kjelldell Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Så i gamle tråder at noen nevnte problemer med ekko på IP telefoni fra diverse selskap. Jeg har fått fra Tele2, og dette er veldig plagsomt for de som ringer inn. Tror ikke det kan være apparatet, som fungerte problemfritt på analog linje før (trådløs Phillips DECT) Kapasiteten skal være bra, 3000/750. Kun koblet til én PC som brukes lite. Må forsøke med annet apparat først for å bekrefte om det er telefonen. Andre forslag til ting jeg kan prøve? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Hvordan er det koblet? Tele2 modem, wood, PC (har du router i tillegg?). Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 26. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2007 Hvordan er det koblet? Tele2 modem, wood, PC (har du router i tillegg?). 7803320[/snapback] Først bredbåndsmodem (fikk helt nytt for å få opp telefoni, den gamle funket ikke) tilkoblet ip-boksen, deretter til en eldre cisco hub, til pc'en. Skal prøve når jeg kobler ut hele lokalnettet og rebooter begge modemene Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 8. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2007 Først bredbåndsmodem (fikk helt nytt for å få opp telefoni, den gamle funket ikke) tilkoblet ip-boksen, deretter til en eldre cisco hub, til pc'en.Skal prøve når jeg kobler ut hele lokalnettet og rebooter begge modemene 7803581[/snapback] Til info har jeg funnet årsaken, etter å ENDELIG snakket med noen med litt peiling hos Tele2. Årsaken er telefonen, som den er ekstremt kresen på.. Hadde litt høyt volum på settet, og da fanges det opp av mikrofonen. Dette var aldri problem tidligere! (Phillips DECT trådløs) De anbefaler bedre og dyrere sett. MEN har også vært veldig ustabil tjeneste, så nå måtte de sette ned hastigheten på bredbåndet fra 3 til 2 Mbit Var ikke problem før når jeg bare kjørte data, og IP-telefoni skulle ikke ha noe å si? Skyldte på slitte linjer (?) og mye regn etc... Lenke til kommentar
pebkac Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Slitte linjer? De mener nok heller at tråddiameteren på linjen din er variabel eller under 0.6 mm. Dog fornuftig at du har valgt IP-telefoni fra ISP'en din - det gjør feilsøking betraktelig enklere enn om du brukte en ekstern leverandør (eks. Telio). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå