Gå til innhold

Den store Mat tråden (oppdátert)

DaXoN

Anbefalte innlegg

Hei alle mat glade mennesker til den store mat tråden.

Jeg er veldig glad i mat som sikkert de fleste av dere her inne.

Og det var derfor jeg tenkte jeg skulle lage denne tråden der dere kan diskutere alt mellom himmel og jord når det gjelder mat.

Det må ikke være noe spesielt dyr eller fansy mat så lenge du liker det må du bare poste oppskrifter og bilder.

Det er selfølgelig noen Regler her som jeg håper folk kan følge.

1: Ikke og da er det IKKE gå til person angrep på noen siden de sier noen angående mat som du er total imot, folk er forskjelige og liker forskjelige ting

2: Post så mange bilder du vil men vis de er får store venligst rediger de litt (tenk på de med små skjermer osv)

3: Ikke SPAM SPAM SPAM

4: Ikke bruk alt får mye "sms" språk "lol/omfg/omg osv"

5: Denne regelen er ikke akkurat en Regel men mere noe jeg håper folk gjør, og det er og poste bilder med oppskrifter og ca hvor mye det koster og lage den og hvor vanskelig + tiden det normalt tar.

Eller's håper jeg at jeg ser mange oppskrifter og bilder av forskjelige kreasjoner her.

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel til og begynne med får jeg vel prøve og legge ut en enkel og billig oppskrift :=)

Du trenger

2-3egg

2Pakker med nudler

div krydder

Chillie Saus

tar en 5-10min og lage

og veldig enkelt 1/10 i vanskelig grad

du tar og koker opp vannet og legger oppi nudlene når vannet koker så venter du litt og knekker eggene oppi får så og krydre og ta oppi Chillien.

Hos meg bruker jeg salt / pepper / greesløk / grillkrydder / Oregano / paprika og Chilli krydder og Nudel kryddere

så rører du det forsiktig rundt får og blande kryddere med nudlene og egget. Prøv og ikke ødelegge den gule plommen den skal helst være intakt.

etter noen min tar du og siler vekk nesten alt vannet men bruker litt til Kraft :=) så heller du alt oppi en bolle / talerken og tar med noe brød med smør på valgfrit og koser deg:=)

Enjoy ;)

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar
Fant 2 nesten identiske tråder på bare de to siste sidene.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=641776

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=679652

7802938[/snapback]

Ikke får og være frekk nå knut men Hva?

de 2trådene du viste der Var Middag only...

Dette er alt fra middag til Lunch til smørbrød og snaks. venligs ikke post her vis du skal poste sånn.

Teit, :hrm:

eneste grunnen du gjør det er vel fordi du er sur siden jeg brukte din avatar når jeg ikke viste at den var din :p

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar

Thailandsk, indisk og pakistansk mat er utrolig godt. Noe alle burde smake på. Kylling i sursøt saus med ris til er noe jeg spiste en del når jeg var i Thailand. Også Pad Thai er det en matrett i Thailand som heter. Kjempe godt. Pølser er jo også godt da ;D Tihi. Stekt løk er en god tillegs "ting". Dere burde prøve å ta to pølser i hamburgerbrød, med ketchup og stekt løk over! =O kjempe deilig. Det er også veldig enkelt og lage, om du har det litt travelt.

Lenke til kommentar
Yum-Yum Nudler

Vanskelighetsgrad: 1/10

Inntekter: 2,-

Tid: 5 Minutter

Ting man trenger: En pakke YumYum nudler (Kyllingsmak). Cirka 3 dl vann.

Todo:

Kok opp vann og legg i nudlene og la det koke i 3 min eller mer. Husk å helle oppi krydderet og oljen...

Spis opp XD :)

7833098[/snapback]

Kan også lages i microen, for de som ikke gidder å vaske opp så mye. Går fortere og.

Ta en suppeskål, fyll den med ønskelig mengde vann. Legg i nudel og krydder. Sett microen på 2min full power, så snu nudelen og la den stå 1 min til. Da er den ferdig :)

Lenke til kommentar

Nachos

vet ikke om jeg skrev riktig men det får være :p

vanskeligsgrad 6/10

Utgifter alt mellom 100-250kr

Trenger til en normal 2stk porsjon.

2pakker kjøttdeig

2pakker taco krydder

1Stor pose chips med Nacho chips

1 rømeboks

1 glass med Chilli saus

1illfast form eller 2illfaste tallerknere.

og til slutt trenger du opprevet ost

du kan også kjøpe inn div grønnsaker som du vil ha, tomat / chilli osv

ta og steik kjøttdeigen til den er brun så tar du oppi kryddere,

ta etterpå det og legg lag med lag med nacho chips kjøttdeig ost osv osv

ta og legg det inn i ovnen på 225grader og vent til osten er gyllenbrun på kantene ikke helle ^^

legg til Rømme,saus og div grøndsaker vis du vil og vel bekome,

*sorry for all the leifs*

Endret av DaXoN
Lenke til kommentar

vansklighets grad 2/10

sunnhetsgrad 2/10

du trenger:

2 skiver brød

ost,vanlig

kjøttpåleg, helst skinke'

ketchup

sånn søt sennep

du legger 2 brødskiver på tallerken og tar på skinke litt katchup sennep (litt mye:D) og så legger du masse ost over hele og litt rundt på talerkenen settes i microen til osten bobler...

nyt, ikke så godt men uorginalt:D nytes i smådoser 2 ganger i året.

reagards :D

Lenke til kommentar

En ok WOK-oppskrift

Vanskelighetsgrad 6.5/10

Mer enn nok til to personer

Du trenger:

2-3 Kyllingbryst

En løk

To-tre vårløk

En paprika

Et par gulrøtter

Minimais

2dl ris

Soyasaus

Grønnsaksbuljong (1 terning)

Pepper

Korrianderpulver

Maisenamel

- Sett på ris (den skal sikkert koke en stund)

- Kutt opp kylling

- Kutt opp grønnsaker

Løs opp en stor buljongterning i ca 2,5 dl kokende vann.

Stek kyllingen i en veldig varm wok i flere omganger. Bruk solsikkeolje til å steke i. Sett kyllingen til side når den er ferdig, gå så løs på grønnsakene. Stek grønnsakene sammen med litt korianderpulver til de er crispy. Tilsett kyllingen i woken igjen. Tilsett buljongen du har stående på benken. Tilsett så endel soyasaus og smak til med grovmalt pepper. Når du er fornøyd med smaken på sausen skal skal den tilsettes litt maisenamel oppløst i vann slik at den blir litt tykkere. Vær forsiktig med maisenajevningen, sausen blir for for tykk. La dette stå til kyllingbitene er gjennomvarme. Serveres med ris.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

En enklere wok!

Vanskelighetsgrad 4/10

Kok ris. Plukk en hel grillkylling og fres i litt olje i en Wok. Ha i Wok-grønsaker, ikke frosne. Lag en jevning med en spiseskje maisenamel og et par desiliter vann i et litermål, ha i passe med soyasaus i jevningen. Hvis du vil kan du krydre sausen mer, men ikke ha i salt. Soyasausen er salt nok fra før. Ha jevningen over kyllingen og grønsakene og la det småkoke noen minutter til du vet at grønsakene og kyllingen er gjennomvarm.

Enjoy.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
vansklighets grad 2/10

sunnhetsgrad      2/10

du trenger:

2 skiver brød

ost,vanlig

ketchup

sånn søt sennep

du legger 2 brødskiver på tallerken og tar på skinke litt katchup sennep (litt mye:D) og så legger du masse ost over hele og litt rundt på talerkenen settes i microen til osten bobler...

7843244[/snapback]

Denne kan videreutvikles med at man finhakker litt ananas som man stuffer sandwichen med. Så dyppes den i pisket egg, og stekes i mellomvarm panne, ca. 2 min på hver side. Må spises omgående, gjerne med en frisk salat til. Utmerket middagsmåltid som ikke blir for mektig, og ikke minst er det billig.

NB: Bruk loffskiver :yes:

Lenke til kommentar
En enklere wok!

Vanskelighetsgrad 4/10

Kok ris. Plukk en hel grillkylling og fres i litt olje i en Wok. Ha i Wok-grønsaker, ikke frosne. Lag en jevning med en spiseskje maisenamel og et par desiliter vann i et litermål, ha i passe med soyasaus i jevningen. Hvis du vil kan du krydre sausen mer, men ikke ha i salt. Soyasausen er salt nok fra før. Ha jevningen over kyllingen og grønsakene og la det småkoke noen minutter til du vet at grønsakene og kyllingen er gjennomvarm.

Enjoy.

7978456[/snapback]

høres god og enkel ut den :)

skulle egentlig legge til en nå men må gå om noen min så rekker det ikke.

men skriv gjerne inn flere oppskrifter alltid gøy og se..

Lenke til kommentar

ehm ekke helt sikker, noe mamma lagde som smakte veldig godt.

ta kebab kjøtt og kutt dem i strimler, mariner dem med noe :) og wok det sammen med litt chripi ggrønnsaker:D smaker ikke som vanlig kebab, når jeg snakker med mamma senere kan jeg edite hvvordan de marinere. man koker opp ris. blander det med kjøtter tar et par skjeer rømme blander og voilaaaa! litt rotete men hvis man kan "clocke" pcer og sånn kan man forstå dette:)

peace out! :yes:

Lenke til kommentar
vansklighets grad 2/10

sunnhetsgrad       2/10

du trenger:

2 skiver brød

ost,vanlig

ketchup

sånn søt sennep

7843244[/snapback]

Denne kan videreutvikles med at man finhakker litt ananas som man stuffer sandwichen med. Så dyppes den i pisket egg, og stekes i mellomvarm panne, ca. 2 min på hver side. Må spises omgående, gjerne med en frisk salat til. Utmerket middagsmåltid som ikke blir for mektig, og ikke minst er det billig.

NB: Bruk loffskiver :yes:

7978461[/snapback]

njah hørtes bedre ut det:) hehe man får sånn fett usunn følelse etter den oppskriften jeg lagde:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Nå er jeg tilbake etter en lang tur vekke ^^ men var utrolig lite mat oppskrifter her da 0_o

Hah, du har jo 5 poster her uten oppskrifter, og tråden er på 1 sia :roll:

Ett par enkle oppskrifter

Stekte røktekjøttpølser (type de svære tjukke)

Ta av skinnet på dem, hvis det står at du skal det. Kutt de opp i passende biter (jeg pleier å kutte den på langs og så 3/4 ganger på tvers). Sleng smør i panna og slipp pølsene oppi. Stekes til de ser gode ut. En god porsjon for en persjon til lunch er vel 2-3 pølser. Serveres med ketsjup og eventuelt salat (Gidder ikke skrive hvordan man mekker salat detaljert for dette kan alle, kutt opp mye forskjellig grønt og sleng det i en bolle)

Koteletter

Koteletter stekt i panne, 3 per pers. 3 min per side på høy varme, så lav varme i en stund. Viktig at dette ikke bli for lenge ellers blir de tørre. Serveres med poteter og eventuelt salat

omelet/egg ting

3-4egg

1-2 pølse( r )

1 panne av liten størelse

ost

paprika elns

3/4 egg, smekk de oppi en panne, kutt opp 1-2 pølser og sleng dem i. Skrap i panna hele tiden for at det ikke skal brenne seg fast og at pølsene osv blander seg. Legg så oste skiver (tykkelse bestemes selv ;) ) så det dekker hele overflaten av panna, legg alt på en talerken og legg på noen paprika båter.

EDIT

Må nesten slenge på min nyeste opplevelse, jeg kom hjem for 20 min sia og naboen har fest så 0 sleep på en stund. Så jeg tenkte ok, jeg lager meg noe mat. Så jeg så over hva jeg hadde og ble utrolig posetivt oversaket av produktet.

Nugatti (med apelsin smak elns)

Pitabrød med hvitløksmak

Smør nugattien inni pitabrødet og så er du klar, apeslinsmaken er kasnej litt falsk, men ellers så er dette noe som absolutt er spiselig

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...