trrunde Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Kan en lærer stryke meg i et fag uten å ha gitt meg varselbev først? mener på at de må gi varselbrev før de kan stryke meg Lenke til kommentar
Wrasko Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 I prinsippet tror jeg ikke at de kan det faktisk.. Du må få skriftelig advarsel før du kan stryke Lenke til kommentar
Matias Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Tror du har krav på varsel om at standpunktskarakteren er i fare. Husker ikke om det gjelder både første- og andretermin. Må vel finnes noen forskrifter på nett; utdanningsdirektoratet har kanskje. Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det er ikke noe krav på at du skal bli advart. Det er opp til hver enkelt skole om de skal eller ikke skal sende Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg måtte i alle fall skrive under på at jeg hadde fått varsel. tviler på at de hadde tatt seg bryet viss de ikke måtte. Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg måtte i alle fall skrive under på at jeg hadde fått varsel. tviler på at de hadde tatt seg bryet viss de ikke måtte. 7803218[/snapback] Det er noen skoler som føler seg pliktige til å gjøre det mens andre ikke...Dette står forklart i skole regelmanget. Lenke til kommentar
Matias Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du har rett til å få skriftlig varsel dersom du står i fare for å miste standpunktskarakter. Det samme gjelder hvis du står i fare for å få karakteren Nokså god eller Lite god i orden og oppførsel. Hvis du er under 18 år blir varselet sendt til dine foreldre. Varselbrevet skal bli sendt ut i så god tid at du har mulighet til å forbedre deg. (forskrift til opplæringslova § 4-17) Kilde: http://ung.ovgs.no/index.php?option=com_co...d=107&Itemid=97 Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Du har rett til å få skriftlig varsel dersom du står i fare for å miste standpunktskarakter. Det samme gjelder hvis du står i fare for å få karakteren Nokså god eller Lite god i orden og oppførsel. Hvis du er under 18 år blir varselet sendt til dine foreldre. Varselbrevet skal bli sendt ut i så god tid at du har mulighet til å forbedre deg. (forskrift til opplæringslova § 4-17) Kilde: http://ung.ovgs.no/index.php?option=com_co...d=107&Itemid=97 7803254[/snapback] Dette er snakk om videregående ja:P Trudde det var ungdomskolen jeg Lenke til kommentar
Matias Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Han har bursdag 8 Desember 1987, så jeg regner med det ja. Lenke til kommentar
Asstroll Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Han har bursdag 8 Desember 1987, så jeg regner med det ja. 7803315[/snapback] Skjekka ikke informasjonen bra nok Beklager Lenke til kommentar
-Turin_Turambar- Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ja, du skal få varsel. Slik var det i hvert fall da jeg gikk på vgs, og det er jo bare to år siden. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Man trenger ikke å få varsel til julekarakteren. Var noen som fikk et lite sjokk i klasen min i dag da det stod at de hadde strøket. Men til sommeren så har man krav på varsel hvis man ligger i faresonen for å stryke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå