Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke trådløs router til å komme på nett

Anbefalte innlegg

Har internett fra GET og en CNet router (http://www.cnet.com.tw/product/cnbr-914w.htm). Når jeg kobler opp via routeren finner PCen routeren og prøver å koble på, men får bare "begrenset eller ingen forbindelse, selv om signalstyrken er full. Får ikke kommet inn i router-oppsettet heller (192.168.1.254). Har forsøkt å resette router og skrudd av og på strømmen på både router og modem i forskjellige rekkefølger. Også forsøkt å koble meg på tråd til routeren. Eneste som gir meg internett er å koble direkte på modemet via tråd.

Endret av FranzJosef
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At det er begrenset eller ingen forbindelse, kan tyde på tre ting;

Feil på DHCP-tjenesten, at MAC-filtrering er aktivert, eller at krypteringskode/WEP er feil.

Programmer for trådløse nettverkskort har en snål metode for å vise at en nettverksnøkkel er feil... - De viser det ikke!

Så det at man får begrenset tilgang, betyr altså at signalet ER der, men at PCen ikke får utdelt en IP.

Koble til routeren med et kablet nettverk, sjekk om du mottar en IP (ipconfig i cmd).. Dersom du ikke gjør det, prøv å sette IPen manuelt til et eller annet innenfor samme range (192.168.1.55 f.eks). Prøv nå å pinge routeren din.Sikker på at adressen for routeroppsettet er 192.168.1.254? Standard er tross alt 192.168.1.1

WAN lyser kun når routeren er koblet opp mot en aktiv nettforbindelse. Dersom routeren er resatt o.l., vil den ikke være koblet opp, da den ikke har noe påloggingsinfo

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...