningen løsnet litt fra jacken. Jeg tenkte å prøve å fikse det selv denne gangen, så jeg fant litt svart sytråd, presset ledningen slik den skal være og surret tråden rundt i "sporet" på jacken, slik at den holdt ledningen på plass selv om jeg røsker litt i den. Har fungert ypperlig hele denne uken, og løsningen er ikke synlig.

Lenke til kommentar
Dette har skjedd med mine K26p også. Første gangen det skjedde leverte jeg dem til Hifi-centeret og fikk de reparert gratis på fem minutter. For en uke siden skjedde det forskyne meg igjen. Ledningen løsnet litt fra jacken. Jeg tenkte å prøve å fikse det selv denne gangen, så jeg fant litt svart sytråd, presset ledningen slik den skal være og surret tråden rundt i "sporet" på jacken, slik at den holdt ledningen på plass selv om jeg røsker litt i den. Har fungert ypperlig hele denne uken, og løsningen er ikke synlig.

7807731[/snapback]

Det der skjønte jeg ikke. Kan du forklare litt nærmere? Du presset en sydtråd inn i jacken? Hvordan kan det hjelpe?

EDIT: Tror kanskje dette kan hjelpe. Skal ta meg en tur til radioshack i morgen for å kjøpe delene jeg trenger, så skal jeg få sett på dette. :)

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Dette har skjedd med koss sine hodetelefoner, creative, panasonic og sony sine billige oereplugger. Og naa har det faen meg skjedd med mine AKG K26P telefoner ogsaa.

Det irriterer livskitten ut av meg siden jeg faktisk betalte en hel del for dette.

Hva er det som skjer?

7803043[/snapback]

Det er vel ikke tvil om at du belaster ledningen/pluggen på en måte den ikke tåler... Hvis det har skjedd med 5 produkter på relativt få år så bør du nok skru opp 'forsiktighetsgraden' et hakk.

Å snuble i headsettet eller noe så enkelt som at ledningen fra mobilens headsett henger fast i noens ryggsekk på bussen og blir dratt av eller lignende (jeg har alltid hoveddelen av ledningen på innsiden av jakken nettopp for å unngå sånt) er kanskje ting man vil kunne tro er 'vanlig bruk' som produktet bør tåle, men på den annen side er det snakk om store krefter og små dingser.

Ikke for å virke belærende, men måten utstyret brukes på er nok en vesentlig faktor her.

Lenke til kommentar
Det har skjedd med meg også, men det er jo lett å bytte kabel. :)

7804631[/snapback]

Hvordan gjør du det?

Problemet mitt er at jeg ikke får levert den inn, siden jeg bor i USA og hodetelefonene er kjøpt i Norge.

7806548[/snapback]

Vel, du kan jo lage en ny kabel. Kjøp ledninger, plugg og så kan du lodde på. Er faktisk ikke så vanskelig :)

Lenke til kommentar

Det er en god investering å kjøpe et headset av såpass pris at det er verd å reparere det. Slitedeler er da ofte konstruert på en slik måte at du ikke trenger å lodde, lime eller trenger spesialverktøy for å bytte de. Servicemanualer og forhandlere av deler er da også lettere tilgjengelig.

Jeg har måtte bytte ledning en gang for internt brudd på mitt HDJ-1000 og etter å ha identifisert rett del i servicemanualen, sendt et par eposter til servicesenteret.as, betalt 233,97 pluss porto, ventet en uke og til slutt skrudd i 15 minutter var alt tilbake til normalt igjen.

Sennheiser er et merke hvis dyrere modeller vistnok er veldig servicevennlige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...