Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

trimming av b20


Felixx

Anbefalte innlegg

Jeg har en b20 liggende som jeg skal ha i min volvo 142. Det er smidde stempler og kvassere kam på den, men mangler topp, innsug og gassere. Hvor kan jeg få tak i topp som holder, innsug og gassere billigst mulig?

 

Svar tas imot med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enkleste er vel nesten bilforumet.net... Det flommer over av deler der... Mest til b23/b230 (a,fk/ft)..

 

Men kan jo spørre under 100 delen og under volvo der..

 

Beklager hvis dette bryter med eventuelle retningslinjer

7803041[/snapback]

 

 

Flott med respons :)

Skal sjekke ut litt og se om jeg finner noe brukbart.

Med steg 3 topp og su-gassere så burde jeg vel klare å oppnå 140-50 gamp?

Lenke til kommentar

Det er ikke så hardt for toppen og innsuget med ca 150hk akkurat.. Med no doble weber(lykke til med å finne dem billig, weber har sluttet å produsere, normal pris ca 7k pr gasser), evnt solex gassere så bør du være litt på vei ihvertfall..

 

Du burde vel komme nærmere målet da.. Ville anbefalt deg å bytte kam da..

 

Men du bør f.eks snakke med pedersens.-racing.no.. De har ihvertfall innsug, men gassere bør du lete etter brukt på div bilcross sider etc..

 

 

 

 

Men er det no spesiell grunn til at du vil bytte topp? (har ikke så mye peil på b20, og hva som passer)....

Lenke til kommentar
Det er ikke så hardt for toppen og innsuget med ca 150hk akkurat..  Med no doble weber(lykke til med å finne dem billig, weber har sluttet å produsere, normal pris ca 7k pr gasser), evnt solex gassere så bør du være litt på vei ihvertfall..

 

Du burde vel komme nærmere målet da.. Ville anbefalt deg å bytte kam da..

 

Men du bør f.eks snakke med pedersens.-racing.no.. De har ihvertfall innsug, men gassere bør du lete etter brukt på div bilcross sider etc..

 

 

 

 

Men er det no spesiell grunn til at du vil bytte topp? (har ikke så mye peil på b20, og hva som passer)....

7803373[/snapback]

 

En som sier du får 6hk av doble forgassere. Men søskenbarnet mitt sin 142 har rundt 80 hk

Lenke til kommentar

80 hk ja.. Hehe.. Ganske original den motoren sikkert. Med litt diverse jobb, som stempler etc, og en annen kam, og doble, da hjelper det litt..

 

 

Litt porting er ikke dumt, får du brukt enda mer bensin.. For det er det som gjør at en forgasser motor kan gå bra.. Mer og mer og mer bensin

Lenke til kommentar
Det er ikke så hardt for toppen og innsuget med ca 150hk akkurat..  Med no doble weber(lykke til med å finne dem billig, weber har sluttet å produsere, normal pris ca 7k pr gasser), evnt solex gassere så bør du være litt på vei ihvertfall..

 

Du burde vel komme nærmere målet da.. Ville anbefalt deg å bytte kam da..

 

Men du bør f.eks snakke med pedersens.-racing.no.. De har ihvertfall innsug, men gassere bør du lete etter brukt på div bilcross sider etc..

 

 

 

 

Men er det no spesiell grunn til at du vil bytte topp? (har ikke så mye peil på b20, og hva som passer)....

7803373[/snapback]

 

 

Jeg skal ha enkle gassere. En tidligere eier ringte meg for å slå av en prat og han fortalte meg hva han hadde hatt i volvoen før. Vil prøve å få til noe lignende, siden det fungerte veldig bra.

Den motoren som sitter i nå er en original b20a. Den synes jeg blir litt for dau, men det holder fint på vinterføre. Den bruker en del olje og litt i overkant mye bensin enn hva den i utgangspunktet skal gjøre.. I tillegg lekker det bremseveske (bestilt ny hovedsylinder), og frostveske forsvinner. Så det frister mye å få tak i noe friskere som samtidig fungerer bedre enn den motoren jeg har i nå. Forrige eier har tuklet litt for mye med ting han ikke (sannsynligvis) har peiling på.

 

 

Noen som har peiling på kobling av instrumenter? Jeg har noen r-klokker som jeg ikke får til å fungere riktig. Turteller (død), oljetrykk (står i pigg) og bensinmåler (går feil vei).

Endret av Felixx
Lenke til kommentar

Regner med at du har koblet turteller til coil? Og til pluss og minus..

 

Bensinmåleren: høres ut som det typiske 7/9 syndromet, for de går andre veien (på en måte)... Uansett, hørt snakk om at det hjelper å bare snu koblingene.. Men vet ikke

 

Hilsen en lykkelig eier av 242 med b230fk som yter tett oppunder 500hk når den blir ferdig til høsten.

Lenke til kommentar
Regner med at du har koblet turteller til coil? Og til pluss og minus..

 

Bensinmåleren: høres ut som det typiske 7/9 syndromet, for de går andre veien (på en måte)... Uansett, hørt snakk om at det hjelper å bare snu koblingene.. Men vet ikke

 

Hilsen en lykkelig eier av 242 med b230fk som yter tett oppunder 500hk når den blir ferdig til høsten.

7812544[/snapback]

 

Turteller er koblet til coil. Var snakk om at den skulle ha jording, og har forsøkt, men det er ikke problemet.

 

Bensinmåleren går feil vei, men den går ikke hele veien. Den går 1/4 av "stripa". Så jeg vet aldri når det er tomt for bensin :hmm:

 

242 med 500 gamp høres greit ut :p Blir nok ikke så mye i b20en min, men vi kan kappkjøre til vinteren igjen. Du med slitte helårsdekk og jeg med ispigger :cool:

Lenke til kommentar

Skal ikke bruke bilen på vinteren.. Og bilen kommer først på veien med riktig motor i 2008, pga at delene er litt dyre, så vil jeg heller bruke bilen noen timer i sommer (da i lakkert form, med senk og felger etc etc), så fikser jeg stereo og setter i en da ferdig motor til høst/vinter.. Så er jeg på treff til sommeren 08 :)...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...