Dahl Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 LGs nye LCD-skjerm justerer bildet automatisk ettersom hvordan den vris. Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Eksempelvis til å vise kunder på den andre siden av skranken hva som står på skjermen. Ved å vri skjermen 90 grader (pivot) ? Jeg ser ikke helt hvorfor kunder på andre siden av skranken skal se skjermen bedre av den grunn. Eller mener du flippe skjermen bakover og "på hodet"? Hvordan sendes informasjonen om posisjonen til skjermen tilbake til PCen så driveren kan snu skjermbildet? (Jeg antar USB for DVI har vel ikke noen ledere for "retursignaler"?) Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 (endret) Hvordan sendes informasjonen om posisjonen til skjermen tilbake til PCen så driveren kan snu skjermbildet? (Jeg antar USB for DVI har vel ikke noen ledere for "retursignaler"?) 7802347[/snapback] Kjenner ikke detaljene der, men sender ikke alle skjermer noe info tilbake, uansett om det er VGA eller DVI, i og med at nyere skjermer har en viss "plug&play" og identifiseres av OSet? Ellers syns jeg det høres ut som gimmick, for det må da være bedre å heller lage en skjerm som er lettere å rotere til siden isteden? For med denne løsningen her må man jo bruke mer tid på å justere skjermen tilbake igjen etterpå. Pluss at man også er avhengig av driverstøtte og slikt Endret 26. januar 2007 av Langbein Lenke til kommentar
andesam Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Er i grunnen en irrelevant oppfinnelse spør du meg, men når den først er her på dataskjermer vil jeg si at de også ligger langt etter.. Dette burde vi hatt for 3 år siden.. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Eksempelvis til å vise kunder på den andre siden av skranken hva som står på skjermen. Ved å vri skjermen 90 grader (pivot) ? Jeg ser ikke helt hvorfor kunder på andre siden av skranken skal se skjermen bedre av den grunn. Eller mener du flippe skjermen bakover og "på hodet"? Hvordan sendes informasjonen om posisjonen til skjermen tilbake til PCen så driveren kan snu skjermbildet? (Jeg antar USB for DVI har vel ikke noen ledere for "retursignaler"?) Den kan nok flippes bakover... Trenger ikke retursignal for det - holder med en sensor som registrerer hvilken vei den står, og flipper signalet også. Pivotering derimot må ha retursignal, fordi skjermbildet får andre proporsjoner og "transponert" oppløsning. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Ellers syns jeg det høres ut som gimmick, for det må da være bedre å heller lage en skjerm som er lettere å rotere til siden isteden? For med denne løsningen her må man jo bruke mer tid på å justere skjermen tilbake igjen etterpå. Pluss at man også er avhengig av driverstøtte og slikt For pivoteringen trenger du det, men hvis du flipper skjermen bakover (om en horisontal akse), trenger du ikke driverstøtte. Det betyr bare at en sensor må registrere hvordan skjermen står, og mappe pixel-adresseringene deretter. Signalet fra maskinen skal jo være det samme. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det man burde ha var en transparent skjerm som viste skjermbildet på baksiden når man trykket på en knapp. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Evt som på enkelte klappmobiler: 2 LCD-paneler som deler det samme baklyset. Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg vil ikke si det er helt gunstig. Tviler på at det er meningen at kunden skal kunne se alt som skjer på skjermen? Må isåfall være en slags av/på-knapp til den skjermen på baksiden ... Goscinny Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Det man burde ha var en transparent skjerm som viste skjermbildet på baksiden når man trykket på en knapp. 7803853[/snapback] Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 26. januar 2007 Del Skrevet 26. januar 2007 Jeg legger meg flat, Theo343. Så ikke at du hadde skrevet det der Skal ikke gjenta seg! Goscinny Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 27. januar 2007 Del Skrevet 27. januar 2007 hehe neida ikkeno problem, men en slik Simen1 foreslår med knapp for å aktivere baksiden som lyser tydlig slik at den ikke står på når den ikke skal, hadde vært greit for "skrankepersonale", så kan de presentere for de som sitter på kontoret. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 30. januar 2007 Del Skrevet 30. januar 2007 *Host* Kan noen fortelle meg om Dahl er med i HW igjen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå